Kat?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.476 visninger
30 svar
0 synes godt om
19. juni 2012

Anonym trådstarter

Hej allesammen

Jeg har tænkt mig at få mig en lille kat hjemme, men jeg ville lige høre jer der har kat hvor meget man ca bruger på det om måneden?, sådan som mad osv?

Hvor mange gange om året skal katten have vaccine?
Er man nød til at købe lege udstyr?
Er det svært at passe en kat?
Er de rene?, hvordan skal de vaskes?, hvordan kan man lære dem at tisse et bestemt sted og ikke overalt i huset.

Har brug for jeres hjælp KRAM

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2012

HeXeri

Anonym skriver:

Hej allesammen

Jeg har tænkt mig at få mig en lille kat hjemme, men jeg ville lige høre jer der har kat hvor meget man ca bruger på det om måneden?, sådan som mad osv?

Er de rene?, hvordan skal de vaskes?, hvordan kan man lære dem at tisse et bestemt sted og ikke overalt i huset.

Jeg har pt 2. Har altid haft katte, simpelthen balsam for sjælen

Vi køber Perfect Fit kattemad til dem, det er samme standard som hos dyrlægen, eneste forskel er bare at du køber det i din lokale dagligvareforretning og du køber det pr kg. 50 kr for 1 kg, det varer 1 uge herhjemme.
Katte skal vaccinneres 1 gang om ret, sørg for at du får din killing fra et sted der har styr på sin opdræt - så plejer de også at passe de vaccinationer som killinger skal have og er ret vigtigt i forhold til leukæmi og katteaids. Det kommer an på hvilken dyrlæge du bruger, vi bruger vel 1000 kr på dem begge på eftertjek og vaccinationer. Derudover har vi altid 1000 kr på opspraingen der er ment til dem, hvis de skulle komme ud for noget. Det har vi haft brug for nogen gange, altid en god idé når man har dyr.
Kattelegetøj har killinger rigtigt godt af. Det træner deres jagtinstinkt, deres fysik og intelligens. Om du har brug for kattelegetøj til din store kat, kommer an på katten. Den ene af vores ville ikke kunne overleve uden sin bløde dims med en klokke i og den anden (Dronningen af det hele) vil ikke så meget som se til en dims der bevægede sig.
Jeg synes ikke det er svært at have kat, selvfølgeligt tager de tid i din dagligdag, men det er vel at forvente. Mine katte kan vi gå tur med, de kommer når vi fløjter og følger med overalt hvor vi er.
Kattebakken er næsten så nemt som at klø dig selv bagi. Får du din killing fra et ansvarligt sted, vil de allerede have startet træningen. Det gør man bare ved at sætte killingen op i kattebakken hvis den har haft et uheld. Irettesættelse fatter de alligevel ikke endnu, så det er ved praktisk hjælp man når i mål. Når det er sagt så har jeg personligt aldrig haft en (neutraliseret) kat der gik og efterlod ting, katte er generelt meget renlige dyr og vil helst have et roligt sted at gøre sine ting på - meget som mennesker faktisk
Og gør dig selv den tjeneste at få stereliseret/kastereret din kat, det vil spare dig selv for helt ufatteligt meget hovedpine.

Det blev lidt langt - eeeelsker bare katte

Anmeld

19. juni 2012

Miin'Baby'Mus

Anonym skriver:

Hej allesammen

Nu ved jeg ikke meget om katte, men noget af det kan jeg sagtens svare på 

Dyr skal vaccineres lidt ofte i starten pga af at de vokser, men det er kun det første år, derefter skal de vaccineres en gang årligt. Vi har hund og det koster omkring 600-700 kr, men vil tro det er billigere for katte. Desuden har vi en ekstra forsikring på hunden, den koster 1000 kr om året, men den dækker så også alt hvis han kommer til skade eller bliver syg. Penge jeg gerne vil give ud for at sikre mig selv 

Man skal have noget ordentligt mad til dyrene, de får en meget bedre mave af at få ordentligt mad. Så i mit hoved går man ikke i Aldi og køber det billigste.

Ja legetøj er altid nødvendigt. Dyr skal beskæftiges da de har masser af energi og de skal skærpe deres sanser, men det kan jo sagtens være legetøj hvor du ikke selv skal være med. Desuden er de der katretræer en rigtig god ide.

