At være hjemmegående

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. juni 2012

bøgelund

LISBETH:-) skriver:

Man kan slet ikke passe sit eget barn hjemme her i kommunen hvor jeg bor.

så er det jo så nemt. Min storebror og hans kones indkomst er jo mindre nu. men de sparer jo andre steder. Fx har de ikke behov for morgenfritidsordning. min storebror er selvstændig, og kan nu arbejde som det passer ham. han skal ikke hente / afl børn. 

De kan sagtens klare det. med 3 børn. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2012

An&Jo

Vi er gift men kan ikke finde ud af og regne ud hvor meget mit fradrag er da der lige pt. er kørsel, og beskæftigelse med i

dit personfradrag har altid et grundbeløb der hedder 42.900kr, så det er det fradrag din mand får hvis du vælger at blive hjemmegående..

Anmeld

18. juni 2012

tithi

bøgelund skriver:

min storebrors kone passer eget barn nu.. der er det kun 1 år man får penge for det. det samme som som de giver i tilskud til en dagplejer / vuggestue. Efter det år er det for egen regning. 

Nå, jeg vidste ikke det kun galt i et år

Anmeld

18. juni 2012

LISBETH:-)

An&Jo skriver:

dit personfradrag har altid et grundbeløb der hedder 42.900kr, så det er det fradrag din mand får hvis du vælger at blive hjemmegående..

Ved godt jeg er en matematik tumpe Men så langt er jeg også nået men så har vi hus og lån og osv og det giver jo også noget fradrag. Kan godt se mit fradrag på min lønseddel men der er der kørsel og beskæftigelses fradrag med i - må se om jeg ikke kan regne det ud:-) Kom lige til at tænke på at jeg også sparer 1000 kr til fagforening om måneden:-)

Anmeld

18. juni 2012

tithi

Man kan slet ikke passe sit eget barn hjemme her i kommunen hvor jeg bor.

Hvad mener du med at man ikke selv kan passe sit barn der hvor du bor? er det ikke noget man selv bestemmer?

Anmeld

18. juni 2012

An&Jo

Ved godt jeg er en matematik tumpe Men så langt er jeg også nået men så har vi hus og lån og osv og det giver jo også noget fradrag. Kan godt se mit fradrag på min lønseddel men der er der kørsel og beskæftigelses fradrag med i - må se om jeg ikke kan regne det ud:-) Kom lige til at tænke på at jeg også sparer 1000 kr til fagforening om måneden:-)

ja, men fradrag for lån og hus osv, er meget indviklet.. så vil du have et klart billede, så skal du ringe til skat..

Det er nemlig noget med nogle ligningsmæssige fradrag, som skal trækkes fra og lægges til, så det er vidst kun skat der kan give jer det reelle billede..

Anmeld

18. juni 2012

LISBETH:-)

tithi skriver:

Hvad mener du med at man ikke selv kan passe sit barn der hvor du bor? er det ikke noget man selv bestemmer?

ha ha ha jo selvfølgelig bestemmer man selv - mener at man ikke kan få penge for at passe det

Anmeld

18. juni 2012

tithi

ha ha ha jo selvfølgelig bestemmer man selv - mener at man ikke kan få penge for at passe det

arhh

Anmeld

18. juni 2012

Plysbjørnen

Jeg er med på det med mandens får mit fradrag men kan ikke finde ud af hvad mit fradrag er

Og ja økonomisk friplads er efter ens indtægt og her hvor jeg bor kan man ikke passe sit eget barn - desværre!

Ville gerne hører fra nogen der allerede er hjemmegående omkring hvor meget/lidt deres økonomi har forandret sig

Se på dit skattekort/lønseddel...

Jeg var hjemmegående ½ år... vi svært ved at få det til at hænge sammen...

Men jeg vil sige at selv om der ikke var mange penge at gøre med, så nød jeg det i fulde drag...

Men prøv at gå ned i banken og få dem til at hjælpe jer med at regne på det

Anmeld

18. juni 2012

Gaia

Prøv den hjemmeside der hedder hjemmeunger. Der kan man finde en del om det at være hjemmegående. Det r en side til hjemmegående.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.