Ja, lang historie kort. Jeg har fået en ny kæreste (R) som har en søn på ca 3 år (V). Jeg har kendt min kæreste i 13 år, men det er først nu vores forhold er blomstret. R har ikke været sammen med V's mor i over et år, og kommunikationen mellem de to har aldrig været helt god. (efter min vurdering er størstedelen pga mor) R bor og arbejder til daglig i sønderjylland, og mor bor med V i nordjylland. Nu har V's mor fundet ud af at R og jeg er sammen, og har valgt, som modtræk derpå, at hive R i statsamtet for at få fuld forældremyndighed.
Efter min mening er R en suværen far, og gør sit for at komme til nordjylland at bo. V er altid i første række, og er bestemt ikke forsømt, idet R gladeligt kører den lange vej fra sønderjylland til nordjylland.
Det piner mig at hun reagerer sådan, og mit egentlige spørgsmål til jer er:
Hvad er sandsynligheden for at hun kan få trumfet fuld forældremyndighed igennem under nuværende forhold? Og hvad hvis R flytter til Nordjylland og etablerer sig der, vil hans sag så stå stærkere?
Efter min mening er det mors egne behov der her kommer til udtryk, og ikke barnets... Håber i kan kaste lidt lys over sagen for mig 
Anmeld