Neglebideri

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.003 visninger
14 svar
0 synes godt om
18. juni 2012

Chri9000

Profilbillede for Chri9000
Hey håber i kam give mig lidt hjælp/råd..

Min søn (5,5 år) er desværre begyndt og bide hans negle, og det ser jo bestemt ikke kønt ud

Har i nogle gode råd/ideer til hvad der kan gøres?

Ved man kan købe det go negl halløj, men må børn bruge det?

Har sagt nok gange at det må han ikke, men det hjælper jo ikke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2012

Karo

Chrisli skriver:

Min søn (5,5 år) er desværre begyndt og bide hans negle, og det ser jo bestemt ikke kønt ud

Min søn Marcus på 3 (snart 4) startede også pludselig på det for et par måneder siden.

Vi sagde flere gange at det måtte han ikke, men han fortsatte alligevel.

Jeg fortalte ham at hvis han ikke stoppede ville jeg købe det her god negl man kunne smørre på og som ikke smagte godt. Det var dog ikke nok og han fortsatte alligevel.

Så en dag hørte jeg farmor fortælle han at hvis han stoppede og fik det hvide tilbage på neglene igen ville han få en gave. Jeg tænkte at det virker ikke, så jeg gik på apoteket og købte det her god negl (som man må bruge fra 3 år). Så var jeg klar, men så stoppede han pludselig

Og gaven er inkasseret hos farmor

Anmeld

18. juni 2012

MorDk

Jeg bed negle fra jeg var 2-12 år eller sådan noget.

For nogle er det ren og skær dårlig vane. For andre ligger der noget psykisk bag. Nogle børn stopper selv fra den ene dag til den anden...

Men jeg har desværre ikke rigtig nogle gyldner råd.

Personligt ville jeg ikke putte GoNegl på mit barns fingre...

Anmeld

18. juni 2012

Chri9000

Karo skriver:

Min søn Marcus på 3 (snart 4) startede også pludselig på det for et par måneder siden.

Vi sagde flere gange at det måtte han ikke, men han fortsatte alligevel.

Jeg fortalte ham at hvis han ikke stoppede ville jeg købe det her god negl man kunne smørre på og som ikke smagte godt. Det var dog ikke nok og han fortsatte alligevel.

Så en dag hørte jeg farmor fortælle han at hvis han stoppede og fik det hvide tilbage på neglene igen ville han få en gave. Jeg tænkte at det virker ikke, så jeg gik på apoteket og købte det her god negl (som man må bruge fra 3 år). Så var jeg klar, men så stoppede han pludselig

Og gaven er inkasseret hos farmor

Tak for svar..

Min søn begyndte også ret pludseligt..

Og nej det hjælper ikk at sige de ikke må

Måske man skulle snakke med mormor, lidt ligesom din søs farmor havde gjort, det kunne måske hjælpe

Ellers hedder det jo nok go negl til ham

Men dejligt, han han holdte op inden Go negl kom i brug..

Anmeld

18. juni 2012

Chri9000

MorDk skriver:

Jeg bed negle fra jeg var 2-12 år eller sådan noget.

For nogle er det ren og skær dårlig vane. For andre ligger der noget psykisk bag. Nogle børn stopper selv fra den ene dag til den anden...

Men jeg har desværre ikke rigtig nogle gyldner råd.

Personligt ville jeg ikke putte GoNegl på mit barns fingre...

Okai, ja det var lang tid du bed negle..

Tror ikke det er noget psykisk.. nok en nyere dårlig vane..

Er også en lille smule betænkelig ved det go negl der..

Anmeld

18. juni 2012

tarkoflen

Jeg har bidt negle fra jeg var ganske lille og mine forældre har prøvet alt! Men intet hjalp! Jeg har aldrig bidt sådan helt ned i kødet, som nogle gør, og en af mine veninder sagde en dag, at hun aldrig havde lagt mærke til at jeg bider... Jeg har også selv som voksen forsøgt at holde op utallige gange, men uden held! Men lige pludselig sidste år, så holdte jeg op, jeg ved ikke helt hvordan, ud over at jeg konstant havde en neglefil på mig, så jeg ikke blev "fristet" og det hjalp

Jeg kan stadig godt bide lidt, hvis jeg er træt, nervøs eller ked af det, men så er det måske en negl, det går ud over!

