Underretning til kommunen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.881 visninger
20 svar
0 synes godt om
19. juni 2012

Anonym trådstarter

Jeg er i den triste situation at jeg bliver nødt til at lave en underretning ang min veninde til kommunen  Jeg har overvejet det længe, men føler det er det rigtige at gøre, for hendes søns skyld.

Sagen er den at hun ofte slår ham eller truer med det. Det er ikke hårdt på nogen måde, men jeg synes stadig det er meget forkert og ydmygende for ham. Hun er alene med ham, hans far gør det samme. Min veninde er altid sur på sin søn, og snakker ikke pænt til ham. Hendes skiftende kærester tager al hendes tid og fokus. Jeg har selvfølgelig prøvet at snakke med hende om det, men hun ser intet forkert i det hun gør. Skal siges at hun er udlænding, og i hendes kultur er det helt normalt at man slår børn  Sønnen har også problemer i skolen, og skal nu til at snakke med en psykolog. Desuden har min veninde også modtaget en anden underretning for en måneds tid siden!

Hvordan underretter jeg kommunen? Jeg vil være 100% anonym, også fordi hendes nuværende kæreste ikke er helt normal, og er faktisk bange for hvad han kan finde på hvis han ved jeg har snakket med kommunen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2012

FruStolpe

Anonym skriver:

Jeg er i den triste situation at jeg bliver nødt til at lave en underretning ang min veninde til kommunen  Jeg har overvejet det længe, men føler det er det rigtige at gøre, for hendes søns skyld.

Sagen er den at hun ofte slår ham eller truer med det. Det er ikke hårdt på nogen måde, men jeg synes stadig det er meget forkert og ydmygende for ham. Hun er alene med ham, hans far gør det samme. Min veninde er altid sur på sin søn, og snakker ikke pænt til ham. Hendes skiftende kærester tager al hendes tid og fokus. Jeg har selvfølgelig prøvet at snakke med hende om det, men hun ser intet forkert i det hun gør. Skal siges at hun er udlænding, og i hendes kultur er det helt normalt at man slår børn  Sønnen har også problemer i skolen, og skal nu til at snakke med en psykolog. Desuden har min veninde også modtaget en anden underretning for en måneds tid siden!

Hvordan underretter jeg kommunen? Jeg vil være 100% anonym, også fordi hendes nuværende kæreste ikke er helt normal, og er faktisk bange for hvad han kan finde på hvis han ved jeg har snakket med kommunen.

Jeg aner intet om det, men hold da op hvor må det være svært.

Du skal få et stort  med på vejen

Anmeld

19. juni 2012

Tvillingemor80

Jeg ved bare du aldrig må nævne dit navn - for så snart du gør det vil det blive noteret - uanset om du siger du vil være anonym eller ej.

Men godt du gør noget for den lille gut !

Anmeld

19. juni 2012

A&F

Hej ven. Synes det er godt af dig, at du er ops på den stakkels dreng . Du kontakter kommunens børne/familie afdeling og indgiver en anonym underrretning enten over mail, tlf eller brev. Så tager de den derfra. 

Anmeld

19. juni 2012

Pige2009

Ring til kommunens socialforvaltningkog nævn IKKE dit navn....

Anmeld

19. juni 2012

Anonym trådstarter

FruStolpe skriver:

Jeg aner intet om det, men hold da op hvor må det være svært.

Du skal få et stort  med på vejen

Det er nemlig rigtig svært  Men kan heller ikke bare lade som ingenting mere. Mange tak

Anmeld

19. juni 2012

blomst84

Du kan ringe til din kommunes børne og ungeudvalg og underrette anonymt jeg forstår det må være hårdt, men det er også din pligt! Det er for drengens bedste og hvor er det rart du tænker på ham og får underrettet.. Held og lykke med det

Anmeld

19. juni 2012

Anonym trådstarter

Tvillingemor90 skriver:

Jeg ved bare du aldrig må nævne dit navn - for så snart du gør det vil det blive noteret - uanset om du siger du vil være anonym eller ej.

Men godt du gør noget for den lille gut !

Mange tak for dit råd, det vil jeg huske. Men hvem beder jeg om at snakke med?

Anmeld

19. juni 2012

Anonym trådstarter

A&F skriver:

Hej ven. Synes det er godt af dig, at du er ops på den stakkels dreng . Du kontakter kommunens børne/familie afdeling og indgiver en anonym underrretning enten over mail, tlf eller brev. Så tager de den derfra. 

Mange tak for svar

Anmeld

19. juni 2012

Stumpen

Har de offentlig instanser ikke sådan en vis nummer, så de kan se hvem der ringer?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.