Ihhh altså den samvittighed!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. juni 2012

Miin'Baby'Mus

prettybutterfly skriver:

Du har ret! Er bare desværre blevet opdraget efter flinkeskolen, hvor man bare skal gøre andre glade = dårlig samvittighed når jeg ik kan opfylde det! Må se at tænke lidt mere på mig selv i nogle situationer!

Er selv opdraget sådan, men har efterhånden fundet ud af at det ofte kun er mig der har den pli. Så er begyndt at slukke for den "søde mig" og så skrue bissen lidt på. Kan faktisk føle mig udnyttet nogle gange og det gider jeg ikke mere.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2012

dpb

prettybutterfly skriver:

Jeg har simpelthen bare SÅÅÅÅ dårlig samvittighed! Måske er jeg bare fjollet, men kan SLET ik tænke på andet nu, og burde ellers flittigt læse til eksamen!

Havde kort besøg af svigermor igår mens manden var væk. Hendes anden søn bor langt væk, er også studerende som os, og kommer snart nogle dage. Så siger hun "det bliver spændende hvor han skal bo henne når han kommer", hun mente om det sku være hos os eller hende. Jeg kunne så ikke lade være med at være ærlig og sige at jeg faktisk håbede det blev hos hende, da han er dyr at ha boende, spiser meget og tager ALDRIG noget mad/chokolade eller lign med, plus vi aldrig er inviteret hjem til ham at spise(han bor til leje hos en gammel dame langt væk så fair nok, men så ku han jo bare ENGANG imellem ta noget med??) Vi er selv to voksne på SU med snart to børn, så økonomien er ik ligefrem fantastisk god!! ISÆR ikke i denne måned!

Jeg ku ik la være med at prøve at sige det til hende på en pæn måde, men ku se hun blev lidt stødt over det. Nå men hun tog hjem, og manden plus en ven kom lige som jeg havde lavet lassagne. Jeg er generelt meget gæstfri og tilbød vennen at spise med. Jeg havde det dog dårligt over det med svigermor, så ku ik la vær med at nævne det for manden og vennen, at jeg nok ik sku ha sagt det. Med det resultat, at vennen senere havde sagt til manden at han da bare skulle sige til hvis han skulle betale for det lassagne han havde spist(uden jeg hørte det)!

AAAJ for pokker så fik jeg det jo lige MEGET værre. Og nu kan jeg SLET SLET ik tænke på andet! Og tænk jeg syntes ellers jeg er MEGET gæstfri og kan godt lide at være sød ved gæster mm, det er slet ik det det handler om! Ville bare ønkske jeg havde holdt min bøtte hele dagen igår! HADER bare når ens halvdårlige økonomi skal stå i vejen for bare at give mad mm til alle, som jeg jo rigtig gerne vil...... ÅHHHHHH

Sorry det lange indlæg, skulle bare ud med det!

Syntes absolut heller ikke du har noget at have dårlig samvittighed over

Svigermor må vel også kunne se det fra jeres side...når hun lige er kommet sig lidt over den fornuftige udmelding 

Syntes heller ikke situationen med din mands bror og så din mands kammerat kan sammenlignes... men vil dog sige at kammeraten, stik modsat din mands bror, faktisk havde pli nok til efterfølgende selv at tilbyde... ikke at det var hensigten, men han har da tænkt over det du sagde... det kunne være du skulle forsøge samme nummer hvis brormand vælger at crashe hos jer

Det værste jeg har været udsat for er til vores mellemstes dåb, hvor vi havde inviteret forskellige venner med også... og den ene af de venner havde hverken kort eller gave eller noget som helst med faktisk og for hans vedkommende handlede det ikke om økonomi, da han et par mdr i forvejen havde hevet et job i land hvor han havde fortalt at han havde omkring 30.000,- udbetalt pr mdr (IT nørd)... og han var single med lave udgifter... syntes bare det mindste man kan gøre er at give et kort hvor der står tillykke så man har et minde at gemme forventede ingen gave fra de venner vi havde med, men blot et lille kort med lykkeønskninger til vores guldklump 

Derudover er vi herhjemme også lidt for gæstfrie engang imellem, da det ikke altid bliver gengældt. Men vi har valgt at være sådan, da det er det vi har det bedst med og så er det op til folk selv om de vil tage i mod eller ej... men vi er ofte blevet spurgt fra forskellige om de ikke skal have noget med... men kan aldrig komme på noget når jeg bliver spurgt så ender altid med et nej til de skal have noget med

Qnuz

Anmeld

22. juni 2012

prettybutterfly

Sjl-msl-Mkl skriver:

Det har taget mig mange år og lære af det. Men eftersom ingen er dem jeg kender har rø... fuld af penge, er det vel en win win for alle parter at hver medbringer noget. 

Det er det bestemt! Bare ik alle der tænker sådan!

Anmeld

22. juni 2012

prettybutterfly

dpb skriver:

Syntes absolut heller ikke du har noget at have dårlig samvittighed over

Svigermor må vel også kunne se det fra jeres side...når hun lige er kommet sig lidt over den fornuftige udmelding 

Syntes heller ikke situationen med din mands bror og så din mands kammerat kan sammenlignes... men vil dog sige at kammeraten, stik modsat din mands bror, faktisk havde pli nok til efterfølgende selv at tilbyde... ikke at det var hensigten, men han har da tænkt over det du sagde... det kunne være du skulle forsøge samme nummer hvis brormand vælger at crashe hos jer

