dagpleje

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. april 2009

Janep

charlottekri skriver:

ca. 8 mdr efterhånden og hun har gjort det i ca. 4 mdr

okay..

Sys da det er lidt trist at hun så græder hver gang du aflevere hende

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2009

Valle81

Ja de er rigtig hårdt at aflevere et grædende barn, og ens hjerte bliver revet itu

Nu har jeg som sagt selv siddet på den anden side, og har også taget i mod de små kære, som har grædt når de er blevet afleveret. Og jeg blev også selv ked af det, netop fordi jeg sagtens kunne sætte mig ind i forældrenes sted, var næsten selv lige blevet mor.

Den måde jeg tacklede det på, hvor hurtigt at aflede barnet, så det kom i tanke om noget andet end at være ked af det. Tit fandt vi en bog, talte om bilerne på vejen eller noget andet. Og så var der glæde resten af dagen Jeg opfordrede tit forældrene til at ringe i løbet af formiddagen, hvis de havde brug for det, og ellers ringede jeg den første uge, når børnene sov til middag, for at fortælle at alt går godt, og han hun hurtigt blev glad igen og hvad der ellers var af gode ting at fortælle

Så krydser fingrer for, at din datter snart bare smiler og vinker når du går og at din dp er god til at berolige dig og informere dig

Anmeld

29. april 2009

Janep

Valle81 skriver:

Ja de er rigtig hårdt at aflevere et grædende barn, og ens hjerte bliver revet itu

Nu har jeg som sagt selv siddet på den anden side, og har også taget i mod de små kære, som har grædt når de er blevet afleveret. Og jeg blev også selv ked af det, netop fordi jeg sagtens kunne sætte mig ind i forældrenes sted, var næsten selv lige blevet mor.

Den måde jeg tacklede det på, hvor hurtigt at aflede barnet, så det kom i tanke om noget andet end at være ked af det. Tit fandt vi en bog, talte om bilerne på vejen eller noget andet. Og så var der glæde resten af dagen Jeg opfordrede tit forældrene til at ringe i løbet af formiddagen, hvis de havde brug for det, og ellers ringede jeg den første uge, når børnene sov til middag, for at fortælle at alt går godt, og han hun hurtigt blev glad igen og hvad der ellers var af gode ting at fortælle

Så krydser fingrer for, at din datter snart bare smiler og vinker når du går og at din dp er god til at berolige dig og informere dig

jah det er det godt nok

jah.. jeg tror da du har været en super dpmor , det lyder ihvertfald sådan
Min dpmor har kun halvandet års erfaring. og så er der en ny en der starter her den 1 også så hun faktisk har 2 nye. det bekymre mig lidt men det går nok.
der er jo ikke rigtig så meget at gøre, hun skal jo passes

Og jeg har helt klart også tænkt mig at ringe til hende og høre hvordan det går

Anmeld

29. april 2009

Valle81

Tusind tak:0)

Det ved jeg ikke om jeg var, men var så besluttet på at gøre en forskel:0)

Jeg var ikke særlig gammel, kun 24 år da jeg startede, og var det kun i lidt over 2 år. Blev tilbudt et andet job, som jeg ikke kunne sige nej til.......meeen saaaaaaaaaaaaaaaaaaaaavner alle "mine" børn så meget, og er slet ikke i tvivl om at jeg vender tilbage igen senere, måske engang når det er tid til barn mere.

Men åhh pasningslivet er ikke nemt, og vi som forældre e jo nærmest plaget af dårlig samvittighed døgnet rundt. Tror vi jo alle sammen har følelsen af at ikke sætter børn i verdenen for at sende dem i pasning, men vi har jo ikke rigtig noget valg

Men det går, heldigvis er der mange super dagplejere og institutioner

Anmeld

29. april 2009

Janep

Valle81 skriver:

Tusind tak:0)

Det ved jeg ikke om jeg var, men var så besluttet på at gøre en forskel:0)

Jeg var ikke særlig gammel, kun 24 år da jeg startede, og var det kun i lidt over 2 år. Blev tilbudt et andet job, som jeg ikke kunne sige nej til.......meeen saaaaaaaaaaaaaaaaaaaaavner alle "mine" børn så meget, og er slet ikke i tvivl om at jeg vender tilbage igen senere, måske engang når det er tid til barn mere.

Men åhh pasningslivet er ikke nemt, og vi som forældre e jo nærmest plaget af dårlig samvittighed døgnet rundt. Tror vi jo alle sammen har følelsen af at ikke sætter børn i verdenen for at sende dem i pasning, men vi har jo ikke rigtig noget valg

Men det går, heldigvis er der mange super dagplejere og institutioner

hehe jam det er da os det der ska til

jah denmlig det er den dårlige samvitighed der er værst

har lige snakket med dp og det gikke særlig godt, så vi aftalte at jeg ska hente hende her om en halv time.
Træls at det går så dårligt for jeg starter på mandag, og der ska hun så være der helt fra 7 til 15, og det er jo laaang tid hvis det bare er gråd og gråd og mrere gråd Men jeg håber stadig på at hun vænner sig til det helst i løbet af et par dage

men ja. tænk hvis man selv kunne bestemme hvilke dage og hvor længe man ville gå på arb. det ville da være herligt

Anmeld

29. april 2009

Valle81

Ja det vil det.......og hvor er det synd for Jer............ Men håber at det kommer til at gå godt. Hvis du har en god indstilling til det..........som det lyder til du har..........rigtig godt kan lide dp og er tryg ved hende osv, så skal det nok gå Det er jeg næøsten sikker på. Det lyder til i har en god kommunikation

Anmeld

30. april 2009

Janep

hej igen folkens

Idag var hannah med dp i legestue og vi aftalte hun kun sku være der 2 timer i dag.
Men det var gået sååh fint hun græd ca et kvarter da jeg gik og ellers var det bar fryd og gammen..

ååh hvor er det altså bare godt at høre

Da jeg hentede sad de i haven og hannah sad og hyggede sig i barnevognen såg fint

ville bare lige dele min glæde med jer ..

hilsen en meget lettet mor

Anmeld

30. april 2009

charlottekri

Janep skriver:

hej igen folkens

Idag var hannah med dp i legestue og vi aftalte hun kun sku være der 2 timer i dag.
Men det var gået sååh fint hun græd ca et kvarter da jeg gik og ellers var det bar fryd og gammen..

ååh hvor er det altså bare godt at høre

Da jeg hentede sad de i haven og hannah sad og hyggede sig i barnevognen såg fint

ville bare lige dele min glæde med jer ..

hilsen en meget lettet mor

det lyder på mig til at din datter har en meget nem opstart!!! hvor er det bare godt for både dig og hende!!
stort

Anmeld

30. april 2009

Janep

charlottekri skriver:

det lyder på mig til at din datter har en meget nem opstart!!! hvor er det bare godt for både dig og hende!!
stort

jah åbenbart... imod al forventning faktisk

men ja iih hvor føler jeg mig lettet heh super duper

Anmeld

30. april 2009

Valle81

Det er simpelthen for dejligt at høre:0) Stort Yes herfra:0) godt gået:0)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.