astma / astmatiskbronkitis.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.848 visninger
20 svar
0 synes godt om
19. juni 2012

Fam. Madsen

hej.

ja min søn på 10mdr. har astmatiskbronkitis, og har indtil nu fået singuler mod det. men i søndags blev det helt slemt med hans hosten og han kunne ikke få vejert, så vi to til lægevagten med ham.

hun sagde han skulle have masken mod det. så var det jeg kom til og tænke på, om det mon er astma og ikke astmatiskbronkitis han har?

nogen der ved hvornår de kan blive tjekket for hvad det er?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2012

bøllen

Fam. Madsen skriver:

hej.

ja min søn på 10mdr. har astmatiskbronkitis, og har indtil nu fået singuler mod det. men i søndags blev det helt slemt med hans hosten og han kunne ikke få vejert, så vi to til lægevagten med ham.

hun sagde han skulle have masken mod det. så var det jeg kom til og tænke på, om det mon er astma og ikke astmatiskbronkitis han har?

nogen der ved hvornår de kan blive tjekket for hvad det er?

Kender ikke forskellen på AB og astma. Her har vores AB og var meget ramt sidste vinter. Han havde ingen effekt af singuler eller maske. Vi fik forstøver masken på sygehuset.

Som jeg har forstået det er det ikke alle der har effekt af singuler, bruger I slet ikke alm maske ?

For vi brugte spirocort ( hedder noget andet nu ) & Aromir. Den ene forebyggende og den anden ved anfald

Anmeld

19. juni 2012

chael

De kan ikke rigtig få tjekket deres lungefunktion i den alder.

Men man siger, at hvis de ikke kan undvære deres medicin, så er det højst sandsynligt astma.

Altså hvis man starter op i behandling og får det "under kontrol" og man så trapper ned og det kommer igen, så er det ret sandsynligt det er astma.

Min mellemste har astma. Og kan under ingen omstændigheder undvære sin medicin.

Men ellers snak med din læge, få evt en henvisning til en børnelæge der ved noget mere om det.

*C

Anmeld

19. juni 2012

Fam. Madsen

Bøllen skriver:

Kender ikke forskellen på AB og astma. Her har vores AB og var meget ramt sidste vinter. Han havde ingen effekt af singuler eller maske. Vi fik forstøver masken på sygehuset.

Som jeg har forstået det er det ikke alle der har effekt af singuler, bruger I slet ikke alm maske ?

For vi brugte spirocort ( hedder noget andet nu ) & Aromir. Den ene forebyggende og den anden ved anfald

han får flixotide som er forbyggende og airomir som er akut.

og det får han i en maske her hjemme

gruden til jeg tror det er astma er fordi at min den stor havde ab og det var slet ikke så slemt som den bettes er. 

også har både min far og søster astma.

Anmeld

19. juni 2012

Fam. Madsen

chael skriver:

Men man siger, at hvis de ikke kan undvære deres medicin, så er det højst sandsynligt astma.

Altså hvis man starter op i behandling og får det "under kontrol" og man så trapper ned og det kommer igen, så er det ret sandsynligt det er astma.

Men ellers snak med din læge, få evt en henvisning til en børnelæge der ved noget mere om det.

*C

nu har singuler ikke hjulpen på ham ordenlig og han har kun fået masken siden i søndags. men kan allerede mærke en stor forskel på hans humør

men må prøve og snakke med lægen om det når vi skal til kontrol med ham her i næste uge. 

Anmeld

19. juni 2012

bøllen

Fam. Madsen skriver:

han får flixotide som er forbyggende og airomir som er akut.

og det får han i en maske her hjemme

gruden til jeg tror det er astma er fordi at min den stor havde ab og det var slet ikke så slemt som den bettes er. 

også har både min far og søster astma.

Ok jamen så er I jo dækket godt ind . Jeg ved som sagt ikke forskellen men her var vi hårdt ramt sidste år . Ingen medicin virkede optimalt . Som jeg har forstået det vokser de fleste fra AB inden skole alderen og de andre ja det er astma . Hvad forskellen lige præsic er aner jeg ikke men det må lægen kunne oplyse

Anmeld

19. juni 2012

Fam. Madsen

Bøllen skriver:

Ok jamen så er I jo dækket godt ind . Jeg ved som sagt ikke forskellen men her var vi hårdt ramt sidste år . Ingen medicin virkede optimalt . Som jeg har forstået det vokser de fleste fra AB inden skole alderen og de andre ja det er astma . Hvad forskellen lige præsic er aner jeg ikke men det må lægen kunne oplyse

jeg vil høre lægen om det. tak for svaret

Anmeld

19. juni 2012

bøllen

chael skriver:

*C

Lige et spørgsmål - ved nemlig heller ikke hvad forskellen er .

Her var han meget plaget sidste vinter og det eneste der hjalp var forstøver maske fra sygehuset . Vi har kunne klare os uden masken da der blev varmere i luften og har kun behov ved forkølelse. Dog har vi lige haft en hård omgang i sidste uge , hvor indlæggelse var tæt på. 

Han er ikke som sådan plaget men sover inde i dagplejen når der er koldt og fugtigt , da han reagere på det .

Og ofte med fysisk aktivitet - hvordan kan man se om det er ab eller astma 

Anmeld

19. juni 2012

Fam. Madsen

Bøllen skriver:

Lige et spørgsmål - ved nemlig heller ikke hvad forskellen er .

Her var han meget plaget sidste vinter og det eneste der hjalp var forstøver maske fra sygehuset . Vi har kunne klare os uden masken da der blev varmere i luften og har kun behov ved forkølelse. Dog har vi lige haft en hård omgang i sidste uge , hvor indlæggelse var tæt på. 

Han er ikke som sådan plaget men sover inde i dagplejen når der er koldt og fugtigt , da han reagere på det .

Og ofte med fysisk aktivitet - hvordan kan man se om det er ab eller astma 

jeg var lige inde google det. da jeg selv var meget usikker på hvad forskellen var. udover det har noget med lungerne og gøre

http://www.netdoktor.dk/brevkasser/arkiv/200146.htm

Anmeld

19. juni 2012

bøllen

Fam. Madsen skriver:

jeg var lige inde google det. da jeg selv var meget usikker på hvad forskellen var. udover det har noget med lungerne og gøre

http://www.netdoktor.dk/brevkasser/arkiv/200146.htm

Det var faktisk et godt link 

Men er da stadigvæk i tvivl for her er medicin nødvendigt om vinteren og ved forkølelse. vi havde en tur i sidste uge, hvor vi var tæt på indlæggelse, men dobbelt dosis medicin afvæbnede det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.