Vælling???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. juni 2012

L&V

Anonym skriver:

Så morgen: grød.

middag: kartofler:

aften: grød

Eller droppe det om morgenen? Og er det ikke for meget at hun får 3 gange dagligt?  

På den anden side... Så skal hun jo alligevel snart op på mere "normalt" mad

Jeg ville vente lidt med 3 gange grød men ja ellers den facon.. En drømme flaske er en du gir når du går i senge eller sådan noget mens hun stadig putter

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2012

Anonym trådstarter

Månsson skriver:

Jeg ville vente lidt med 3 gange grød men ja ellers den facon.. En drømme flaske er en du gir når du går i senge eller sådan noget mens hun stadig putter

Det duer ikke.. Så vågner hun bare - det har jeg prøvet

Anmeld

18. juni 2012

L&V

Anonym skriver:

Det duer ikke.. Så vågner hun bare - det har jeg prøvet

Nå for filan men det kan os være at en go omgang aftensmad kan hjælpe på det.. I den alder tænker jeg os det er ok at vågne et par gange

Anmeld

18. juni 2012

Tona

Anonym skriver:

(Har afsløret kønnet, så pyt)

Hun får både grød og kartofler. Se evt. mit svar til Månsson

Jeg har lige læst den plan over hvor meget og hvornår hun spiser.

Jeg tænker lidt om man kunne prøve noget i retning af dette:

Morgenmad: grød og tilbydes mme eller vælling umiddelbart i forlængelse af denne

Formiddag (hvis det er muligt i forhold til hvor længe hun sover til formiddag: mme eller mos fx banan (tilbydes evt mme. Ved ikke om det bliver for meget?)

Frokost: grød eller kartofler el. lign. Tilbydes mme i direkte forlængelse af dette.

Eftermiddag: mos eller mme

Aftensmad: grød, kartofler eller andet og tilbydes mme i forlængelse af dette.

Ved sengetid: vælling alt det hun kan drikke

Jeg ved ikke om det er helt galt det foreslag jeg kommer med her. Sådan spiste Amanda som også havde en ufatteligt god appetit. Det er jo ikke sikkert at det der passer den ene også vil passe den anden, men tænkte bare at der måske godt kunne sættes nogle flere måltider på hvis det er praktisk muligt i forhold til hvor længe hun sover om dagen. I øvrigt så tænker jeg også at hvis du ikke allerede gør det, så prøv at lade hende drikke det vælling/mme hun kan uden begrænsning 

Anmeld

18. juni 2012

Anonym trådstarter

Månsson skriver:

Nå for filan men det kan os være at en go omgang aftensmad kan hjælpe på det.. I den alder tænker jeg os det er ok at vågne et par gange

Det er det bestemt også, det er slet ikke det! Men at hun vågner hver time  Det er lige hårdt nok i længden

Anmeld

18. juni 2012

Anonym trådstarter

Amandas-mor skriver:

Jeg har lige læst den plan over hvor meget og hvornår hun spiser.

Jeg tænker lidt om man kunne prøve noget i retning af dette:

Morgenmad: grød og tilbydes mme eller vælling umiddelbart i forlængelse af denne

Formiddag (hvis det er muligt i forhold til hvor længe hun sover til formiddag: mme eller mos fx banan (tilbydes evt mme. Ved ikke om det bliver for meget?)

Frokost: grød eller kartofler el. lign. Tilbydes mme i direkte forlængelse af dette.

Eftermiddag: mos eller mme

Aftensmad: grød, kartofler eller andet og tilbydes mme i forlængelse af dette.

Ved sengetid: vælling alt det hun kan drikke

Jeg ved ikke om det er helt galt det foreslag jeg kommer med her. Sådan spiste Amanda som også havde en ufatteligt god appetit. Det er jo ikke sikkert at det der passer den ene også vil passe den anden, men tænkte bare at der måske godt kunne sættes nogle flere måltider på hvis det er praktisk muligt i forhold til hvor længe hun sover om dagen. I øvrigt så tænker jeg også at hvis du ikke allerede gør det, så prøv at lade hende drikke det vælling/mme hun kan uden begrænsning 

Jeg har ikke prøvet at give hende vælling, men har en pakke stående. Så vil da lige prøve i aften.

Hvor meget skal jeg så lave?

Anmeld

18. juni 2012

L&V

Anonym skriver:

Det er det bestemt også, det er slet ikke det! Men at hun vågner hver time  Det er lige hårdt nok i længden

Det er selvfølgelig rigtigt.. Men Tænker os der er dælme langt fra 19.30 til 07.30

Bare lige for at vise så får Laura (hun er så 8 måneder)

9.00 Havregrød

11.00 210ml mme

sover så til kl 14.00

14.00 rugbrød med frugt

16.00 210ml mme

18.30 grød eller vores aftensmad

21.00 210mme

også får hun en drømmeflaske kl 23 ca og i løbet af dagen har hun små spist

Anmeld

18. juni 2012

Mother-love

Du kan godt give vælling. Vi gav det til isabella allerede da hun var 2,5 mdr med råd fra sp, for isabella var såååå sulten. Hun startede på grød da hun var 3,5 mdr. Og via sps råd.
Jeg måtte jo droppe amningen da hun varen mdr for havde ikke nok til hende. Hun er og har altid været et sulten barn med stor appetit.
Og jeg synes klart du skal give vælling hvis dit barn vågner mange gange om natten og ellers starte op på lidt mos/ grød?

Anmeld

18. juni 2012

Anonym trådstarter

michelledam skriver:

Du kan godt give vælling. Vi gav det til isabella allerede da hun var 2,5 mdr med råd fra sp, for isabella var såååå sulten. Hun startede på grød da hun var 3,5 mdr. Og via sps råd.
Jeg måtte jo droppe amningen da hun varen mdr for havde ikke nok til hende. Hun er og har altid været et sulten barn med stor appetit.
Og jeg synes klart du skal give vælling hvis dit barn vågner mange gange om natten og ellers starte op på lidt mos/ grød?

Hun er på grød og kartofler. Gav hende en flaske vælling her til aften, så nu må vi se hvad natten bringer!

Indtil videre viser det kun gode tegn. Det plejer at tage 1-3 for at putte hende. Og nu lagde jeg hende i sengen og så lagde hun sig til.

Anmeld

18. juni 2012

Mother-love

Anonym skriver:

Hun er på grød og kartofler. Gav hende en flaske vælling her til aften, så nu må vi se hvad natten bringer!

Indtil videre viser det kun gode tegn. Det plejer at tage 1-3 for at putte hende. Og nu lagde jeg hende i sengen og så lagde hun sig til.

Jeg synes også bare du skal gøre det. For som min sp sagde at selvom der står fra 6 mdr. Behover det ikke være sådan. Det er bare hvad de anbefaler. Fordi der er mere næring i brystet eller mme. Ikke andet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.