Hej!
Nu er jeg ikke specielt begejstret over Pasta alla Carbonara... men jeg kan godt give dig en god opskrift på den! 
Retten er super simpel, men det vigtigste er at man bruger ingredienser af god kvalitet.
Til 4 personer skal man bruge:
150g guanciale i tern (tror det er nemmest at finde noget pancetta, normalt kan man købe den hos nogle italienske forretninger - ellers kan man bruge bacon... men den smager selvfølgelig andeledes, da pancettaen ikke er røget)
2 spsk ekstra jomfru olivenolie
100g pecorino ( det er en tør fårost - brug gerne noget parmigiano hvis du ikke kan finde den)
350g spaghetti (og det SKAL være spaghetti, hvis man vil holde sig til den originale) 
4 æggeblommer + 1 helt æg (man er nok nødt til at bruge pasteuriserede æg her i DK)
salt og peber
Du kan starte med at sæt vandet over med meget lidt salt.
Derefter, svitser du de 150g pancetta/bacon på panden (med de 2 spsk olie) til den er sprød i kanterne.
I en stor skål ved siden af pisker du æg, ost og peber sammen.
Tilføj pancettaen til æggemassen lige før pastaen er færdig.
Når pasten er kogt bland det hele i skålen og server MED DET SAMME!
Dette er den originale opskrift... mange svitser noget løg sammen med pancettaen og tilføjer lidt fløde til æggemassen.
Det smager også godt, men det er ikke sådan man gør ifølge traditionen og fløden... ja, jeg synes bare, det er nogle unødvendige kalorier man tilføjer en ret , som i sig selv er ret tung i forvejen! 
Enjoy!