Jeg har også prøvet god negl, og man vænner sig altså til den grimme smag, men jeg tror faktisk, at det i dag er årsagen til, at jeg ikke kan fordrage noget der er bittert, for det smager rigtig bittert...

Jeg tror du skal prøve at sørge, så godt du kan, for at der ikke hakker, eller hvad man skal kalde dem, som er fristende at bide i, fordi de er irriterende eller hænger fast i ting... Jeg ved ikke om det hjælper på et barn, men det hjalp mig! Måske du skal file negle på ham om aftenen?

Ja jeg ved ikke om du kan bruge ovenstående til noget, men det var lige mit input..

Mange hilsner fra en næsten ex neglebider, der først stoppede som 31 årig

Anmeld

18. juni 2012

Dot D

Jeg bed negle, fra jeg var helt lille og til omkring 24 års alderen..

Jeg har haft go´ negl på mange gange som lille, og til sidst spiste jeg det bare, ADDDDDD. Jeg tog altså ikke skade af det, så jeg kunne snildt finde på at bruge det til børn.

Jeg stoppede, fordi min mand(dengang kæreste) blev ved med at sige:  TAG SÅ DE FINGRE UD AF MUNDEN.....! Det blev sagt igen og igen, og til sidst virkede det så

Jeg tror selv, at mit neglebideri har haft med mit dårlige selvværd at gøre, og fordi jeg havde gjort det længe, blev det til en rigtig dårlig vane...

Jeg kan stadigvæk komme til at bide neglene på mine lillefingre, helt uden jeg opdager det, feks til en spændende film, men ikke alle de andre, hi hi. Ved ikke lige hvorfor. Men lige nu har jeg pæne lange negle hele vejen rundt

Anmeld

18. juni 2012

Bak

Chrisli skriver:

Jeg har ikke nogen gode råd. Jeg bider selv negle og det er bare SÅ svært at lade være, men særligt i stressede perioder (eksamen). Nu skal jeg snart giftes og have barn til efteråret, og det kan motivere mig lidt til at være mere opmærksom på det. Jeg har heller aldrig bidt dem helt ned, men det er jo stadig en utrolig dårlig vane og grimt.. Jeg håber virkelig, at jeg kan stoppe så mit barn ikke kommer til at efterligne mig senere hen! Det ville jo være rigtigt ærgeligt. Og for at komplicere det yderligere, så gør den kommende far det også... Træls!

Men måske man skulle sige det med gaven, som motivation til ham

Anmeld

18. juni 2012

Karo

anbo skriver:

Jeg har ikke nogen gode råd. Jeg bider selv negle og det er bare SÅ svært at lade være, men særligt i stressede perioder (eksamen). Nu skal jeg snart giftes og have barn til efteråret, og det kan motivere mig lidt til at være mere opmærksom på det. Jeg har heller aldrig bidt dem helt ned, men det er jo stadig en utrolig dårlig vane og grimt.. Jeg håber virkelig, at jeg kan stoppe så mit barn ikke kommer til at efterligne mig senere hen! Det ville jo være rigtigt ærgeligt. Og for at komplicere det yderligere, så gør den kommende far det også... Træls!

Men måske man skulle sige det med gaven, som motivation til ham

Et godt tip til voksne der bider er at spise kalk. Så bliver neglene tykkere og flossser ikke så nemt, så man bliver "fristet"

Anmeld

18. juni 2012

Bak

Karo skriver:

Et godt tip til voksne der bider er at spise kalk. Så bliver neglene tykkere og flossser ikke så nemt, så man bliver "fristet"

Jeg får ellers ret meget kalk via kosten, men det lyder da som et godt forslag! Det må jeg prøve Tak!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.