Når mor slæber far i statsamtet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.932 visninger
15 svar
0 synes godt om
18. juni 2012

Anonym trådstarter

Ja, lang historie kort. Jeg har fået en ny kæreste (R) som har en søn på ca 3 år (V). Jeg har kendt min kæreste i 13 år, men det er først nu vores forhold er blomstret. R har ikke været sammen med V's mor i over et år, og kommunikationen mellem de to har aldrig været helt god. (efter min vurdering er størstedelen pga mor) R bor og arbejder til daglig i sønderjylland, og mor bor med V i nordjylland. Nu har V's mor fundet ud af at R og jeg er sammen, og har valgt, som modtræk derpå, at hive R i statsamtet for at få fuld forældremyndighed.

Efter min mening er R en suværen far, og gør sit for at komme til nordjylland at bo. V er altid i første række, og er bestemt ikke forsømt, idet R gladeligt kører den lange vej fra sønderjylland til nordjylland.

Det piner mig at hun reagerer sådan, og mit egentlige spørgsmål til jer er:

Hvad er sandsynligheden for at hun kan få trumfet fuld forældremyndighed igennem under nuværende forhold? Og hvad hvis R flytter til Nordjylland og etablerer sig der, vil hans sag så stå stærkere?

Efter min mening er det mors egne behov der her kommer til udtryk, og ikke barnets... Håber i kan kaste lidt lys over sagen for mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2012

Krussedulle

Anonym skriver:

Ja, lang historie kort. Jeg har fået en ny kæreste (R) som har en søn på ca 3 år (V). Jeg har kendt min kæreste i 13 år, men det er først nu vores forhold er blomstret. R har ikke været sammen med V's mor i over et år, og kommunikationen mellem de to har aldrig været helt god. (efter min vurdering er størstedelen pga mor) R bor og arbejder til daglig i sønderjylland, og mor bor med V i nordjylland. Nu har V's mor fundet ud af at R og jeg er sammen, og har valgt, som modtræk derpå, at hive R i statsamtet for at få fuld forældremyndighed.

Efter min mening er R en suværen far, og gør sit for at komme til nordjylland at bo. V er altid i første række, og er bestemt ikke forsømt, idet R gladeligt kører den lange vej fra sønderjylland til nordjylland.

Hvad er sandsynligheden for at hun kan få trumfet fuld forældremyndighed igennem under nuværende forhold? Og hvad hvis R flytter til Nordjylland og etablerer sig der, vil hans sag så stå stærkere?

Efter min mening er det mors egne behov der her kommer til udtryk, og ikke barnets... Håber i kan kaste lidt lys over sagen for mig

Må indrømme at jeg ved det ikke.. Men kunne ikke forestille mig at hun bare sådan uden videre kan få den fulde forældremyndighed!

Med mindre din kæreste går med til det! Og det lyder absolut ikke sådan

Anmeld

18. juni 2012

FruK

Jeg mener (og håber) ikke, at de giver hende fuld forældremyndighed, med mindre der er virkelig gode grunde til det. Om dårlig kommunikation kan være en grund, ved jeg faktisk ikke. Men jeg tror at de er ret gode til at gennemskue, hvem der skaber konflikten - og det lyder som om det mest er mor. De lægger så vidt jeg ved meget vægt på ens vilje til ar samarbejde.

Anmeld

18. juni 2012

Bryndis

Man giver ikke den ene forælder den fulde forældremyndighed medmindre at den anden forælder laver noget fuldstændig drastisk eller er alkoholiker osv. Der skal MEGET til før de giver den ene forælder den fulde forældremyndighed.

Så i den dag i mellem din kæreste og hans eks der har han ikke noget at frygte hvis han er en god far og der ikke er noget at komme efter

Anmeld

18. juni 2012

Pige2009

Sandsynligheden for at hun får tilkendt fuld myndighed er meget meget lille, da der ofte skal være tungtvejende grunde til ikke at have fælles forældremyndighed

Anmeld

18. juni 2012

Valle81

Hejsa,

Jeg tror sandsynligheden er lig nu, men forstår ikke hvad hun vil have ud af det. Det giver hende ingen fordele. Fuld forældremyndighed har ingen indflydelse på samvær osv.

Anmeld

18. juni 2012

OktoberMor

Anonym skriver:

(Sorry mit lange indlæg!)Årh gud. først og fremmest! Så er jeg selv et skilsmisse barn som har været gennem alt det man kan komme igennem mht. ret/ statsamt mm. Og jeg kan kun sige, hvis man vil ødelægge ens børns liv, ja så gør det da endelig! Intet er mere skadeligt for et barn end at komme igennem det, uanset om man tror på det eller ej! 

- Du kan hilse din kæreste og sige stakkels ham, udfra dit indlæg så virker han som en suveræn fader, men her i DK er det sådan at moren altid er den bedste, uanset hvad! Og det er noget forbandet lort! De kan godt finde på at sige at han skal flytte tættere på sin søn for at få samvær, men det er sku svært. Hvis hun forbliver på det niveau hun er på nu, så kan din kæreste være heldig at have samvær med ham, men stadig på hendes premisser , desværre! 

Jeg håber din mand er stærk, og klar til at gå en hård tid i møde. 

Anmeld

18. juni 2012

OktoberMor

Bryndis skriver:

Man giver ikke den ene forælder den fulde forældremyndighed medmindre at den anden forælder laver noget fuldstændig drastisk eller er alkoholiker osv. Der skal MEGET til før de giver den ene forælder den fulde forældremyndighed.

Så i den dag i mellem din kæreste og hans eks der har han ikke noget at frygte hvis han er en god far og der ikke er noget at komme efter

Hmm. Lidt forkert svar vil jeg mene. ¨

De kan sagtens give fuldforældermyndighed, hvis moderen/ faderen opdigter en masse lort, om den modsatte part. 

Det er ikke ALTID at statsamtet osv er en dans på roser, og de undersøger alt... 

Hilsen en som har prøvet det! at være en skilsmisse barn, som har sat sig ind i tingene

Anmeld

18. juni 2012

Bryndis

OktoberMor skriver:

Hmm. Lidt forkert svar vil jeg mene. ¨

De kan sagtens give fuldforældermyndighed, hvis moderen/ faderen opdigter en masse lort, om den modsatte part. 

Det er ikke ALTID at statsamtet osv er en dans på roser, og de undersøger alt... 

Hilsen en som har prøvet det! at være en skilsmisse barn, som har sat sig ind i tingene

Så må vi have hørt forskelligt!

Anmeld

18. juni 2012

OktoberMor

Bryndis skriver:

Så må vi have hørt forskelligt!

Ja det kan da godt ske.  Men det er da godt at høre der er nogen der har haft en god oplevelse med statsamtet osv, for det er skam ikke altid sådan.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.