Ihhh altså den samvittighed!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juni 2012

Carina:-)

Det er til gengæld enormt uhøfligt og bo ved andre uden at bidrage med noget som helst!

Der er forskle på at spise med engang imellem,og så bo der i en periode som en ekstra person.

Min søster kommer jævnligt og bor her i 2-3 dage hver gang.

Hun køber jævnligt brød til morgenmad,og guf til hygge.

Og vi er ikke på SU eller andet,men det er da alm god opdragelse at man bidrager når man er udover alm gæstebesøg.

Så ingen dårlig sam´vittighed-tværtimod synes jeg godt din mand og dig kan tage ensnak med svoger om at det kunne være rart at han splejsede lidt til.

Bliver han fornærmet er der vel et hotel i nærheden,så kan han jo se hvor dyrt det så bliver

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2012

Miin'Baby'Mus

prettybutterfly skriver:

Øj ja, det lyder GODT nok også træls det du skriver! Har i sagt/hentydet noget om at det da ville være dejligt hvis de tog noget med eller lign når de kommer? Det er nemlig SÅÅÅÅÅ svært at sige sådan noget!!!

Jeg spurgte sidst om kærestens kammerat ikke ville give lidt til husholdning fordi der havde vi også lige været ved dyrlægen med vores hund (han fik en allergisk reaktion, det bette pus). Jo det ville han gerne, men kom han med nogle penge, hævede han nogle penge da han var her - nej og atter nej. Så fik ikk nogen penge, og jeg snakker altså om 100-125 kr for en hel weekend med grill, kage og morgenbord + alt andet sjov de gerne ville have som chips, slik og sodavand. Syntes faktisk ikke at det er meget forlangt, men han kunne åbenbart godt få sig til at gå herfra uden at skænke de penge en tanke.

Det værste er at jeg sagde det på forhånd så han idet mindste kunne sige nej til at komme hvis han ikke ville give noget til det. Altså det kan godt gøre mig lidt gal og vil jo ikke tigge om de penge 

Anmeld

20. juni 2012

prettybutterfly

Nettemor skriver:

Det har jeg også prøvet. Dog med noget lidt andet.. Og man får bare mega dårlig samvittighed når de andre misforstår og tror man forventer noget når de er der.. Men det er dem der udnytter det og knap nok siger tak man bliver lidt irriteret på..

Lige præcis!! Især hvis man fumler lidt i den måde man formulerer det på, man vil jo ikke støde nogen med vilje!! Og så er det en selv der ender med at ha det dårligt over det alligevel. Men jeg har det faktisk lidt bedre efter jeres alles svar! 

Anmeld

20. juni 2012

prettybutterfly

Babymamma skriver:

Jeg spurgte sidst om kærestens kammerat ikke ville give lidt til husholdning fordi der havde vi også lige været ved dyrlægen med vores hund (han fik en allergisk reaktion, det bette pus). Jo det ville han gerne, men kom han med nogle penge, hævede han nogle penge da han var her - nej og atter nej. Så fik ikk nogen penge, og jeg snakker altså om 100-125 kr for en hel weekend med grill, kage og morgenbord + alt andet sjov de gerne ville have som chips, slik og sodavand. Syntes faktisk ikke at det er meget forlangt, men han kunne åbenbart godt få sig til at gå herfra uden at skænke de penge en tanke.

Det værste er at jeg sagde det på forhånd så han idet mindste kunne sige nej til at komme hvis han ikke ville give noget til det. Altså det kan godt gøre mig lidt gal og vil jo ikke tigge om de penge 

Aj ok den var værre!!! Især når du endda havde meldt ud på forhånd! Det er godt nok dårlig stil! Og nej kender godt det med man ik vil tigge om penge eller mad, meeeen for pokker! Så betaler man selv en masse og sidder selv med den dårlige samvittighed oveni! ØV altså!!!! 

