prettybutterfly skriver:
Jeg har simpelthen bare SÅÅÅÅ dårlig samvittighed! Måske er jeg bare fjollet, men kan SLET ik tænke på andet nu, og burde ellers flittigt læse til eksamen!
Havde kort besøg af svigermor igår mens manden var væk. Hendes anden søn bor langt væk, er også studerende som os, og kommer snart nogle dage. Så siger hun "det bliver spændende hvor han skal bo henne når han kommer", hun mente om det sku være hos os eller hende. Jeg kunne så ikke lade være med at være ærlig og sige at jeg faktisk håbede det blev hos hende, da han er dyr at ha boende, spiser meget og tager ALDRIG noget mad/chokolade eller lign med, plus vi aldrig er inviteret hjem til ham at spise(han bor til leje hos en gammel dame langt væk så fair nok, men så ku han jo bare ENGANG imellem ta noget med??) Vi er selv to voksne på SU med snart to børn, så økonomien er ik ligefrem fantastisk god!! ISÆR ikke i denne måned!
Jeg ku ik la være med at prøve at sige det til hende på en pæn måde, men ku se hun blev lidt stødt over det. Nå men hun tog hjem, og manden plus en ven kom lige som jeg havde lavet lassagne. Jeg er generelt meget gæstfri og tilbød vennen at spise med. Jeg havde det dog dårligt over det med svigermor, så ku ik la vær med at nævne det for manden og vennen, at jeg nok ik sku ha sagt det. Med det resultat, at vennen senere havde sagt til manden at han da bare skulle sige til hvis han skulle betale for det lassagne han havde spist(uden jeg hørte det)!
AAAJ for pokker så fik jeg det jo lige MEGET værre. Og nu kan jeg SLET SLET ik tænke på andet! Og tænk jeg syntes ellers jeg er MEGET gæstfri og kan godt lide at være sød ved gæster mm, det er slet ik det det handler om! Ville bare ønkske jeg havde holdt min bøtte hele dagen igår! HADER bare når ens halvdårlige økonomi skal stå i vejen for bare at give mad mm til alle, som jeg jo rigtig gerne vil...... ÅHHHHHH
Sorry det lange indlæg, skulle bare ud med det!
Syntes absolut heller ikke du har noget at have dårlig samvittighed over
Svigermor må vel også kunne se det fra jeres side...når hun lige er kommet sig lidt over den fornuftige udmelding 
Syntes heller ikke situationen med din mands bror og så din mands kammerat kan sammenlignes... men vil dog sige at kammeraten, stik modsat din mands bror, faktisk havde pli nok til efterfølgende selv at tilbyde... ikke at det var hensigten, men han har da tænkt over det du sagde... det kunne være du skulle forsøge samme nummer hvis brormand vælger at crashe hos jer
Det værste jeg har været udsat for er til vores mellemstes dåb, hvor vi havde inviteret forskellige venner med også... og den ene af de venner havde hverken kort eller gave eller noget som helst med faktisk
og for hans vedkommende handlede det ikke om økonomi, da han et par mdr i forvejen havde hevet et job i land hvor han havde fortalt at han havde omkring 30.000,- udbetalt pr mdr (IT nørd)... og han var single med lave udgifter... syntes bare det mindste man kan gøre er at give et kort hvor der står tillykke så man har et minde at gemme
forventede ingen gave fra de venner vi havde med, men blot et lille kort med lykkeønskninger til vores guldklump
Derudover er vi herhjemme også lidt for gæstfrie engang imellem, da det ikke altid bliver gengældt. Men vi har valgt at være sådan, da det er det vi har det bedst med og så er det op til folk selv om de vil tage i mod eller ej... men vi er ofte blevet spurgt fra forskellige om de ikke skal have noget med... men kan aldrig komme på noget når jeg bliver spurgt så ender altid med et nej til de skal have noget med
Qnuz