Hg, hgv og hg2?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16.378 visninger
28 svar
0 synes godt om
15. juni 2012

Mka

Lidt hjælp

Hg er en to årig udd.
Hgv er for voksne, på et år.

Men hvad er HG2?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2012

Muffin_girl

Mka skriver:

Lidt hjælp

Hg er en to årig udd.

Men hvad er HG2?

HG2 og HG er det samme !! 

MAn kalder bare år 1 for HG1 

og år 2 for HG2... 

Og når man er færdig har man en HG - HG2 ..

Og en HGV tager kun 1 år.. 

Anmeld

15. juni 2012

Mka

AalborgPigen skriver:

HG2 og HG er det samme !! 

MAn kalder bare år 1 for HG1 

og år 2 for HG2... 

Og når man er færdig har man en HG - HG2 ..

Og en HGV tager kun 1 år.. 

Okay tak, så en HGv er det samme som hg2?

Tænker bare at der er mange der skriver at man skal have bestået HG2, så de kunne lige så gost bare have skrevet " krav bestået HG"

Anmeld

15. juni 2012

Muffin_girl

Mka skriver:

Okay tak, så en HGv er det samme som hg2?

Tænker bare at der er mange der skriver at man skal have bestået HG2, så de kunne lige så gost bare have skrevet " krav bestået HG"

HGV tager bare kun 1 år.. Men giver samme resultat som HG2 .. 

Grunden til de skriver at man skal det er fordi at nogle kun tager 1 år.. Så bliver man noget med butiksmedhjælper.. Men dem vil folk helst ikke ansætte.. Folk ansætter helst dem med Hg1 og 2 .. 

Anmeld

15. juni 2012

Mka

AalborgPigen skriver:

Grunden til de skriver at man skal det er fordi at nogle kun tager 1 år.. Så bliver man noget med butiksmedhjælper.. Men dem vil folk helst ikke ansætte.. Folk ansætter helst dem med Hg1 og 2 .. 

Super så blev jeg klog på det Så kan jeg godt tage den på HGv i stedet for to år

Tak tak

Anmeld

15. juni 2012

LouiseRH

Aalborgpigen har ret
Desuden er der også HGS, som er for dem der har en studentereksamen, eller opfylder fagkravene - den tager 12 uger

Anmeld

15. juni 2012

Ønskebarnet12

Hg2 og hgv er fuldkommende det samme, forskellen er bare at hg2 er 2 år og tit med elever fra folkeskolen under 18-20 år og hgv er der voksen elever, tit elever der har børn eller har arbejdet i mange år og vender tilbage til en uddannelse, i dag kalder man det for en mg (merkantilt uddannelse) 

Og det ikke fordi du kun kan vælge mellem at være en butikmedarbejder eller assistent, 

Der er forskellige linjer og niveauer. 

Du kan være revisor, kontorassistent/medarbejder, finans-medarbejder(i en bank),dekoratør, osv 

Jeg har selv taget en uddannelse inde for kontor med specialer (inde for offentlige administation og kontor) 

Du kan arbejde i forskellige virksomheder, kommuner, lufthavn(husk kørekort hvis inde for lufthavn), hk, jobcenter osv

Håver det hjalp:-)

Anmeld

15. juni 2012

Ønskebarnet12

AalborgPigen skriver:

Det passer ikke med at folk ikke ansætter dem med hgv, for udfra det jeg har set er der tit flere som har en hgv som bliver ansat, jeg tror flere virksomheder vil have voksne med erfaring frem for unge elever som kommer fra folkeskolen, no offense!:-) men det er det jeg har set:-)

Anmeld

16. juni 2012

Kofoed.

Ønskebarnet12 skriver:

De

Det passer ikke med at folk ikke ansætter dem med hgv, for udfra det jeg har set er der tit flere som har en hgv som bliver ansat, jeg tror flere virksomheder vil have voksne med erfaring frem for unge elever som kommer fra folkeskolen, no offense!:-) men det er det jeg har set:-)

Det var heller ikke det hun skrev. Hun skrev at folk helst ikke ansætter dem med hg1.

Hilsen en der starter på hgv om to måneder.

Anmeld

16. juni 2012

Plysbjørnen

Mka skriver:

Lidt hjælp

Hg er en to årig udd.

Men hvad er HG2?

Hg er en uddannelse der kan tages på 1 og 2 år... Så Hg er den 1 årige og Hg2 er den 2 årige.... selve forskellen ligger i hvor mange år du efterfølgende skal være i lære... Med den 1 årige skal du 3 år i lære. og med den 2 årige skal du 2 år i lære.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.