Er det lovligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juni 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Dustmuz skriver:

Det kan du gøre hos politiet, og staten har også en afdeling for dette, kan bare ikke lige huske hvad den hedder..

Ja det er faktisk tilladt at oplyse falsk navn og sådan, bare du ikke udgiver dig for at være en anden. (dvs, oplyser navn og adresse på en du kender f.eks)

men f.eks er Jens Jensen
jensensvej 2913
østerstarup
det er et glimrende eksempel på en falsk person og dette er tilladt at bruge.

Du har reddet min - og andres - dag! Tak for hjælpen 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2012

Dustmuz

StineW79 skriver:

Tænker at hvis hun gør opmærksom på at hun har tænkt sig at offentliggøre disser dater, inden man deltager i konkurencen, så er det vel lovligt. Så er man jo ligesom blevet advaret inden man deltager!! 

Men ellers vil jeg nok sige nej! Vh stine 

hun må under INGEN omstændigheder udgive en IP, da den kan bruges til at identificere en person.
Det er kun indehaveren/webadministratoren som må have adgang til disse..
hvis det er en større sidde som www.Baby.dk som har et Staff (flere administratorere)
Så vil der være regler for disse personer, om hvordan de skal håndtere IP adresser..

Ved at mange hjemmesider hvor der er et Staff, har lavet en "ban" knap, hvorved at en administrator kan banne en person, uden at se personens IP adresse

Skal gerne se om jeg kan finde lovgivningen frem omkring dette emne

Anmeld

20. juni 2012

mariamiss6

Mor og meget mere skriver:

Du har reddet min - og andres - dag! Tak for hjælpen 

Må jeg spørge hvad det drejer sig om? Og hvor?

Bare fordi jeg ermøgnysgerrig over hvem der tror de kan komme afsted med den slags, og hvad der ligesom kan få ham/hende til det.... 

Anmeld

20. juni 2012

Mor og meget mere

mariamiss6 skriver:

Må jeg spørge hvad det drejer sig om? Og hvor?

Bare fordi jeg ermøgnysgerrig over hvem der tror de kan komme afsted med den slags, og hvad der ligesom kan få ham/hende til det.... 

Vibeke Manniche - hende lægen og "samfundsdebattøren". Hun tåler ikke uenighed og kritik, og jeg har altså på INGEN måde skrevet noget injurierende eller truende - kun gået i rette med hendes holdninger. 

Hvis du googler hendes navn, finder du straks hendes blog - men hun har i al hast fjernet de offentliggjorte ip-numre igen. Dog vil hun fremover påkalde sig retten til at offentliggøre dem. 

Anmeld

20. juni 2012

mariamiss6

Vibeke Manniche - hende lægen og "samfundsdebattøren". Hun tåler ikke uenighed og kritik, og jeg har altså på INGEN måde skrevet noget injurierende eller truende - kun gået i rette med hendes holdninger. 

Hvis du googler hendes navn, finder du straks hendes blog - men hun har i al hast fjernet de offentliggjorte ip-numre igen. Dog vil hun fremover påkalde sig retten til at offentliggøre dem. 

Suk for et fjols....

Det  havde ellers været en pæn "velkommen til forsiden" historie

Anmeld

20. juni 2012

Mor og meget mere

mariamiss6 skriver:

Suk for et fjols....

Det  havde ellers været en pæn "velkommen til forsiden" historie

Jeg har tippet BT - og jeg har svært ved at tro, hun vil benægte, at hun gjorde det, men lad os nu se. Som regel affærdiger hun al kritik med, at den kommer fra mænd, der hader kvinder. Det er jo lige mig! 

Anmeld

20. juni 2012

mariamiss6

hun har faktisk stadig en ip lagt til offentlig skue under spille-debatten..... Og med fulde navn på vedkommende også... 

Anmeld

20. juni 2012

mariamiss6

Jeg har tippet BT - og jeg har svært ved at tro, hun vil benægte, at hun gjorde det, men lad os nu se. Som regel affærdiger hun al kritik med, at den kommer fra mænd, der hader kvinder. Det er jo lige mig! 

Hehe ja, hun er satme tosset.....

Hu skæææælder ud over at folk taler grimt til hende, og at de derfor ikke får deres indlæg postet.... Men hvordan er det hu selv taler? Hun lagde da FULDSTÆNDIG stilen i startindlægget....

Hun har totalt tunnelvision, det erjo for vildt..... Og hun skulle forestille at være proffessionel, og offentlig kendt vejleder peeeew.....

Anmeld

20. juni 2012

mariamiss6

Har du taget screenshots, og givet til BT også? I tilfælde af de overvejer historien, men hun når at fjerne det skrevne inden

Anmeld

20. juni 2012

Dustmuz

mariamiss6 skriver:

Hehe ja, hun er satme tosset.....

Hu skæææælder ud over at folk taler grimt til hende, og at de derfor ikke får deres indlæg postet.... Men hvordan er det hu selv taler? Hun lagde da FULDSTÆNDIG stilen i startindlægget....

Hun har totalt tunnelvision, det erjo for vildt..... Og hun skulle forestille at være proffessionel, og offentlig kendt vejleder peeeew.....

Tja, jeg kunne se det sjove i at hun politi anmelder folk for deres indlæg..
så skulle man kontakte de som er blevet politianmeldt og gøre dem opmærksom på de paragraffer i persondataloven som beskytter dem, og som Vibeke her har overtrådt

Sagen ville ikke falde godt ud for vibeke..

Jeg har selv været inde og skrive i 2 af hendes artikler og så må vi jo se hvad hun gør ved dem.
i begge 2 henviser jeg hende generelt til persondataloven, da det næsten vil være nyttesløst at henvise til specifikke paragraffer, da hele den lov, dækker emnet omkring din sikkerhed

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.