Pasta Carbonara

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juni 2012

Maja_4000

Sara_S skriver:

Helt sikkert... man skal bare passe på man ikke ender med en "frittata" istedet for en Carbonara! 

Haha .. Det ved jeg ikke hvad er , men det er da meget smart at man kan lave en helt anden ret hvis det går galt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2012

Pige2009

Sara_S skriver:

Hej!

Nu er jeg ikke specielt begejstret over Pasta alla Carbonara... men jeg kan godt give dig en god opskrift på den! 

Retten er super simpel, men det vigtigste er at man bruger ingredienser af god kvalitet.

Til 4 personer skal man bruge:

150g guanciale i tern (tror det er nemmest at finde noget pancetta, normalt kan man købe den hos nogle italienske forretninger - ellers kan man bruge bacon... men den smager selvfølgelig andeledes, da pancettaen ikke er røget)

2 spsk ekstra jomfru olivenolie

100g pecorino ( det er en tør fårost - brug gerne noget parmigiano hvis du ikke kan finde den)

350g spaghetti (og det SKAL være spaghetti, hvis man vil holde sig til den originale) 

4 æggeblommer + 1 helt æg (man er nok nødt til at bruge pasteuriserede æg her i DK)

salt og peber

Du kan starte med at sæt vandet over med meget lidt salt.

Derefter, svitser du de 150g pancetta/bacon på panden (med de 2 spsk olie) til den er sprød i kanterne.

I en stor skål ved siden af pisker du æg, ost og peber sammen.

Tilføj pancettaen til æggemassen lige før pastaen er færdig.

Når pasten er kogt bland det hele i skålen og server MED DET SAMME!

Dette er den originale opskrift... mange svitser noget løg sammen med pancettaen og tilføjer lidt fløde til æggemassen.

Det smager også godt, men det er ikke sådan man gør ifølge traditionen og fløden... ja, jeg synes bare, det er nogle unødvendige kalorier man tilføjer en ret , som i sig selv er ret tung i forvejen! 

Enjoy!

Lækkert! Pancetta findes i vores lokale Fakta

Anmeld

16. juni 2012

Pige2009

Maja_4000 skriver:

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.p hp?id=5372
Jeg har lavet den et par gange , jeg synes den er god

Kigger ligepå den

Anmeld

16. juni 2012

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Baagøe skriver:

Hej Piger.

Jeg søger en god og nem opskrift på Pasta Carbonara, som er gennemprøvet og anbefalelsesværdig

Kh. Linda

Har en opskrift fra en kok.

Bacon

Champion

Fløde

Salt

Peber

Hvidvin

Frisk pasta

Svits Bacon sprøde, læg den på en tallerken og brug stegefedtet fra bacom til at riste champion i. Når champion har fået farve hæles baconen på igen og man tilsætter hvidvin så den dækker. Lad simre i 10 min. Hæld fløde på og lad simre igen. Salt og peber. Bland til sidst den kogte pasta i og retten er klar.

Anmeld

16. juni 2012

Pige2009

sommerbarn<3 skriver:

Har en opskrift fra en kok.

Bacon

Champion

Fløde

Salt

Peber

Hvidvin

Frisk pasta

Svits Bacon sprøde, læg den på en tallerken og brug stegefedtet fra bacom til at riste champion i. Når champion har fået farve hæles baconen på igen og man tilsætter hvidvin så den dækker. Lad simre i 10 min. Hæld fløde på og lad simre igen. Salt og peber. Bland til sidst den kogte pasta i og retten er klar.

Lyder nemt og lækkert

Anmeld

16. juni 2012

sommerbarn<3

30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Baagøe skriver:

Lyder nemt og lækkert

Det er det bestemt også

Anmeld

16. juni 2012

sommerbarn<3

Baagøe skriver:

Lyder nemt og lækkert

Lad mig høre hvad du synes, hvis du forsøger dig med den

Anmeld

16. juni 2012

Pige2009

sommerbarn<3 skriver:

Lad mig høre hvad du synes, hvis du forsøger dig med den

Skal jeg nok. Plejer dr ikke være æg i Carbonara?

Anmeld

16. juni 2012

sommerbarn<3

Baagøe skriver:

Skal jeg nok. Plejer dr ikke være æg i Carbonara?

Nej det gør der ikke. Ikke ifølge min kok

Anmeld

16. juni 2012

Pige2009

sommerbarn<3 skriver:

Nej det gør der ikke. Ikke ifølge min kok

Ok. Det er bare fordi alle andre opskrifter, jeg har fundet inkl. den fra Sara herinde - original italiensk - er med æg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.