Ingen dyr er renlige til at starte med, det kræver lidt tid. Det tog os 2 måneder at gøre vores hund renlig 

Anmeld

19. juni 2012

TeamRocket

Husk hvis den skal være ude- så skal der søgers for den ikke laver eller får killinger. Det er billigst at få fixet en hankat men jeg synes nu det er dyrt nok, men man har et ansvar som katteejer og det er at sørger for der ikke kommer uønskede killinger

Anmeld

19. juni 2012

Ditte-3

jeg har haft kat siden jeg flytted hjemme fra. vis du ik går på udstilling eller ligene behøver den kun vaksenasjon vær 2 år mad syntes jeg ik man skal gå på krompromi med jeg køber ved dyrehanlern eller dyrelægen mad der lige passer til min race af kat som er godt for dem. katte er et meget rent dyr den kan ikke lige savs så det også vigtig at man holler dens torelæt ren og igen i sted for det billige grus i brusen så køb det fine sand i dyrehanler det holder længer og du skal bare søre for vær dag at sig klumper fra og så skift det en gang i ugen.

Anmeld

19. juni 2012

twinny

HeXeri skriver:

Jeg har pt 2. Har altid haft katte, simpelthen balsam for sjælen

Vi køber Perfect Fit kattemad til dem, det er samme standard som hos dyrlægen, eneste forskel er bare at du køber det i din lokale dagligvareforretning og du køber det pr kg. 50 kr for 1 kg, det varer 1 uge herhjemme.
Katte skal vaccinneres 1 gang om ret, sørg for at du får din killing fra et sted der har styr på sin opdræt - så plejer de også at passe de vaccinationer som killinger skal have og er ret vigtigt i forhold til leukæmi og katteaids. Det kommer an på hvilken dyrlæge du bruger, vi bruger vel 1000 kr på dem begge på eftertjek og vaccinationer. Derudover har vi altid 1000 kr på opspraingen der er ment til dem, hvis de skulle komme ud for noget. Det har vi haft brug for nogen gange, altid en god idé når man har dyr.
Kattelegetøj har killinger rigtigt godt af. Det træner deres jagtinstinkt, deres fysik og intelligens. Om du har brug for kattelegetøj til din store kat, kommer an på katten. Den ene af vores ville ikke kunne overleve uden sin bløde dims med en klokke i og den anden (Dronningen af det hele) vil ikke så meget som se til en dims der bevægede sig.
Jeg synes ikke det er svært at have kat, selvfølgeligt tager de tid i din dagligdag, men det er vel at forvente. Mine katte kan vi gå tur med, de kommer når vi fløjter og følger med overalt hvor vi er.
Kattebakken er næsten så nemt som at klø dig selv bagi. Får du din killing fra et ansvarligt sted, vil de allerede have startet træningen. Det gør man bare ved at sætte killingen op i kattebakken hvis den har haft et uheld. Irettesættelse fatter de alligevel ikke endnu, så det er ved praktisk hjælp man når i mål. Når det er sagt så har jeg personligt aldrig haft en (neutraliseret) kat der gik og efterlod ting, katte er generelt meget renlige dyr og vil helst have et roligt sted at gøre sine ting på - meget som mennesker faktisk
Og gør dig selv den tjeneste at få stereliseret/kastereret din kat, det vil spare dig selv for helt ufatteligt meget hovedpine.

Det blev lidt langt - eeeelsker bare katte

TS:

Enig i alle tingene.

Jeg ville dog give BARF. det er et arbejde, og du skal have plads i fryseren. Men det er råt kød og det er jo hvad katte skal have.

Så er det også en god ide, at sætte katten på bakken efter mad og drikkelse. Det kan også sætte farten op på renligheden.

Anmeld

19. juni 2012

Ditte-3

ps : de fleste katte er renlige når de kommer fra deres mor når de er 12-14 uger gammel, det er ulovlig at købe og selge en kat under 12 uger og det er også dyreplageri

Anmeld

19. juni 2012

TeamRocket

Ditte-3 skriver:

ps : de fleste katte er renlige når de kommer fra deres mor når de er 12-14 uger gammel, det er ulovlig at købe og selge en kat under 12 uger og det er også dyreplageri

Anmeld

19. juni 2012

HeXeri

twinny skriver:

TS:

Enig i alle tingene.

Jeg ville dog give BARF. det er et arbejde, og du skal have plads i fryseren. Men det er råt kød og det er jo hvad katte skal have.

Så er det også en god ide, at sætte katten på bakken efter mad og drikkelse. Det kan også sætte farten op på renligheden.

Kan bare ikke med det der rå kød. Svært nok når jeg skal lave aftensmad, ville jo gå i spåner til sidst

Anmeld

19. juni 2012

twinny

HeXeri skriver:

Kan bare ikke med det der rå kød. Svært nok når jeg skal lave aftensmad, ville jo gå i spåner til sidst

Høhøh. Sandt. Det tager self også tid og plads.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.