su og løn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

885 visninger
18 svar
0 synes godt om
14. juni 2012

Anonym trådstarter

har lige et spørgsmål der sikkert har været der mange gange før.

men hvor meget må man tjene ved siden af sin SU ? syntes ikke jeg kan finde noget nogen steder nemlig

går nemlig med tankerne på at finde et sommerferie job så jeg ikke bare sidder hjemme.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2012

MissTas

Anonym skriver:

men hvor meget må man tjene ved siden af sin SU ? syntes ikke jeg kan finde noget nogen steder nemlig

går nemlig med tankerne på at finde et sommerferie job så jeg ikke bare sidder hjemme.

det afhænger af dit personfradrag.. selvom du får SU må du jo gerne have et job ved siden af, du kommer bare til at betale skat af det men det gør alle andre mennesker jo også

Anmeld

14. juni 2012

Anonym trådstarter

MissTas skriver:

det afhænger af dit personfradrag.. selvom du får SU må du jo gerne have et job ved siden af, du kommer bare til at betale skat af det men det gør alle andre mennesker jo også

ja det ved jeg godt.

ved ikke lige hvad mit personfradrag ligger på det har jeg ikke lige tjekket.

mente bare det lå fast hvor meget man måtte tjene.

Anmeld

14. juni 2012

Miiaah

Anonym skriver:

Jeg tror nok, at beløbet du kan tjene ved siden af din su er omkring 2.300 kr, hvis du får udbetalt 5.000 kr. - ellers er det jo bare at betale skat af det beløb, som du tjener derudover

Anmeld

14. juni 2012

Anonym trådstarter

Miiaah skriver:

Jeg tror nok, at beløbet du kan tjene ved siden af din su er omkring 2.300 kr, hvis du får udbetalt 5.000 kr. - ellers er det jo bare at betale skat af det beløb, som du tjener derudover

det var da ikk ret meget faktis

Anmeld

14. juni 2012

MissTas

Anonym skriver:

ja det ved jeg godt.

ved ikke lige hvad mit personfradrag ligger på det har jeg ikke lige tjekket.

mente bare det lå fast hvor meget man måtte tjene.

det afhænger hvert fald af dit personfradrag... men mener også at det er omkring de 2000 kr. man må tjene udover sin SU.. og af det du tjener derover blir der trukket skat af.. men få tjekket dit personfradrag, så ved du det

Anmeld

14. juni 2012

chas12

Anonym skriver:

Du må tjene lidt mere end der bliver skrevet - så helt rolig
Her er et link hvor du kan se hvad du må tjene ved siden af su:
http://www.su.dk/SU/betingelser/maadutjene/fribelo eb/Sider/satser.aspx

Anmeld

14. juni 2012

Anonym trådstarter

MissTas skriver:

det afhænger hvert fald af dit personfradrag... men mener også at det er omkring de 2000 kr. man må tjene udover sin SU.. og af det du tjener derover blir der trukket skat af.. men få tjekket dit personfradrag, så ved du det

af hvad jeg kunne se inde på skats hjemme side er mit personfradrag på 42900 kr

men det blev jeg ikke meget klogere af

Anmeld

14. juni 2012

Dot D

Hvis du har børn må du tjene omkring 25000 extra pr barn, før du når grænsen for indtjening udover SU

Anmeld

14. juni 2012

MissTas

Anonym skriver:

af hvad jeg kunne se inde på skats hjemme side er mit personfradrag på 42900 kr

men det blev jeg ikke meget klogere af

dvs. af alt hvad du har af indkomst, så betaler du ikke skat af de første 42000, men det inkluderer vist også SU og så betaler du skat af alt andet.. så du må vel også betale lidt i skat af din SU ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.