Neglebideri

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. juni 2012

Chri9000

Profilbillede for Chri9000
tarkoflen skriver:

Jeg har bidt negle fra jeg var ganske lille og mine forældre har prøvet alt! Men intet hjalp! Jeg har aldrig bidt sådan helt ned i kødet, som nogle gør, og en af mine veninder sagde en dag, at hun aldrig havde lagt mærke til at jeg bider... Jeg har også selv som voksen forsøgt at holde op utallige gange, men uden held! Men lige pludselig sidste år, så holdte jeg op, jeg ved ikke helt hvordan, ud over at jeg konstant havde en neglefil på mig, så jeg ikke blev "fristet" og det hjalp

Jeg kan stadig godt bide lidt, hvis jeg er træt, nervøs eller ked af det, men så er det måske en negl, det går ud over!

Jeg har også prøvet god negl, og man vænner sig altså til den grimme smag, men jeg tror faktisk, at det i dag er årsagen til, at jeg ikke kan fordrage noget der er bittert, for det smager rigtig bittert...

Jeg tror du skal prøve at sørge, så godt du kan, for at der ikke hakker, eller hvad man skal kalde dem, som er fristende at bide i, fordi de er irriterende eller hænger fast i ting... Jeg ved ikke om det hjælper på et barn, men det hjalp mig! Måske du skal file negle på ham om aftenen?

Ja jeg ved ikke om du kan bruge ovenstående til noget, men det var lige mit input..

Mange hilsner fra en næsten ex neglebider, der først stoppede som 31 årig

Vildt at de forældre havde prøvet alt, og at det egentligt ikke virkede..
Men sjovt du så holdt op lige pludseligt og så efter så mange år.. og så lige pga en neglefil..

Men det med neglefilen tror jeg godt jeg kan glemme, til min søn.. han kan med nød og næppe side stille når han får klippet negle.

Tror ikke der ligger noget bag, at min søn bider negle.. som du skriver at du gør det når du fx er lidt nervøs..

Ved du hvor gammel du var da du fik go negl, altså første gang? sådan ca.. Det da træls mht det bittre, og at du har det "sådan" med det idag..

Jeg må se når han kommer hjem om han har hakker, og så måske prøve og holde dem "trit" så han ikke måske fristes af det!?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2012

Chri9000

Dot D skriver:

Jeg bed negle, fra jeg var helt lille og til omkring 24 års alderen..

Jeg har haft go´ negl på mange gange som lille, og til sidst spiste jeg det bare, ADDDDDD. Jeg tog altså ikke skade af det, så jeg kunne snildt finde på at bruge det til børn.

Jeg stoppede, fordi min mand(dengang kæreste) blev ved med at sige:  TAG SÅ DE FINGRE UD AF MUNDEN.....! Det blev sagt igen og igen, og til sidst virkede det så

Jeg tror selv, at mit neglebideri har haft med mit dårlige selvværd at gøre, og fordi jeg havde gjort det længe, blev det til en rigtig dårlig vane...

Jeg kan stadigvæk komme til at bide neglene på mine lillefingre, helt uden jeg opdager det, feks til en spændende film, men ikke alle de andre, hi hi. Ved ikke lige hvorfor. Men lige nu har jeg pæne lange negle hele vejen rundt

Det var lang tid du bed negle.. Havde sådan en forestilling om, at det kun var børn der gjorde det, men nej

Åh ad, lyder ikke rart at spise det.. hehe, men kan være jeg skal prøve det..

Men og sige det til en 5 årig, altså TAG SÅ DE FINGRE UD AF MUNDEN, hjælper nok desværre ikke.. Har det ikke gjort indtil nu

Han bider egentlig kun, at hvad jeg har lagt mærke til, når vi fx sidder og hygger med lidt tv.. hmm

Anmeld

18. juni 2012

Chri9000

anbo skriver:

Jeg har ikke nogen gode råd. Jeg bider selv negle og det er bare SÅ svært at lade være, men særligt i stressede perioder (eksamen). Nu skal jeg snart giftes og have barn til efteråret, og det kan motivere mig lidt til at være mere opmærksom på det. Jeg har heller aldrig bidt dem helt ned, men det er jo stadig en utrolig dårlig vane og grimt.. Jeg håber virkelig, at jeg kan stoppe så mit barn ikke kommer til at efterligne mig senere hen! Det ville jo være rigtigt ærgeligt. Og for at komplicere det yderligere, så gør den kommende far det også... Træls!

Men måske man skulle sige det med gaven, som motivation til ham

Tak for svar..
Ja det er en dårlig vane..
Håber du stopper så dit barn ikke kommer til at efterabe dig

Ja, må lige snakke sammen med min mor.. hihi

Anmeld

18. juni 2012

twinny

Høhøh. kunstige negle.  Ville være et kønt syn.

Jeg har aldrig bidt negle, så har ikke nogle gode råd.

Men som sagt ville jeg afprøve det med gaven. lokke lokke.

Anmeld

18. juni 2012

Chri9000

twinny skriver:

Høhøh. kunstige negle.  Ville være et kønt syn.

Jeg har aldrig bidt negle, så har ikke nogle gode råd.

Men som sagt ville jeg afprøve det med gaven. lokke lokke.

Haha ja det kunne se smukt ud
Måske man skulle prøve med alm neglelak inden go negl?
(han har noget gange snakket om han også vil prøve og ha det på, når jeg tager det på)

Jeg har nemlig heller ikke bidt negle, så derfor jeg spørger herinde..

Jaeh.. kunne være man skulle bruge lokke metoden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.