Anonym skriver:
hvorfor skal det være så dyrt at få en hund... Min kæreste og jeg vil bare så gerne have en samojade hund men de er ganske enkelt så dyre at dette færst ses muligt om en del år... Er der nogen der ved og man måske kan finde dem hvor de ikke har stamtavle eller en en blanding hvor de så er billigere???
Det er ofte sådan at prisen på hunden er det billigste ved det at have hund!!!
At I skal give 10.000 for en hund fx er ingenting i forhold til de penge I skal bruge på foder, legetøj, træning, dyrlægebesøg osv osv... Selvfølgelig kan I være heldige at have en hund der ikke skal til dyrlæge udover det årlige tjek og vaccine, men I kan så sandelig også være uheldige... Vi har en hund vi har brugt over 20.000 kr på bare i dyrlægeregninger på 2 år... Og så kommer der foder, godbidder, træning og legetøj ved siden af....
Så min mening (uden at lyde ond eller noget) er at hvis I ikke har råd til at købe hunden, så har I heller ikke råd til at have den.. Eller I kan risikere at I ikke har råd til det, hvis den bliver dyr i foder eller dyrlægeregninger...
Det er bare et godt råd 
Og en anden ting: Når man vil have en raceren hund, så gør jer selv den tjeneste at købe med stamtavle... jeg har aldrig set ideen i en stamtavle medmindre man ville gå til udstilling og avle, men vi har en raceren hund uden tavle og ja du kan jo se ovenfor hvor dyr han allerede har været... han har muligvis allergi, hans led er ikke for gode og han er generelt meget svag og fejler ofte et eller andet... Og det fordi der bliver avlet videre på dårlige gener.. Havde jeg vidst det, havde jeg bestemt valgt en hund med tavle....
Anmeld