Sætterkasse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juni 2012

chas12

TeamRocket skriver:

Jeg brugte bare det der flydende lim til bla papir, pap og træ fra den lokale brugs- malede det på bagsiden af papiret og så papir ned i 'hullerne' det var ret nemt, har lavet to sættekasser indtil videre.. Dejligt 'nusse' tidsfordriv

Ja det kunne man selvfølgelig også bruge Var bare bange for om det blev ujævn, men det bliver måske fint ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2012

TeamRocket

chas12 skriver:

Ja det kunne man selvfølgelig også bruge Var bare bange for om det blev ujævn, men det bliver måske fint ?

Ja det blev fint bare husk- tyndt lag lim! For ellers ødelægger det nemt papiret.. Men fordelen ved lim, er man lige kan nå at sætte det præcis hvor det skal, med dobbelt tape sitter det fast så snart det rammer træet - og jeg er jo typen der gerne sætter det skævt i de første 3 gange, eller rammer kanten Men det er ren hygge at lave sættekasser.

Anmeld

17. juni 2012

MomInTheMaking

chas12 skriver:

Så har jeg været ude og og købe en sætterkasse samt forskelligt retro papir den skal dekoreres med Men jer der har lavet sådan en sætterkasse før, hvilken lim har i brugt til det? det er alm mønstret papir jeg har købt som jo skal limes på træ

Jeg bruger decopagelim, det bliver transparent når det tørre og krøller ikke papiret som andet lim.

Du kan også som andre foreslår bruge tape, men jeg synes bedre om resultatet med decopagelim. Det er også den lim jeg bruger når jeg decorere møbler med tapet o.l.

Anmeld

17. juni 2012

Laulund87

chas12 skriver:

Ahhh det lyder smart.. Er 3 mm tyndt nok? Man kan ikke se det så, eller har du tape på hele papir stykket - eller kun i siderne?

Ja det er det. Bare hele vejen rundt og man kan ikke se det

Anmeld

17. juni 2012

chas12

TeamRocket skriver:

Ja det blev fint bare husk- tyndt lag lim! For ellers ødelægger det nemt papiret.. Men fordelen ved lim, er man lige kan nå at sætte det præcis hvor det skal, med dobbelt tape sitter det fast så snart det rammer træet - og jeg er jo typen der gerne sætter det skævt i de første 3 gange, eller rammer kanten Men det er ren hygge at lave sættekasser.

Det kan der selvfølgelig være noget om! Jeg kunne også være typen der ikke lige får det sat ordentlig på med det samme

Anmeld

17. juni 2012

chas12

Mom In The Making skriver:

Jeg bruger decopagelim, det bliver transparent når det tørre og krøller ikke papiret som andet lim.

Du kan også som andre foreslår bruge tape, men jeg synes bedre om resultatet med decopagelim. Det er også den lim jeg bruger når jeg decorere møbler med tapet o.l.

Hvor kan man få sådan noget henne?

Anmeld

17. juni 2012

chas12

Laulund87 skriver:

Ja det er det. Bare hele vejen rundt og man kan ikke se det

Tak

Anmeld

17. juni 2012

ano14316

chas12 skriver:

Er 3 mm tyndt nok tror du? Syntes ikke jeg kan finde det tyndere på f.eks. panduros hjemmeside

tror der menes sådan noget her.
http://www.pandurohobby.dk/Catalogue/30-Papir-Stem pler/3040-Tilbehor/304020-Klabemateriale/1/653500- Mini-glue-taperunner-3-pack

eller sådan her, hvis du ikke vil have det i den der dispenser
http://www.pandurohobby.dk/Catalogue/30-Papir-Stem pler/3040-Tilbehor/304020-Klabemateriale/1/653556- Dobbklabende-tape-6-mm-25-m

Hvis du bruger noget der er 3 mm tykt, så vil der jo være luft under.

Anmeld

17. juni 2012

MomInTheMaking

chas12 skriver:

Hvor kan man få sådan noget henne?

I almindelige hoppy forretninger. Du kan også købe det på nettet, steder som Panduro hoppy og CChobby. Jeg limer både under og oven på papiret med det, det får en flot overflade og holder bedre end andre løsninger.

Anmeld

17. juni 2012

chas12

ano14316 skriver:

tror der menes sådan noget her.
http://www.pandurohobby.dk/Catalogue/30-Papir-Stem pler/3040-Tilbehor/304020-Klabemateriale/1/653500- Mini-glue-taperunner-3-pack

eller sådan her, hvis du ikke vil have det i den der dispenser
http://www.pandurohobby.dk/Catalogue/30-Papir-Stem pler/3040-Tilbehor/304020-Klabemateriale/1/653556- Dobbklabende-tape-6-mm-25-m

Hvis du bruger noget der er 3 mm tykt, så vil der jo være luft under.

Aha ja det er nok nær´mere sådan noget der! Tak for det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.