Vil såååå gerne have en samojade

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. juni 2012

Kløver

MorDk skriver:

Ærlig talt .... vil man han hund så betaler man også den pris det koster! Det er MIN mening. En hund er dyr når man køber den og den er også dyr at passe og pleje. Og så skal du også liiiige tænke på alle de uforudsete regninger... som dyrelæge, medicin mm.

Selvfølgelig behøver en hund ikke at have stamtavle... men jeg sys det er en god idé så man undgå at få dyr der er syge, indavlet mm.

Jeg siger ikke at hunde med stamtavler ikke kan være syge (har selv haft en labrador der var meget syg af gigt og tarmsygdom) Been there...men hunde uden stamtavle kan også komme fra hundehandlere osv.

Men ønsker man sig brændende en hund så betaler man prisen uanset hvad!

Held & lykke med det.

Er enig især hvis man ønsker en bestemt race, frem for gadekryds

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2012

come2

Anonym skriver:

hvorfor skal det være så dyrt at få en hund... Min kæreste og jeg vil bare så gerne have en samojade hund men de er ganske enkelt så dyre at dette færst ses muligt om en del år... Er der nogen der ved og man måske kan finde dem hvor de ikke har stamtavle eller en en blanding hvor de så er billigere???

Man betaler det hunden koster.

Har i ikke råd til det, tvivler jeg på i har råd til forsikring, dyrlægeregninger,foder og lign.

Mit råd = VENT!

Anmeld

18. juni 2012

LilleChelle

Vi har lige fået en samojede hvalp .. Hun er idag 11 uger og en rigtig lille bamsebjørn. 

- Hun er med stamtavle og det var MIT krav til den næste hund vi skulle have. Aldrig om jeg køber hund uden stamtavle igen. Man aner ikke hvad man køber og man har ingen garantier med i købet. 

Har man ikke råd til at købe en hund - som er det billigste i det at have hund. Så vent. Spar op til hunden OG uforudsete regninger. Begge vores hunde har sygeforsikring - men det koster også hvert år. Den ene skal til tandlæge hvert halve år, det koster en bondegård. Så er der træning, udstillinger, konkurrencer, godbidder, foder (det er bestemt ikke billigt), legetøj osv. 

Udover det - så hvis i overvejer en samojede - så køb den med stamtavle.. Så ved i hvad i får - og i ved der er blevet avlet på de bedste hunde af racen. 

Udover stamtavlen, så sæt jer RIGTIG godt ind i racen. Racen er en polarhund dvs. den kræver rigtig meget udendørs træning og stimulering, får den ikke dette kan den altså ødelægge hele jeres hus .. 

Skriv endelig hvis du vil vide mere om racen

Anmeld

18. juni 2012

TeamRocket

Men kan jo sige det er en god ting den race er så dyr- for den kræver stor tålmodig at have og træne og bør ikke anskaffes som hyggehund, den kræver træning og enormt meget af det hver eneste dag ellers får man en helvedes hund. Det er så vidt jeg ved ikke en hund man anbefaler første gangs ejere eller folk med småbørn. Men alt det har i nok sat jer ind i. Og ja så er det jo en race der er sin egen og kan være svær at opdrage. Lige den race vil jeg helst klart anbefale med tavle og fra et godt hjem med rolige forældredyr hvor de er vant til også at være familiehunde, for en god præget hvalp gør alt meget nemmere. Har du kigget på hundegalleri? Der kan du også snakke med nogle der har samojede og hører en masse.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.