Revolutionsdagen...?! mmm...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juni 2012

Zafir

Nettemor skriver:

Må jeg spørge hvordan I praktisere det? Jeg synes det er mega spændende og har altid synes godt om 'historierne'

Altså vores grundholdning er jo nok lidt anderledes end de fleste danskeres. Altså, at vi ikke ligesom har den 'kristne' tro, som vores omdrejningspunkt.
Så ber vi til vores guder og bruger de energier og den visdom der ligger i de gamle skrifter

Så det er nok ikke så underligt eller noget. Det er bare vores verden jo.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2012

Nettemor

Zafir skriver:

Altså vores grundholdning er jo nok lidt anderledes end de fleste danskeres. Altså, at vi ikke ligesom har den 'kristne' tro, som vores omdrejningspunkt.
Så ber vi til vores guder og bruger de energier og den visdom der ligger i de gamle skrifter

Så det er nok ikke så underligt eller noget. Det er bare vores verden jo.

Jamen hvordan så med jul og påske osv? Altså I holder jo vel så selvfølgelig fri på helligdage da arbejdspladsen lukker , eller? Du må sige hvis jeg spørger for meget ind..

Anmeld

15. juni 2012

QueDee

Zafir skriver:

Ohhh ja!! Det kan jeg kun være enig i... Det var mega træls med Idun dengang, at vi skulle have en hel prædiken, da vi skulle registrere Idun... Vi er jo asatro, og Idun skal naturligvis ikke døbes. Så vil vi da ikke have en prædken i kirken, fordi vi ikke lader hende døbe...!!

Heldigvis er mine børn født i Sønderjylland, hvor registreringen af børn sker på kommunen og ikke i kirken - vi er nemlig heller ikke medlem af folkekirken og børnene skulle derfor heller ikke døbes.

Og hvis det altid har fungeret fint i Sønderjylland, hvorfor gør man det så ikke bare i hele landet?

Anmeld

15. juni 2012

Zafir

Nettemor skriver:

Jamen hvordan så med jul og påske osv? Altså I holder jo vel så selvfølgelig fri på helligdage da arbejdspladsen lukker , eller? Du må sige hvis jeg spørger for meget ind..

Jeg er vild med jul Det er jo en hedensk fest til at starte med Vi holder bare ikke kristen jul, med jesusbarn og det dersens gejl. Vi er dog ikke dogmatiske asatroene, så vi holder ikke nødvændigvis blot på solhverv osv. Vi holder vores juleblot lillejuleaften, fordi det passer fint, med 'alles kalender'

Påske... mmm... ja- en kylling og en påskefrokost. Men igen, det har mere noget at fejre foråret, end det er en jesus zoombie fest hehe.

Vi har venner af alle tros retninger, vi respekterer hinanden. Det er rigtig fint.

Anmeld

15. juni 2012

Zafir

QueDee skriver:

Heldigvis er mine børn født i Sønderjylland, hvor registreringen af børn sker på kommunen og ikke i kirken - vi er nemlig heller ikke medlem af folkekirken og børnene skulle derfor heller ikke døbes.

Og hvis det altid har fungeret fint i Sønderjylland, hvorfor gør man det så ikke bare i hele landet?

Ai hvor cool. Det vidste jeg ikke. Ved du hvorfor det er sådan i sønderjylland?

Anmeld

15. juni 2012

Nettemor

Zafir skriver:

Jeg er vild med jul Det er jo en hedensk fest til at starte med Vi holder bare ikke kristen jul, med jesusbarn og det dersens gejl. Vi er dog ikke dogmatiske asatroene, så vi holder ikke nødvændigvis blot på solhverv osv. Vi holder vores juleblot lillejuleaften, fordi det passer fint, med 'alles kalender'

Påske... mmm... ja- en kylling og en påskefrokost. Men igen, det har mere noget at fejre foråret, end det er en jesus zoombie fest hehe.

Vi har venner af alle tros retninger, vi respekterer hinanden. Det er rigtig fint.

Det lyder mega hyggeligt!

En dag må du meget gerne fortælle en masse om hvordan jeres hverdag er bygget op omkring jeres tro og hvordan det påvirker de forskellige ting Hvis du vil ..

Anmeld

15. juni 2012

Zafir

Nettemor skriver:

Det lyder mega hyggeligt!

En dag må du meget gerne fortælle en masse om hvordan jeres hverdag er bygget op omkring jeres tro og hvordan det påvirker de forskellige ting Hvis du vil ..

Det kan godt ske en dag

Anmeld

15. juni 2012

wamse

Zafir skriver:

Ai hvor cool. Det vidste jeg ikke. Ved du hvorfor det er sådan i sønderjylland?

Min datter er født i Sønderjylland, og jeg mener at årsagen er til, at man der registrerer både fødsel og navn ved kommunen, er fordi at det tidligere hørte under Tyskland, så det er gamle regler derfra. Men hæng mig ikke op på det ;-) Lærke fik hendes navn blot ved, at jeg indsendte navneanmodningen til kommunen, og da det var godkendt, så hed hun det, og ikke først ved dåben.

Anmeld

16. juni 2012

Mimic

her må jeg altså erklære mig uenig.

og nu får jeg nok på hatten... jeg mener ikke at stat og kirke skal adskilles da det vil åbne op for at alle kan praktisere deres tro som de vil, dvs bygge mosleer og andre bygninger, der ikke er normalt hjemmehørende i DK.

Vi er som grundholdning kristne og at der nu er blevet åbnet op for andre trosretningerer kun fint, men jeg synes nu det er godt der er et vist opsyn med kirken.

hvis vielsen kun foregik på rådhuset ville det være trist, det romantiske går ligesom af manges drøm om det store hvide romantiske bryllup...

Anmeld

16. juni 2012

Zafir

Mimic skriver:

her må jeg altså erklære mig uenig.

og nu får jeg nok på hatten... jeg mener ikke at stat og kirke skal adskilles da det vil åbne op for at alle kan praktisere deres tro som de vil, dvs bygge mosleer og andre bygninger, der ikke er normalt hjemmehørende i DK.

Vi er som grundholdning kristne og at der nu er blevet åbnet op for andre trosretningerer kun fint, men jeg synes nu det er godt der er et vist opsyn med kirken.

hvis vielsen kun foregik på rådhuset ville det være trist, det romantiske går ligesom af manges drøm om det store hvide romantiske bryllup...

Jeg har ikke tænkt at slagte dig for din mening. Der må jo være mange der har din mening, ellers var det jo ikke sådan

Jeg kan ikke se at det romantiske går fra nogen, hvis alle skal samme tur omkring en embedsmand og skrive under på et papir, inden at de bliver gift i kirken eller hvor de har lyst til

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.