At være hjemmegående

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.113 visninger
20 svar
0 synes godt om
18. juni 2012

LISBETH:-)

E der nogen her som selv har valgt og være hjemmegående? Altså som ikke modtager nogen form for "løn"? Kunne godt tænke mig og hører jeres regnestykke synes det er en jungel.

Er nået frem til at manden får noget af kvindens fradrag og at man evt. kan søge om friplads i institutionerne er der andre ting man skal tage højde for når man laver regnestykket?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2012

tithi

LISBETH:-) skriver:

E der nogen her som selv har valgt og være hjemmegående? Altså som ikke modtager nogen form for "løn"? Kunne godt tænke mig og hører jeres regnestykke synes det er en jungel.

Er nået frem til at manden får noget af kvindens fradrag og at man evt. kan søge om friplads i institutionerne er der andre ting man skal tage højde for når man laver regnestykket?

Jeg går selv med tanker om at være hjemmegående..

Hvis man er gift kan den udearbejdene få den hjemmegåendes fradrag, det med friplads er vel alt efter hvor mange penge hustanden har.. Hvis man vælger at have barnet/børnene hjemme tilbyder nogle kommuner tilskud til pasning af eget barn.

Anmeld

18. juni 2012

bøgelund

tithi skriver:

Hvis man er gift kan den udearbejdene få den hjemmegåendes fradrag, det med friplads er vel alt efter hvor mange penge hustanden har.. Hvis man vælger at have barnet/børnene hjemme tilbyder nogle kommuner tilskud til pasning af eget barn.

ja, men pasning af eget barn, kan man jo kun i 1 år. så skal de ud og starte forfra de små..  

Anmeld

18. juni 2012

An&Jo

manden får hele dit fradrag.. ihvertfald hvis i er gift, så ikke bare noget af det, men det hele..

Anmeld

18. juni 2012

tithi

bøgelund skriver:

ja, men pasning af eget barn, kan man jo kun i 1 år. så skal de ud og starte forfra de små..  

Hvem siger det kun er et år?

Anmeld

18. juni 2012

tithi skriver:

Jeg er med på det med mandens får mit fradrag men kan ikke finde ud af hvad mit fradrag er

Og ja økonomisk friplads er efter ens indtægt og her hvor jeg bor kan man ikke passe sit eget barn - desværre!

Ville gerne hører fra nogen der allerede er hjemmegående omkring hvor meget/lidt deres økonomi har forandret sig

Anmeld

18. juni 2012

bøgelund

tithi skriver:

Hvem siger det kun er et år?

min storebrors kone passer eget barn nu.. der er det kun 1 år man får penge for det. det samme som som de giver i tilskud til en dagplejer / vuggestue. Efter det år er det for egen regning. 

Anmeld

18. juni 2012

bøgelund skriver:

Man kan slet ikke passe sit eget barn hjemme her i kommunen hvor jeg bor.

Anmeld

18. juni 2012

An&Jo skriver:

manden får hele dit fradrag.. ihvertfald hvis i er gift, så ikke bare noget af det, men det hele..

Vi er gift men kan ikke finde ud af og regne ud hvor meget mit fradrag er da der lige pt. er kørsel, og beskæftigelse med i

Anmeld

18. juni 2012

tithi

Jeg er med på det med mandens får mit fradrag men kan ikke finde ud af hvad mit fradrag er

Og ja økonomisk friplads er efter ens indtægt og her hvor jeg bor kan man ikke passe sit eget barn - desværre!

Ville gerne hører fra nogen der allerede er hjemmegående omkring hvor meget/lidt deres økonomi har forandret sig

Du kan da gå ind på skat.dk og se dit fradrag, og det burde også stå på din lønseddel

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.