astma / astmatiskbronkitis.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juni 2012

chael

Bøllen skriver:

Lige et spørgsmål - ved nemlig heller ikke hvad forskellen er .

Her var han meget plaget sidste vinter og det eneste der hjalp var forstøver maske fra sygehuset . Vi har kunne klare os uden masken da der blev varmere i luften og har kun behov ved forkølelse. Dog har vi lige haft en hård omgang i sidste uge , hvor indlæggelse var tæt på. 

Han er ikke som sådan plaget men sover inde i dagplejen når der er koldt og fugtigt , da han reagere på det .

Og ofte med fysisk aktivitet - hvordan kan man se om det er ab eller astma 

Altså det jeg fik forklaret er:

At kan man ikke undvære medicinen, altså hvis man giver det og det hjælper og så trapper ud og det bliver slemt igen, så er det astma.

Vi bar indlagt på Børneafdelingen i en uge, min mellemste og jeg. Og der havde han lungebetændelse og rs-virus. Og de konstaterede astma på ham, fordi han slet ikke kunne undvære sin medicin. Han har aldrig fået singular, har også hørt det er mest til dem med bronkiale astma.

Her har vi fået det gamle airomir som nu er ventoline og spirocort, som nu er flexotide.

*C

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2012

Fam. Madsen

Bøllen skriver:

Det var faktisk et godt link 

Men er da stadigvæk i tvivl for her er medicin nødvendigt om vinteren og ved forkølelse. vi havde en tur i sidste uge, hvor vi var tæt på indlæggelse, men dobbelt dosis medicin afvæbnede det

jeg er også selv stadig usikker på en masse omkring det, så nu har jeg bestilt en tid ved vores engen læge som vi skal over til på fredag. er meget spændt på hvad hun siger.. 

Anmeld

20. juni 2012

Fam. Madsen

chael skriver:

Altså det jeg fik forklaret er:

At kan man ikke undvære medicinen, altså hvis man giver det og det hjælper og så trapper ud og det bliver slemt igen, så er det astma.

Vi bar indlagt på Børneafdelingen i en uge, min mellemste og jeg. Og der havde han lungebetændelse og rs-virus. Og de konstaterede astma på ham, fordi han slet ikke kunne undvære sin medicin. Han har aldrig fået singular, har også hørt det er mest til dem med bronkiale astma.

Her har vi fået det gamle airomir som nu er ventoline og spirocort, som nu er flexotide.

*C

okay.

så kan vi først finde ud af om det er astma når han er de der 3-4 år. 

så er der jo ikke andet for end og vente og se om min følse er rigtig. 

mange tak for svart  

oliver får airomir og flexotide  

hvordan tager din sin medicin??

oliver får den i maske men synes det er svært og give ham det.

Anmeld

20. juni 2012

Mother-love

Forskellen erat ab normalt kun kommer ved forkølelse og astma er der hele tiden. Og derfor skal man have forebyggende medicin frem for bare den blå her og nu medicin.

Og hvis han harhaft et anfald hvor han ikke kunne få luft. Ville jeg skyde påat han har astma. Da det var den måde mine forældre opdagede det på mig som tre årig. Og den blå vil ikke hjælpe ordentligt på astma.

Synes klart du skal få en tid ved lægen, så dit barn kan blive tjekket ordentligt. For jo før man starter behandlingen op jo bedre.

Anmeld

20. juni 2012

Fam. Madsen

michelledam skriver:

Forskellen erat ab normalt kun kommer ved forkølelse og astma er der hele tiden. Og derfor skal man have forebyggende medicin frem for bare den blå her og nu medicin.

Og hvis han harhaft et anfald hvor han ikke kunne få luft. Ville jeg skyde påat han har astma. Da det var den måde mine forældre opdagede det på mig som tre årig. Og den blå vil ikke hjælpe ordentligt på astma.

Synes klart du skal få en tid ved lægen, så dit barn kan blive tjekket ordentligt. For jo før man starter behandlingen op jo bedre.

min søn er startet op på behandling det gjor han i søndags da vi tog til lægevagten med ham pga. han ikke trak vejert ordenlig det vil sig han holde mange puser og hæv efter vejert når han trak det. og det fik vi afvide han skulle i astma behandling for hans AB. 

og har nu en tid ved vores egen læge på fredag. 
men har bare en følse af at det ikke er AB han har men astma

både min far og søster har astma og jeg selv haved AB som barn. så det ligger jo i familie. 

Anmeld

20. juni 2012

chael

Fam. Madsen skriver:

okay.

så kan vi først finde ud af om det er astma når han er de der 3-4 år. 

så er der jo ikke andet for end og vente og se om min følse er rigtig. 

mange tak for svart  

oliver får airomir og flexotide  

hvordan tager din sin medicin??

oliver får den i maske men synes det er svært og give ham det.

Hi hi... Min søn hedder også Oliver

Han får maske, aero chamber.

Kan ikke huske hvornår de kan få lavet en lungefunktions test, men de skal ihvertfald være store nok til at forstå og puste i det der rør, der måler.

Mener de skal være oppe omkring 6 år?! Men ikke hænge mig op på det, for jeg er ikke sikker

*C

Anmeld

20. juni 2012

Mother-love

Fam. Madsen skriver:

min søn er startet op på behandling det gjor han i søndags da vi tog til lægevagten med ham pga. han ikke trak vejert ordenlig det vil sig han holde mange puser og hæv efter vejert når han trak det. og det fik vi afvide han skulle i astma behandling for hans AB. 

og har nu en tid ved vores egen læge på fredag. 
men har bare en følse af at det ikke er AB han har men astma

både min far og søster har astma og jeg selv haved AB som barn. så det ligger jo i familie. 

Isabella har også ab, og nuhvor jeg selv har hft astma op til omkring teenages årene så er vi også obs pådet. Netop fordi som du siger det kan ligge i generne.

Anmeld

20. juni 2012

Princesspigen

Fam. Madsen skriver:

hej.

ja min søn på 10mdr. har astmatiskbronkitis, og har indtil nu fået singuler mod det. men i søndags blev det helt slemt med hans hosten og han kunne ikke få vejert, så vi to til lægevagten med ham.

hun sagde han skulle have masken mod det. så var det jeg kom til og tænke på, om det mon er astma og ikke astmatiskbronkitis han har?

nogen der ved hvornår de kan blive tjekket for hvad det er?

jeg har altid haft asmatisk bronkitis og blev ind i mellem indlagt for at få maske..

havde os sådan en dims der hjemme med en form for maske på som var lidt en beholder jeg sprøjtede midicinen i og trak vejret igennem..

så jo det kan sagtens være bronkitis..

Anmeld

20. juni 2012

Fam. Madsen

chael skriver:

Hi hi... Min søn hedder også Oliver

Han får maske, aero chamber.

Kan ikke huske hvornår de kan få lavet en lungefunktions test, men de skal ihvertfald være store nok til at forstå og puste i det der rør, der måler.

Mener de skal være oppe omkring 6 år?! Men ikke hænge mig op på det, for jeg er ikke sikker

*C

Oliver får den også den der hedder medium masken  

men synes bare det er så svært og få  ham til og sidde stille når han skal have den

Anmeld

20. juni 2012

chael

Fam. Madsen skriver:

Oliver får den også den der hedder medium masken  

men synes bare det er så svært og få  ham til og sidde stille når han skal have den

Vi lærte på sygehuset hvordan man giver det, da vi var indlagt. Så jeg ville da spørge lægen om evt instrukser, eller hvis dit lægehus har en sygeplejerske, eller om I måse kunne blive henvist til nogen der kunne vise jer det?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.