Pasta Carbonara

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.810 visninger
20 svar
0 synes godt om
16. juni 2012

Pige2009

Hej Piger.

Jeg søger en god og nem opskrift på Pasta Carbonara, som er gennemprøvet og anbefalelsesværdig

Kh. Linda

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2012

Guldet

Kigger lige med, det kunne jeg også tænke mig! 

Anmeld

16. juni 2012

Maja_4000

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.p hp?id=5372
Jeg har lavet den et par gange , jeg synes den er god

Anmeld

16. juni 2012

Timse

Maja_4000 skriver:

den bruger jeg også, suppplerer dog nogengange med fx løg eller snackpeber... uhm nu ved jeg hvad menuen står på her i aften  

Anmeld

16. juni 2012

Maja_4000

Timse skriver:

den bruger jeg også, suppplerer dog nogengange med fx løg eller snackpeber... uhm nu ved jeg hvad menuen står på her i aften  

Det er også godt ! Eller champignon , hvis man kan lide det

Anmeld

16. juni 2012

Timse

Maja_4000 skriver:

Det er også godt ! Eller champignon , hvis man kan lide det

Nemlig, kan jeg også normalt, men den bette bandit inden i maven deler ikke mine smagsløg og den er den der bestemmer for tiden

Anmeld

16. juni 2012

Sara_S

Hej!

Nu er jeg ikke specielt begejstret over Pasta alla Carbonara... men jeg kan godt give dig en god opskrift på den! 

Retten er super simpel, men det vigtigste er at man bruger ingredienser af god kvalitet.

Til 4 personer skal man bruge:

150g guanciale i tern (tror det er nemmest at finde noget pancetta, normalt kan man købe den hos nogle italienske forretninger - ellers kan man bruge bacon... men den smager selvfølgelig andeledes, da pancettaen ikke er røget)

2 spsk ekstra jomfru olivenolie

100g pecorino ( det er en tør fårost - brug gerne noget parmigiano hvis du ikke kan finde den)

350g spaghetti (og det SKAL være spaghetti, hvis man vil holde sig til den originale) 

4 æggeblommer + 1 helt æg (man er nok nødt til at bruge pasteuriserede æg her i DK)

salt og peber

Du kan starte med at sæt vandet over med meget lidt salt.

Derefter, svitser du de 150g pancetta/bacon på panden (med de 2 spsk olie) til den er sprød i kanterne.

I en stor skål ved siden af pisker du æg, ost og peber sammen.

Tilføj pancettaen til æggemassen lige før pastaen er færdig.

Når pasten er kogt bland det hele i skålen og server MED DET SAMME!

Dette er den originale opskrift... mange svitser noget løg sammen med pancettaen og tilføjer lidt fløde til æggemassen.

Det smager også godt, men det er ikke sådan man gør ifølge traditionen og fløden... ja, jeg synes bare, det er nogle unødvendige kalorier man tilføjer en ret , som i sig selv er ret tung i forvejen! 

Enjoy!

Anmeld

16. juni 2012

Sara_S

Maja_4000 skriver:

Det er en sjov opskrift...  

...for hvis der er noget man ikke må gøre med en Carbonara, så er det det at komme æggemassen i gryden!! Det er virkelig FYYYYY i Italien!   

Anmeld

16. juni 2012

Maja_4000

Sara_S skriver:

Det er en sjov opskrift...  

...for hvis der er noget man ikke må gøre med en Carbonara, så er det det at komme æggemassen i gryden!! Det er virkelig FYYYYY i Italien!   

Det er nok en "fordansket" udgave

Anmeld

16. juni 2012

Sara_S

Maja_4000 skriver:

Det er nok en "fordansket" udgave

Helt sikkert... man skal bare passe på man ikke ender med en "frittata" istedet for en Carbonara! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.