Min kat tygger ikke maden.. :s

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.309 visninger
15 svar
0 synes godt om
18. juni 2012

mpr

Hej alle sammen

Har et spørgsmål til jer med kat.

Min kat får på nuværende royal canien særligt for indendørskatte med lang pels Mit problem er bare at han tygger simpelthen ikke sin mad så vi kan ikke putte ret meget mad i hans madskål ad gangen fordi når han ikke tygger det så kaster han op ikke ret lang tid efter hvis der er for meget. Samtidig så er han ikke god til at få drukket vand samtidig hvilket måske også gør at det svulmer op i maven på ham så han ikke kan holde det inde. Men tænkte kan man godt bare putte noget vand i hans mad så han er nød til at tygge det og samtidig får noget og drikke? Eller tror i jeg skal skifte fodder (han elsker det han får nu)
er lidt nervøs for den her udvikling fordi han er begyndt at tabe sig rigtig meget og han er en kat der gerne skal veje mindst 4,5 kg og han vejer lige på vippen til at være på de 4 kg.. :s

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2012

Fenja09

Ja, du kan sagtens putte vand i hans foder - hvis han taber sig kan du også give ham fløde eller putte det i maden. Hvis det er helt galt med vægten, så ville jeg laver noget tigermælk til ham, det plejer de fleste katte at kunne lide, eller torskerogn blandet med A38.

Jeg tænker lidt om foderpillerne er for små? Hvad race er han?

/Fenja

Anmeld

18. juni 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Syntes det lyder som en fin ide at prøve at putte lidt vand i hans foder! Så ska i nok bare sørge for at der ik er mére mad i skålen, end det han spiser. Tænker lige pga bakterie! Vh stine

Anmeld

18. juni 2012

BellaCiinea

Fenja09 skriver:

Ja, du kan sagtens putte vand i hans foder - hvis han taber sig kan du også give ham fløde eller putte det i maden. Hvis det er helt galt med vægten, så ville jeg laver noget tigermælk til ham, det plejer de fleste katte at kunne lide, eller torskerogn blandet med A38.

/Fenja

Torskerogn blandet med A38 og udkogte ris, er et kæmpe hit herhjemme!

Da vi flaskede vores killing op og hun ikke gad ha andet, der fik hun det =) der var så også katte MME i Og har idag en kat der er MEGET godt i stand

Anmeld

18. juni 2012

mpr

Fenja09 skriver:

/Fenja

Okay tak Ja det kunne være en god ide han er bare så kræsen så han gider ikke rigtig spise meget andet end hans tørfoder og lidt vådfoder

Hans mad er cirke 0,5 i diameter pr stk. så de er i en okay størrelse syntes jeg

Han er en Hellig Birma så pga en avelig sygdom i hans race så skal hans mad skal være i orden ellers går det ud over hans tænder og hans pels bliver også mere mat selvom den på nuværende er okay pæn

Anmeld

18. juni 2012

mpr

StineW79 skriver:

Syntes det lyder som en fin ide at prøve at putte lidt vand i hans foder! Så ska i nok bare sørge for at der ik er mére mad i skålen, end det han spiser. Tænker lige pga bakterie! Vh stine

Selvfølgelig skal der kun være det han kan spise i så det ikke bliver usundt for ham

Anmeld

18. juni 2012

mpr

IsabellaCiinea skriver:

Da vi flaskede vores killing op og hun ikke gad ha andet, der fik hun det =) der var så også katte MME i Og har idag en kat der er MEGET godt i stand

Torskerovn kan jeg måske få ham til at spise men tvivler meget på ris han er lidt af en kræsen pind han gider ikke engang have tun ^^'

MME? Må en voksen kat godt få sådan noget?

Anmeld

18. juni 2012

Fenja09

Chel1992 skriver:

Okay tak Ja det kunne være en god ide han er bare så kræsen så han gider ikke rigtig spise meget andet end hans tørfoder og lidt vådfoder

Hans mad er cirke 0,5 i diameter pr stk. så de er i en okay størrelse syntes jeg

Han er en Hellig Birma så pga en avelig sygdom i hans race så skal hans mad skal være i orden ellers går det ud over hans tænder og hans pels bliver også mere mat selvom den på nuværende er okay pæn

Kender godt til Birmaen  Jeg tror måske alligevel at jeg ville prøve, at give ham nogle lidt større foderpiller, bare som forsøg og blandet i hans normale foder. Man kan få noget fra RC til tænderne ( kan selvfølgelig ikke lige huske hvad det hedder, men det er en grå pose), som er ret store i størrelsen og min hankat ( halv birma/colorpoint perser) ELSKER dem.

Ved ikke om du allerede ved det, men man kan stille lidt olie, raps eller hvad man lige har stående, bare det er neutralt, i en skål og så plejer katten at lappe det i sig hvis de mangler det. Det er super godt til pelsen.

Anmeld

18. juni 2012

Fenja09

IsabellaCiinea skriver:

Ja, ris er også super godt - det samme med kogt kylling. Det har både katte og hund fået herhjemme når de har haft dårlig mave. Så er de kommet på "diæt" i ca 3 dage

Anmeld

18. juni 2012

BellaCiinea

Chel1992 skriver:

Torskerovn kan jeg måske få ham til at spise men tvivler meget på ris han er lidt af en kræsen pind han gider ikke engang have tun ^^'

MME? Må en voksen kat godt få sådan noget?

Nej nøjes du bare med A38 og torskerogn Risene smager de faktisk ikk da de er dækket til med smagen af torskerogn

Vi fik det af vide af en der avler Hellig Birma.. Hendes får det altid.. A38, torskerogn og udkogte ris =)

Derfor sagde min svigermor at vi sku prøve det.. og det var bare det bedste!

Hun fik MME i ok lang tid, da hun ikk har haft sin mor siden hun var 1½ uge gammel, så hun sku ha noget at styrke sig på =)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.