Hg, hgv og hg2?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juni 2012

Sara_S

LouiseRH skriver:

Aalborgpigen har ret
Desuden er der også HGS, som er for dem der har en studentereksamen, eller opfylder fagkravene - den tager 12 uger

Nemlig! 

Jeg er lige blevet færdig med HgS på Niels Brock Online... Det er nogle hårde uger man skal igennem... men jeg kan varmt anbefale det, hvis man har en studentereksamen i forvejen! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2012

Ønskebarnet12

Aniteb skriver:

Hg er en uddannelse der kan tages på 1 og 2 år... Så Hg er den 1 årige og Hg2 er den 2 årige.... selve forskellen ligger i hvor mange år du efterfølgende skal være i lære... Med den 1 årige skal du 3 år i lære. og med den 2 årige skal du 2 år i lære.

Jeg fik tilbudt en praktikplads med kun et års læring, selvom jeg har hg på et år, så det passer altså ikke at man skal på praktik i 3 år, det kun 2 år og nogle steder et år:-)

Anmeld

16. juni 2012

Ønskebarnet12

Kofoed. skriver:

Det var heller ikke det hun skrev. Hun skrev at folk helst ikke ansætter dem med hg1.

Hilsen en der starter på hgv om to måneder.

Hun har da skrevet at folk helst vil ansætte elever med hg1 og hg2 hvilket ikke passer, fordi de fleste som har eb hg2 ender med at læse videre eller så er det ikke noget de rigtig gad. Hgv er voksne og de fleste har allerede erfaring fra tidligere job og tit starter folk op pga mangel af uddannelse:-) men held og lykke! 

Jeg er selv færdig med det:-)

Anmeld

16. juni 2012

Kofoed.

Ønskebarnet12 skriver:

Hun har da skrevet at folk helst vil ansætte elever med hg1 og hg2 hvilket ikke passer, fordi de fleste som har eb hg2 ender med at læse videre eller så er det ikke noget de rigtig gad. Hgv er voksne og de fleste har allerede erfaring fra tidligere job og tit starter folk op pga mangel af uddannelse:-) men held og lykke! 

Jeg er selv færdig med det:-)

Hun snakker slet ikke om hgv, hun sammeligner hg1 og hg2 og der er det den med begge der for jobbet. Men det helt rigtige prioderings liste er hgs, hgv, hg2 og til sidst hg1.

Anmeld

16. juni 2012

Muffin_girl

Ønskebarnet12 skriver:

Det passer ikke med at folk ikke ansætter dem med hgv, for udfra det jeg har set er der tit flere som har en hgv som bliver ansat, jeg tror flere virksomheder vil have voksne med erfaring frem for unge elever som kommer fra folkeskolen, no offense!:-) men det er det jeg har set:-)

Nej det var ikke det jeg mente.. Så misforstår du ... 
Jeg mener at folk der kun har HG1, har mindre chance end dem der har HGV og HG2..

Min søster har selv HGV, og vi har begge elevplads idag ..

Så tror bare du misforstod mit indlæg  

Anmeld

16. juni 2012

Muffin_girl

LouiseRH skriver:

Aalborgpigen har ret
Desuden er der også HGS, som er for dem der har en studentereksamen, eller opfylder fagkravene - den tager 12 uger

Anmeld

16. juni 2012

Muffin_girl

Ønskebarnet12 skriver:

Det passer ikke med at folk ikke ansætter dem med hgv, for udfra det jeg har set er der tit flere som har en hgv som bliver ansat, jeg tror flere virksomheder vil have voksne med erfaring frem for unge elever som kommer fra folkeskolen, no offense!:-) men det er det jeg har set:-)

Og udover det kommer jeg ikke fra folkeskolen, jeg er uddannet tjener.. Og er 23 år  

Og i min klasse på Hg var der ikke en der ikke havde erhverserfaring.. Så der holder påstanden ikke helt

Anmeld

16. juni 2012

Muffin_girl

Kofoed. skriver:

Det var heller ikke det hun skrev. Hun skrev at folk helst ikke ansætter dem med hg1.

Hilsen en der starter på hgv om to måneder.

Nemlig Jeg troede lige jeg havde skrevet det helt forkert.. Men nogle fattede da mit indviklede indlæg

Glæder du dig ikke til at starte ? 

Anmeld

16. juni 2012

Kofoed.

AalborgPigen skriver:

Nemlig Jeg troede lige jeg havde skrevet det helt forkert.. Men nogle fattede da mit indviklede indlæg

Glæder du dig ikke til at starte ? 

Har allerede taget 1. og halvdelen af 2. semester af den almindelige, så håber bare jeg kan få merit på de større opgaver. Men jo glæder mig meget.

Anmeld

16. juni 2012

Plysbjørnen

Ønskebarnet12 skriver:

Jeg fik tilbudt en praktikplads med kun et års læring, selvom jeg har hg på et år, så det passer altså ikke at man skal på praktik i 3 år, det kun 2 år og nogle steder et år:-)

Så siger vi det... Jeg ved bare jeg kom i klemme den gang jeg kom i lære, fordi min HG (den gamle, som svarer til den der er 2 år i dag) kun var 1 år blev jeg tvunget i 3 års læreplads og der fik jeg den besked...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.