Kat?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. juni 2012

Anonym trådstarter

Det er en hun kat jeg kommer til at få og det bliver en inde dørs kat  Ja jeg må købe noget godt legetøj og passe på det mad den skal have self
Billederne kommer ind med det samme efter jeg har fået den hjem, den er ikke i de 12 uger i nu...Så må vente lidt, man må ikke bryde loven  
Glæder mig utrolig meget allerede

Tusind tak for jeres kommentar STORT KRAM til jer allesammen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2012

Anonym trådstarter

Nogen der vil fortælle mig lidt om den? det jo min første gang, så aner intet om hvilken type, race agtig

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

21. juni 2012

Plysbjørnen

Anonym skriver:

Nogen der vil fortælle mig lidt om den? det jo min første gang, så aner intet om hvilken type, race agtig

Den der ligner en ganske alm. Huskat... Ikke Noget fancy over den

Anmeld

21. juni 2012

Anonym trådstarter

Hvad skal jeg gøre når den går i løbetid? det gør den jo 2-4 gange om året, som sagt  og hvordan finder jeg ud af det er det Kan den finde på at gøre noget vildt i huset, whatever

Anmeld

25. juni 2012

VickyL

hvis du ikke vil have killinger på den er det mest humane at få hende strilliseret så snart du kan, så falder den også automatisk mere til ro, og hvis ikke du fixer hende så har du en kat der skriger hver 2 -3 månede og det kan godt lyde lidt somom den er ved a dø er en ganske forfærtelig lyd men held og lykke med den :-)

Anmeld

25. juni 2012

HeXeri

Anonym skriver:

Hvad skal jeg gøre når den går i løbetid? det gør den jo 2-4 gange om året, som sagt  og hvordan finder jeg ud af det er det Kan den finde på at gøre noget vildt i huset, whatever

Du får den steriliseret, men den skal være kønsmoden først. Det bliver de omkring de 6 måneder. Bestil en killingetid hos din dyrlæge, ring rundt og hør priser først for de kan svinge med adskillige hundrede kroner og de kan fortælle dig alt du vil vide

Anmeld

25. juni 2012

simone_jacobsen

Anonym skriver:

Hej allesammen

Jeg har tænkt mig at få mig en lille kat hjemme, men jeg ville lige høre jer der har kat hvor meget man ca bruger på det om måneden?, sådan som mad osv?

Hvor mange gange om året skal katten have vaccine?
Er man nød til at købe lege udstyr?
Er det svært at passe en kat?
Er de rene?, hvordan skal de vaskes?, hvordan kan man lære dem at tisse et bestemt sted og ikke overalt i huset.

Har brug for jeres hjælp KRAM

Jeg har 2 godt polstrede indekatte. Jeg køber KUN dyrelæge foder, da begge har været syge grundet billig foder.. Koster 550kr og holder 3mdr.
Katte holder sig selv rene, så det slipper du for
De skal vaccineres 1 gang om året.
Angående kattebakken kan man købe dufte der lokker katten til, at tisse i bakken. Herhjemme satte vi dem bare i bakken hvert kvarter - de lærte det efter 1 1/2 dag.
Jeg ville anbefale lidt legetøj - men det er nu ikke så dyrt!!

Anmeld

25. juni 2012

Aabye

Anonym skriver:

Du skal sterelisere den  

Det kan gå grueligt galt hvis du ikke gør.. Her er min historie om to fertile katte...

Jeg har som sagt to Maine Coon.. De blev ikke stereliseret da det var meningen de skulle indgå i et avls program. Den ene fik så en hormon forstyrrelse så hun skulle så IKKE indgå i avl.. Hun endte på p-piller som min daværende dyrlæge anbefalede mig for at se om det kunne få styr på hendes hormoner.. Hun gik ellers i løbetid nærmest hver 14 dag..!

Nr 2 kom så også på p-piller pga dyrlægens anbefaling..
En dag opdagede jeg at der kom hvid/gult udflåd fra hende.. Tog straks til dyrlægen (ny dyrlæge) som konstaterede livmoder betændelse..
Fik en akut tid til sterelisering til dem begge to og det var heldigt.. For nr 2's livmoder var SÅ betændt at den faktisk lignede noget der var angrebet af cancer.. Katte viser ikke at de har ondt - derfor lagde jeg ikke mærke til noget..

Få en tid til en sterelisering når hun er omkring de 6 mdr.. Det koster godt nok lidt, men du slipper for løbetider og en evt hormon forstyrrelse der gør at du har en hunkat i løbetid 6 mdr ud af 12.. 

Anmeld

25. juni 2012

Anonym trådstarter

Ok, jeg må ringe lidt rundt og høre efter prisen Det gjorde mig mere bange efter jeg fik læst om det i har skrevet og det jeg selv har læst på nettet.  Det jo min første kat, så jeg må passe meget godt på den Tusind tak til jer alle, og et stort

Anmeld

25. juni 2012

betina23

vi hade taget imod en killing der sku aflives (har altid været modstanner a det) vi betalte 1250 for a stillersere den jeg gad ikke a øremærke den da den kun var en inde kat

vi gav ca 500 for 12-15 kg tør kost købt i dyre forhandlere -det er laangt bedere ind whis kat og kitte kat da der er mere kød og sådan i. den holdte rigtig længe så skal man nemlig ikke tænke så meget på det 

de behøver ikke våd foder der er kun en forkælelse

grus skiftede vi ihvertfald 2 gange om ogen og hver dag for lort pris er jo forskellige af hva man nu vil bruge man kan købe store sække i bilka hvis man ik vil købe så tit..

håber det hjalp lidt

ps hvis du vil ha øremærket din kat så gør det samtidig med vaksine da så spare du en bedøvelse det fik jeg afvide

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.