Min bror og jeg har tit talt om den omsorg vi har manglet i vores barndom, og ofte er vi egentlig blevet enige om at det var fordi tiden var sådan, at vores barndom var som den var. Vi har altså slået os til tåls med, at vores forældre måske ikke altid har været lige gode forældre, fordi at det var sådan tiden var.
Nu er jeg egentlig bare blevet i tvivl, og jeg kunne da rigtig godt tænke mig at høre om DIN barndom, hvis du er født i årerne omkring slut 70'erne start 80'erne?
Jeg kan nævne nogle markante ting, som vi har manglet som børn, men som jeg ved at jeg giver mine egen børn, og som ejg ved er noget man har behov for:
Knus, kram og kærtegn - dette får mine børn rigtig ofte, men jeg har ALDRIG selv fået det som barn.
Støtte i form af samtale - "hvordan er din dag gået", "Hvordan har du det med, at den og den ikke har lyst til at lege med dig?". Der er ALDRIG nogen der har talt med mig, og har jeg forsøgt at tale med mine forældre om problemer, har de bare sagt at jeg nok var træt, og skulle gå ind og sove.
Samfundsforklaring - Hvordan hænger samfundet sammen, vi lever i et demokrati, og hvad betyder det egentlig? Dette er emner jeg ofte fortæller om til mine børn. Jeg har ALDRIG fået fortalt hvordan samfundet hænger sammen, og jeg kan huske at da jeg i 9. klasse spurgte min mor hvad statsministeren hed, så vidste hun det ikke???? 
Der er meget mere, og jeg vil gerne uddybe noget mere, hvis debatten kommer ordentlig igang, eller blot hvis der er nogen der har lyst til at høre mere.. 
Altså nu er jeg fra slut 80 erne....
Er ikke itvivl om at mine forældre elsker mig men jeg synes deres priotering har været helt hæn i vejret.....
De er selvstændige og har altid været det, skal siger at min mor kørte galt da jeg var 6 og lå på sygehus næsten 2 år var kun hjemme i weekenden.
Vi fik heller ikke knus og kys, kan ikke engang kramme min mor og far idag uden at det virker akavet....
Følelser er bare ikke noget man snakker om, havde en fødselsreaktion som jeg så gerne ville have snakket og fået støtte til ved min mor, men jeg kunne bare ikke......
Ferier har vi sjældent hold sammen, vi blev send til mormor og morfar 5 uger i sommerferien og resten til farmor.....
Alle disse ting vil jeg 150 procent give min datter, hun skal kunne komme til mig hvis hun er ked, og føle sig tryk ved det
Om jeg så skal sælge biksen det skal bare ikke gå ud over mine børn....
Dog har vi lært at klare os selv og fået stor forståelse for og omkring samfundet
Ved ikke om det bare var sådan, men du er hvertfald ikke alene