Vil såååå gerne have en samojade

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.595 visninger
13 svar
0 synes godt om
18. juni 2012

Anonym trådstarter

hvorfor skal det være så dyrt at få en hund... Min kæreste og jeg vil bare så gerne have en samojade hund men de er ganske enkelt så dyre at dette færst ses muligt om en del år... Er der nogen der ved og man måske kan finde dem hvor de ikke har stamtavle eller en en blanding hvor de så er billigere???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2012

MorDk

hvorfor skal det være så dyrt at få en hund... Min kæreste og jeg vil bare så gerne have en samojade hund men de er ganske enkelt så dyre at dette færst ses muligt om en del år... Er der nogen der ved og man måske kan finde dem hvor de ikke har stamtavle eller en en blanding hvor de så er billigere???

Ærlig talt .... vil man han hund så betaler man også den pris det koster! Det er MIN mening. En hund er dyr når man køber den og den er også dyr at passe og pleje. Og så skal du også liiiige tænke på alle de uforudsete regninger... som dyrelæge, medicin mm.

Selvfølgelig behøver en hund ikke at have stamtavle... men jeg sys det er en god idé så man undgå at få dyr der er syge, indavlet mm.

Jeg siger ikke at hunde med stamtavler ikke kan være syge (har selv haft en labrador der var meget syg af gigt og tarmsygdom) Been there...men hunde uden stamtavle kan også komme fra hundehandlere osv.

Men ønsker man sig brændende en hund så betaler man prisen uanset hvad!

Held & lykke med det.

Anmeld

18. juni 2012

Masig

Anonym skriver:

Det er ofte sådan at prisen på hunden er det billigste ved det at have hund!!!

At I skal give 10.000 for en hund fx er ingenting i forhold til de penge I skal bruge på foder, legetøj, træning, dyrlægebesøg osv osv... Selvfølgelig kan I være heldige at have en hund der ikke skal til dyrlæge udover det årlige tjek og vaccine, men I kan så sandelig også være uheldige... Vi har en hund vi har brugt over 20.000 kr på bare i dyrlægeregninger på 2 år... Og så kommer der foder, godbidder, træning og legetøj ved siden af....

Så min mening (uden at lyde ond eller noget) er at hvis I ikke har råd til at købe hunden, så har I heller ikke råd til at have den.. Eller I kan risikere at I ikke har råd til det, hvis den bliver dyr i foder eller dyrlægeregninger...

Det er bare et godt råd

Og en anden ting: Når man vil have en raceren hund, så gør jer selv den tjeneste at købe med stamtavle... jeg har aldrig set ideen i en stamtavle medmindre man ville gå til udstilling og avle, men vi har en raceren hund uden tavle og ja du kan jo se ovenfor hvor dyr han allerede har været... han har muligvis allergi, hans led er ikke for gode og han er generelt meget svag og fejler ofte et eller andet... Og det fordi der bliver avlet videre på dårlige gener.. Havde jeg vidst det, havde jeg bestemt valgt en hund med tavle....

Anmeld

18. juni 2012

Kay

Anonym skriver:

en samojede er en super smuk hund... har selv haft en... men lov mig lige at undersøge ORDENTLIGT! hvor meget sådan en hun kræver... for det er MEGET!  og der er så mange der giver op undervejs og det er så synd for hunden!!!

når det er sagt kan man finde nogle til rimelige priser på nettet, men ikke hvalpe... og så er det fordi dem der har haft dem ikke har været klar over det store arbejde og derfor skal af med dem...

Anmeld

18. juni 2012

Ditte-3

smiler jeg har det lige sådan vil gerne ha en chaw chaw men for det forste er der ik så mange opdratter og så koster de fra 8000 og op efter.

jeg har haft en sådan hun du gerne vil ha gav kun 1500 kr for den fra valp af men jeg fortrød jeg ikke gav fuld pris ved en god opdratter i stedet for, min lille pige var stal opdratted så netværket med mensker var ik ok , og hun var mere sort end hvid da jeg hented hin fik da et helt cjok da jeg fik hin i bad at hun rent faktis var så hvid. hun var vand til at tisse og lave stort hvor hun lige ville og rulled sig sku også i det, trode jeg kunne få en god hund ud af hin men måtte til sist opgive og give hin til en dame der havde plas og overskud til hin , for lige den rase krever også utrolig meget overskud da det er en meget aktiv hund.

det jeg ville med det her er syntes heller i skal lige lidt penge fra vær måned og så få en god hund fra det rigtige sted det har mere at sige end man lige regner med.

Anmeld

18. juni 2012

MortilElias2010

MorDk skriver:

Ærlig talt .... vil man han hund så betaler man også den pris det koster! Det er MIN mening. En hund er dyr når man køber den og den er også dyr at passe og pleje. Og så skal du også liiiige tænke på alle de uforudsete regninger... som dyrelæge, medicin mm.

Selvfølgelig behøver en hund ikke at have stamtavle... men jeg sys det er en god idé så man undgå at få dyr der er syge, indavlet mm.

Jeg siger ikke at hunde med stamtavler ikke kan være syge (har selv haft en labrador der var meget syg af gigt og tarmsygdom) Been there...men hunde uden stamtavle kan også komme fra hundehandlere osv.

Men ønsker man sig brændende en hund så betaler man prisen uanset hvad!

Held & lykke med det.

Anmeld

18. juni 2012

banana3

Anonym skriver:

Det er godt nok en sød hund, kan godt forstå i gerne vil have sådan en 

meeeeeeen, hvis man ikke har råd til hunde, så har man heller ikke råd til at have den. Det er dyrt at have hund, der er mange små uforusete udgifter. (taler her af erfaring ) udgifter man ikke liiiiiige tænkte over, eller hvis hunden kommer til skade eller bliver syg.

Håber i får en sød hund en dag, når pengene er til det sød er den dælme  

Anmeld

18. juni 2012

Princesspigen

Anonym skriver:

hvis ikke du kan finde dem uden tavle til billiger penge på hundegalleri.dk eller dba.dk eller sådan nogle steder, så er den eneste mulighed nok at se med dyr der søger nyt hjem, lidt ældre hunden eller på dyreinternater eller sådan om der sådan nogle steder sku være sådan en hund..

Anmeld

18. juni 2012

Aabye

Anonym skriver:

Hvis du vil have en Samojede så køb den MED TAVLE!... 
Det er den eneste måde du er sikker på hvad du får.. Og du har en god opdrætter OG en kennelklub i ryggen hvis der skulle være noget galt med hunden!..

Kan slet ikke forstå at folk hopper over hvor gærdet er lavest når de køber hund ved at sige: "Jeg vil gerne have en ............. men jeg har ikke 10.000 til at smide efter den, så derfor køber vi bare en eller anden mysti fystisk blanding der har 1/8 del ........ i sig..."

Det er ti gange bedre at VENTE de år indtil man så HAR råd til at give de 10.000 kr....  

Anmeld

18. juni 2012

B&J

hunde er dyre men de koster og det syntes jeg er helt okay for det skal bare ikke være en hund der er noget skidt i.... men det kan man nu også få selv om de er så dyre.....

jeg vil også gerne have en hund men de 10.000kr har jeg bare ikke lige nu så vi må vente....

og ja en samojade er en super smuk hund men også en rigtigt hund der kræver en hulsen masse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.