su og løn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juni 2012

Anonym trådstarter

chas12 skriver:

Du må tjene lidt mere end der bliver skrevet - så helt rolig
Her er et link hvor du kan se hvad du må tjene ved siden af su:
http://www.su.dk/SU/betingelser/maadutjene/fribelo eb/Sider/satser.aspx

okay.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2012

Anonym trådstarter

MissTas skriver:

dvs. af alt hvad du har af indkomst, så betaler du ikke skat af de første 42000, men det inkluderer vist også SU og så betaler du skat af alt andet.. så du må vel også betale lidt i skat af din SU ..

ved jeg betaler skat af min su det gør man jo normalt.

Anmeld

14. juni 2012

MissTas

Anonym skriver:

ved jeg betaler skat af min su det gør man jo normalt.

hmm.. jeg ved ikke så meget mere end jeg har skrevet .. men ellers kan du jo ringe til din bankrådgiver og få en samtale om hvad du har af indkomst, hvad du betaler i skat og hvad du må tjene udover din SU.. det er det man har sin bankrådgiver til

Anmeld

14. juni 2012

Anonym trådstarter

MissTas skriver:

hmm.. jeg ved ikke så meget mere end jeg har skrevet .. men ellers kan du jo ringe til din bankrådgiver og få en samtale om hvad du har af indkomst, hvad du betaler i skat og hvad du må tjene udover din SU.. det er det man har sin bankrådgiver til

ja okay det må jeg jo prøve. hvis ikke jeg kan finde ud af det.

Anmeld

14. juni 2012

LilleChelle

Fribeløbet (altså det du må tjene ved siden af SU'en før den skal betales tilbage) har intet med dit skattefradrag at gøre. 

Når du modtager SU, må du tjene  86436 kr. pr. år (Ungdomsuddannelse) og  106812 kr.  pr. år (videregående uddannelse). Dette giver henholdsvis  7.203 kr. per måned (ungdomsuddannelse) og  8.901 kr. per måned (videregående uddannelse)

Alt der overstiger disse beløb, kommer du til at betale tilbage til SU. 

Skattefradraget bruger du på ENTEN din løn eller på din SU. Og er altså det du IKKE skal betale skat af.  

Når man har børn hæves ens fribeløb (altså beløbet man må tjene ved siden af SU'en) med  26.019 kr. pr. år. pr. barn. 

Anmeld

14. juni 2012

Plysbjørnen

Anonym skriver:

har lige et spørgsmål der sikkert har været der mange gange før.

men hvor meget må man tjene ved siden af sin SU ? syntes ikke jeg kan finde noget nogen steder nemlig

går nemlig med tankerne på at finde et sommerferie job så jeg ikke bare sidder hjemme.

Prøv at se om du kan finde noget her, det er lidt forvirrende

Anmeld

14. juni 2012

Plysbjørnen

LilleChelle skriver:

Fribeløbet (altså det du må tjene ved siden af SU'en før den skal betales tilbage) har intet med dit skattefradrag at gøre. 

Når du modtager SU, må du tjene  86436 kr. pr. år (Ungdomsuddannelse) og  106812 kr.  pr. år (videregående uddannelse). Dette giver henholdsvis  7.203 kr. per måned (ungdomsuddannelse) og  8.901 kr. per måned (videregående uddannelse)

Alt der overstiger disse beløb, kommer du til at betale tilbage til SU. 

Skattefradraget bruger du på ENTEN din løn eller på din SU. Og er altså det du IKKE skal betale skat af.  

Når man har børn hæves ens fribeløb (altså beløbet man må tjene ved siden af SU'en) med  26.019 kr. pr. år. pr. barn. 

Hehe du forstod det lidt bedre end jeg gjorde :-)

Anmeld

14. juni 2012

LilleChelle

Aniteb skriver:

Hehe du forstod det lidt bedre end jeg gjorde :-)

Jeg har efterhånden ret godt styr på det - da jeg selv var ved at komme i klemme sidste år :p Så var man lige pludselig nød til at sætte sig godt og grundigt ind i det :p 

Anmeld

14. juni 2012

Plysbjørnen

LilleChelle skriver:

Jeg har efterhånden ret godt styr på det - da jeg selv var ved at komme i klemme sidste år :p Så var man lige pludselig nød til at sætte sig godt og grundigt ind i det :p 

Ja okay

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.