Jeg skriver som anonym, for jeg gider dybt seriøst ikke høvles ned, hvilket sker ret ofte herinde efterhånden.
Når man kigger på vælling i butikkerne står der 6+ MEN er der nogen der har prøvet at give sin baby på næsten 5 mdr vælling ?
Og hvordan gik det ? Jeg kan ikke mætte mit barn på flasken og h*n vågner mange gange om natten og vil have mad.
Amanda fik vælling fra hun var 2 mdr og det var både på anbefaling fra læge og SP da hun slet ikke var til at mætte, men det er self. et særtilfælde.
Min læge fortalte mig at der slet ikke er noget i vællingen, som er farligt for børnene under 6 mdr. (selv om man self. bør være min. 4 mdr undtagen i særtilfælde). Den eneste grund til at det er mærket med "fra 6 mdr." er fordi det skal det i følge loven fordi sundhedsstyrelsen gerne vil fremme fuldamning indtil barnet er 6 mdr og derfor ikke vil fremme tilskudsblandinger som vælling regnes til. Vælling er i princippet bare tynd grød jo og derfor kan det gives fra 4 mdr (og før i særtilfælde) og det er tilsat de samme ting som mme.
Det fik jeg at vide dengang da Amanda var nyfødt (hun er nu 17 mdr). Amanda trivedes rigtig fint med vællingen og ingen problemer.
Men jeg tænker lidt på at hvis dit barn er 5 mdr. hvorfor så ikke bare starte op på reel grød i stedet?
Anmeld