Hjælp til fastsættelse af samvær

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.164 visninger
15 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. juni 2012

Anonym trådstarter

Kære alle!

Jeg er anonym, da hele familien ikke er bekendte med bruddet, hvilket jeg håber bliver respekteret

Min kæreste og jeg har valgt at gå fra hinanden, og skal have en snak omkring det praktiske herunder samvær. Vi har talt lidt omkring hver anden weekend samt en hverdag i den modsatte uge. Jeg er dog i tvivl om det er for meget for min datter.

Kort fortalt er min datter 13 måneder. Jeg har været den primære omsorgsperson for hende altid og hun har aldrig undværet mig med mindre jeg har været inviteret til fest eller lign, men der har ikke været tale om hele døgn. Min kæreste har derimod skiftende arbejdstider, hvilket i perioder har betydet at de i perioder ikke har set meget til hinanden, og jeg har haft hende med i weekender, hvor han har skulle arbejde. Så de har været fra hinanden i mindre perioder af flere omgange. Hun elsker sin far over alt på jorden, og han er en omsorgsfuld far for hende. 

Jeg synes det er svært at bedømme, om hun vil kunne rumme to-tre overnatninger væk fra mig. Jeg vil det bedste for mit barn, men jeg ved samtidig at jeg vil savne hende helt vildt, hvilket jeg kan være farvet af.

Det er så svært 

Gode råd?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2012

henh01

Jeg ville aldrig starte ud med en ordning der hed 2-3 overnatninger med et barn på 13 mdr, men derimod starte ud med 1 overnatning sådan jeres datter kan vænne sig til at mor ikke er der osv..

Herefter ville jeg langsomt øge samværet med timer og dernæst til en ekstra overnatning.

Anmeld

16. juni 2012

Anonym trådstarter

henh01 skriver:

Jeg ville aldrig starte ud med en ordning der hed 2-3 overnatninger med et barn på 13 mdr, men derimod starte ud med 1 overnatning sådan jeres datter kan vænne sig til at mor ikke er der osv..

Herefter ville jeg langsomt øge samværet med timer og dernæst til en ekstra overnatning.

Tak for svar!

Jeg har selv tænkt det samme, men samtidig er det lang tid min datter skal undvære sin far... Som situationen ser ud nu er jeg bange for, at der ikke vil være mulighed for, at hendes far vil komme over på besøg, fordi han er rigtig bitter... Det ændrer sig forhåbentlig med tiden.

Tænker du en overnatning pr uge?

Anmeld

16. juni 2012

henh01

Anonym skriver:

Tak for svar!

Jeg har selv tænkt det samme, men samtidig er det lang tid min datter skal undvære sin far... Som situationen ser ud nu er jeg bange for, at der ikke vil være mulighed for, at hendes far vil komme over på besøg, fordi han er rigtig bitter... Det ændrer sig forhåbentlig med tiden.

Tænker du en overnatning pr uge?

Ja i kunne gode aftale det sådan at han havde hende lørdag til søndag i lige uger og onsdag til torsdag i ulige (f.eks.) Det havde jeg ikke lige tænkt over, men det lyder da egentlig til at være en meget god ide

Anmeld

16. juni 2012

LinLin

Min søn var 15 mdr da hans far og jeg gik fra hinanden; vi havde samvær på den måde fra starten. Hans far arbejdede i butik og havde derfor aften og weekendarbejde. Det har fungeret helt fint. (vi har en anden ordning nu men det er af helt specielle årsager....)

Anmeld

16. juni 2012

Anonym trådstarter

henh01 skriver:

Ja i kunne gode aftale det sådan at han havde hende lørdag til søndag i lige uger og onsdag til torsdag i ulige (f.eks.) Det havde jeg ikke lige tænkt over, men det lyder da egentlig til at være en meget god ide

Det var måske en meget god start. Så kunne man vælge at udvide weekend samværet, når tiden er til det. 

Anmeld

16. juni 2012

Anonym trådstarter

DAs mor skriver:

Min søn var 15 mdr da hans far og jeg gik fra hinanden; vi havde samvær på den måde fra starten. Hans far arbejdede i butik og havde derfor aften og weekendarbejde. Det har fungeret helt fint. (vi har en anden ordning nu men det er af helt specielle årsager....)

Tak for svar!

Altså ordningen med hveranden weekend og en hverdag i modsatte uge? Hvordan har det fungeret?

Anmeld

16. juni 2012

LinLin

Anonym skriver:

Tak for svar!

Altså ordningen med hveranden weekend og en hverdag i modsatte uge? Hvordan har det fungeret?

Han hentede ham fredag i dp og så fik jeg ham hjem igen søndag sen eftermiddag. Og så i modsatte uge hentede han ham onsdag i dp og afleverede ham der torsdag. Eller han hentede ham hos mig onsdag morgen: det var nemlig hans fridag....

Vi boede meget tæt på hinanden, så der blev også tit ændret dage ;-)

Anmeld

16. juni 2012

babymus77

Hjemme hos os har vi altid fra dag 1, kørt den ordning.... Så her har det fungeret fint:-)

Anmeld

16. juni 2012

Anonym trådstarter

DAs mor skriver:

Han hentede ham fredag i dp og så fik jeg ham hjem igen søndag sen eftermiddag. Og så i modsatte uge hentede han ham onsdag i dp og afleverede ham der torsdag. Eller han hentede ham hos mig onsdag morgen: det var nemlig hans fridag....

Vi boede meget tæt på hinanden, så der blev også tit ændret dage ;-)

Okay. Jeg går ud fra, at det har været fint for din søn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.