Anmeld

20. juni 2012

Miin'Baby'Mus

prettybutterfly skriver:

Aj ok den var værre!!! Især når du endda havde meldt ud på forhånd! Det er godt nok dårlig stil! Og nej kender godt det med man ik vil tigge om penge eller mad, meeeen for pokker! Så betaler man selv en masse og sidder selv med den dårlige samvittighed oveni! ØV altså!!!! 

Lige præcis.

Så syntes så bestemt ikke du skal have dårlig samvittighed, du skal nok mere passe på med at pakke det ind så folk ikke misforstår det. Der er ingen skam i ikke altid at kan smide 1000 kr efter andre.

Anmeld

20. juni 2012

Sjl-msl-Mkl

Jeg synes ikke der er nogen grund til at du får dårlig samvitighed. Det er almindelig pli at folk tager noget med eller penge hvis man ikke er inviteret eller noget i den dur.

Personligt er jeg ikke bange for og bede folk om og tage noget med, vi har et vennepar der drikker ekstremt meget kaffe så derfor har jeg sagt at de gerne må tage kaffe med nogen gange eller evt noget vin og sådan.

Anmeld

21. juni 2012

prettybutterfly

Babymamma skriver:

Lige præcis.

Så syntes så bestemt ikke du skal have dårlig samvittighed, du skal nok mere passe på med at pakke det ind så folk ikke misforstår det. Der er ingen skam i ikke altid at kan smide 1000 kr efter andre.

Du har ret! Er bare desværre blevet opdraget efter flinkeskolen, hvor man bare skal gøre andre glade = dårlig samvittighed når jeg ik kan opfylde det! Må se at tænke lidt mere på mig selv i nogle situationer!

Anmeld

21. juni 2012

prettybutterfly

Sjl-msl-Mkl skriver:

Jeg synes ikke der er nogen grund til at du får dårlig samvitighed. Det er almindelig pli at folk tager noget med eller penge hvis man ikke er inviteret eller noget i den dur.

Personligt er jeg ikke bange for og bede folk om og tage noget med, vi har et vennepar der drikker ekstremt meget kaffe så derfor har jeg sagt at de gerne må tage kaffe med nogen gange eller evt noget vin og sådan.

Det er en altså rigtig god egenskab du har!!!! Ku jeg godt lære noget af. Tak for dit svar!!!

Anmeld

21. juni 2012

prettybutterfly

Carina:-) skriver:

Det er til gengæld enormt uhøfligt og bo ved andre uden at bidrage med noget som helst!

Der er forskle på at spise med engang imellem,og så bo der i en periode som en ekstra person.

Min søster kommer jævnligt og bor her i 2-3 dage hver gang.

Hun køber jævnligt brød til morgenmad,og guf til hygge.

Og vi er ikke på SU eller andet,men det er da alm god opdragelse at man bidrager når man er udover alm gæstebesøg.

Så ingen dårlig sam´vittighed-tværtimod synes jeg godt din mand og dig kan tage ensnak med svoger om at det kunne være rart at han splejsede lidt til.

Bliver han fornærmet er der vel et hotel i nærheden,så kan han jo se hvor dyrt det så bliver

Du har helt ret. Åhhh min mand tør desværre ikke sige NOGET SOM HELST til din familie. Jeg elsker ham selvfølgeligt men han er ENDNU mere konfliktsky end mig selv! Så lige på det punkt er han ik til stor hjælp....

Hahaha sjov ide med Hotel, så ville han dog nok vælge at blive hjemme hos ham selv! Ved også godt hans økonomi ik er for god, men det er vores andres jo heller ikke.....! Tror desværre ik han tænker det er uhøfligt når det er familie......? 

Men jeg har det heldigvis lidt mindre dårligt nu, selvom den ven manden havde med hjemme jo nok stadig syntes det lød nærrigt af mig? PYT!

Anmeld

21. juni 2012

Sjl-msl-Mkl

prettybutterfly skriver:

Det er en altså rigtig god egenskab du har!!!! Ku jeg godt lære noget af. Tak for dit svar!!!

Det har taget mig mange år og lære af det. Men eftersom ingen er dem jeg kender har rø... fuld af penge, er det vel en win win for alle parter at hver medbringer noget. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.