Det værste jeg har været udsat for er til vores mellemstes dåb, hvor vi havde inviteret forskellige venner med også... og den ene af de venner havde hverken kort eller gave eller noget som helst med faktisk og for hans vedkommende handlede det ikke om økonomi, da han et par mdr i forvejen havde hevet et job i land hvor han havde fortalt at han havde omkring 30.000,- udbetalt pr mdr (IT nørd)... og han var single med lave udgifter... syntes bare det mindste man kan gøre er at give et kort hvor der står tillykke så man har et minde at gemme forventede ingen gave fra de venner vi havde med, men blot et lille kort med lykkeønskninger til vores guldklump 

Derudover er vi herhjemme også lidt for gæstfrie engang imellem, da det ikke altid bliver gengældt. Men vi har valgt at være sådan, da det er det vi har det bedst med og så er det op til folk selv om de vil tage i mod eller ej... men vi er ofte blevet spurgt fra forskellige om de ikke skal have noget med... men kan aldrig komme på noget når jeg bliver spurgt så ender altid med et nej til de skal have noget med

Qnuz

WOW hvor tarveligt han intet havde med! Det var jeg godt nok også blevet skuffet over! Tak, jeg ved godt du har ret! Ville bare ønske alle var lige betænksomme så ingen blev såret og tænkte på andre end bare sig selv! Kæmpe krammer

Anmeld

22. juni 2012

prettybutterfly

Babymamma skriver:

Er selv opdraget sådan, men har efterhånden fundet ud af at det ofte kun er mig der har den pli. Så er begyndt at slukke for den "søde mig" og så skrue bissen lidt på. Kan faktisk føle mig udnyttet nogle gange og det gider jeg ikke mere.

Kender SÅÅÅÅ godt det du siger!!!!

Anmeld

22. juni 2012

Isabella_mor

Nettemor skriver:

DET skal du i hvert fald ikke have dårlig samvittighed over. Vennen skal selvfølgelig ikke betale noget for sit måltid. Men der er også stor forskel på om man kommer en enkelt gang imellem og spiser med. Eller om man kommer i 14 dage og lever på nas. Det er jo heller ikke fordi du forventer at broren betaler husleje men bare det at han viser han er taknemmeligt..

enig... så enig... 

Og jeg syntes det er FLOT at du ikke bare sagde "ja han kan jo bo her hvis han vil" fordi at du ville gøre hende glad så det skal du kun være stolt af  

Anmeld

22. juni 2012

dpb

prettybutterfly skriver:

WOW hvor tarveligt han intet havde med! Det var jeg godt nok også blevet skuffet over! Tak, jeg ved godt du har ret! Ville bare ønske alle var lige betænksomme så ingen blev såret og tænkte på andre end bare sig selv! Kæmpe krammer

Hvor ville det bare være en dejlig verden at bo i hvis alle var lige betænksomme, så ingen blev såret og ja, tænkte på andre end bare sig selv! 
Men der er desvære mange i denne verden, har jeg erfaret, der kun kan se til egen næsetip Jeg har bare taget en beslutning om at jeg ikke ønsker at synke ned på deres niveau og det er vi heldigvis enige om herhjemme...

Qnuz

Anmeld

23. juni 2012

klmf

Nu er der tradition for i vores vennekreds, at det ene hold altid tager lidt med - om ikke andet så for at aflaste værtsparret lidt praktisk. I aften skal vi fx have vores bedste venner til spisning og jeg spurgte om de var friske på at lave en skål salat. Så kan de selv bestemme, hvor mange penge de vil smide i den (hvert par har en på SU) - men det aflaster mig, der lige kan tage en halv time på sofaen med god samvittighed efter at have gjort rent

Tit er det tanken der tæller, om det så er 2 flutes eller en bøtte is, det er ligemeget

Kan godt forstå du er lidt træt af kærestens bror ubetænksomhed, lidt uheldigt at vennen lige blev bange for at han var en nasseerøv Det kommer han nok over. Tror du enten må sige det rent ud til svoger (han har sikkert ikke tænkt over det, hjemme ved moar bliver tingene jo bare serveret) eller også må du bide det i dig og så ikke lave dyr eller speciel mad bare fordi han kommer

Og kom så tilbage til eksamenslæsningen

Anmeld

24. juni 2012

prettybutterfly

Isabella_mor skriver:

enig... så enig... 

Og jeg syntes det er FLOT at du ikke bare sagde "ja han kan jo bo her hvis han vil" fordi at du ville gøre hende glad så det skal du kun være stolt af  

TAK!!!! Hvor er du sød!

Anmeld

24. juni 2012

prettybutterfly

lotchen skriver:

Nu er der tradition for i vores vennekreds, at det ene hold altid tager lidt med - om ikke andet så for at aflaste værtsparret lidt praktisk. I aften skal vi fx have vores bedste venner til spisning og jeg spurgte om de var friske på at lave en skål salat. Så kan de selv bestemme, hvor mange penge de vil smide i den (hvert par har en på SU) - men det aflaster mig, der lige kan tage en halv time på sofaen med god samvittighed efter at have gjort rent

Tit er det tanken der tæller, om det så er 2 flutes eller en bøtte is, det er ligemeget

Kan godt forstå du er lidt træt af kærestens bror ubetænksomhed, lidt uheldigt at vennen lige blev bange for at han var en nasseerøv Det kommer han nok over. Tror du enten må sige det rent ud til svoger (han har sikkert ikke tænkt over det, hjemme ved moar bliver tingene jo bare serveret) eller også må du bide det i dig og så ikke lave dyr eller speciel mad bare fordi han kommer

Og kom så tilbage til eksamenslæsningen

Tak for dit svar! Ja ret uheldigt med vennen! Vi laver nu(næsten) aldrig dyr mad - men mad er jo mad, og mad er bare blevet SÅÅÅÅ dyrt, uanset hvad man skal bruge syntes jeg. Lyder super fedt sådan som i kører det!!!!! Ville ønske flere ville gøre det sådan!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.