Hjælp til eksamen !!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.735 visninger
15 svar
0 synes godt om
13. juni 2012

Ploffer

Hej allesammen...

Sidder og forbereder mig til mundtlig engelsk eksamen (24 timers eksamen) til imorgen tidlig....

Har trukket en tale af Robin Cook (England)

Er der nogle der ved hvad the Social Market Foundation i London er???

Kan slet ikke finde ud af hvad det præcist er via google

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2012

Michael healer

Ploffer skriver:

Hej allesammen...

Sidder og forbereder mig til mundtlig engelsk eksamen (24 timers eksamen) til imorgen tidlig....

Har trukket en tale af Robin Cook (England)

Er der nogle der ved hvad the Social Market Foundation i London er???

Kan slet ikke finde ud af hvad det præcist er via google

der står bl.a. dette

"Vi er en førende tværpolitisk tænketank, udvikle innovative ideer på tværs af en bred vifte af økonomiske og sociale politik.

Vi forsvarer politiske ideer, der gifter sig med markeder med social retfærdighed og tager en pro-markedet snarere end frie marked tilgang. Vores arbejde er præget af troen på, at regeringerne har en vigtig rolle at spille i at korrigere markedssvigt og opstilling af rammer, inden for hvilke markederne kan fungere på en måde, der gavner den enkelte og samfundet som helhed."

Anmeld

13. juni 2012

Ploffer

Michael healer skriver:

der står bl.a. dette

"Vi er en førende tværpolitisk tænketank, udvikle innovative ideer på tværs af en bred vifte af økonomiske og sociale politik.

Vi forsvarer politiske ideer, der gifter sig med markeder med social retfærdighed og tager en pro-markedet snarere end frie marked tilgang. Vores arbejde er præget af troen på, at regeringerne har en vigtig rolle at spille i at korrigere markedssvigt og opstilling af rammer, inden for hvilke markederne kan fungere på en måde, der gavner den enkelte og samfundet som helhed."

Ok, tak for hjælpen

Anmeld

13. juni 2012

Michael healer

Ploffer skriver:

Ok, tak for hjælpen

velbekomme

deres hjemmeside er her

http://www.smf.co.uk/

Anmeld

13. juni 2012

Ploffer

Michael healer skriver:

velbekomme

deres hjemmeside er her

http://www.smf.co.uk/

Tusind tak

Anmeld

13. juni 2012

Twinklee

Hejsa

Et par råd til engelsk eksamen er at du laver et velstruktureret oplæg om din tekst. Indled med kort at opridse, hvad teksten handler om og så slå ned på de vigtige ting. Når det er en tale, så er afsender (Robin Cook) og modtager vigtige og også budskabet. Det ved du nok Jeg vil sige, at især i politiske taler, så vil jeg tjekke om der er nogen kritik af andre politikere/partier (direkte eller indirekte), og så er det nok godt lige at tjekke hvem der har magten i GB på det pågældende tidspunkt. Har du haft om etos, patos og logos, så er det også flot at komme ind på.

Find eksempler i teksten på det du vil fremhæve/sige, så du bruger teksten til noget og understøtter det du siger.

Som eksaminator lytter man meget til om teksten er forstået, kan du tale frit om teksten og sætte den ind i en sammenhæng. Vi lytter selvfølgelig også efter ordforråd og fluency.

Good luck!

Anmeld

13. juni 2012

Ploffer

Twinklee skriver:

Hejsa

Et par råd til engelsk eksamen er at du laver et velstruktureret oplæg om din tekst. Indled med kort at opridse, hvad teksten handler om og så slå ned på de vigtige ting. Når det er en tale, så er afsender (Robin Cook) og modtager vigtige og også budskabet. Det ved du nok Jeg vil sige, at især i politiske taler, så vil jeg tjekke om der er nogen kritik af andre politikere/partier (direkte eller indirekte), og så er det nok godt lige at tjekke hvem der har magten i GB på det pågældende tidspunkt. Har du haft om etos, patos og logos, så er det også flot at komme ind på.

Find eksempler i teksten på det du vil fremhæve/sige, så du bruger teksten til noget og understøtter det du siger.

Som eksaminator lytter man meget til om teksten er forstået, kan du tale frit om teksten og sætte den ind i en sammenhæng. Vi lytter selvfølgelig også efter ordforråd og fluency.

Good luck!

Ej tusind tusind tak skal du have Det kunne jeg bestemt bruge til rigtig meget

Anmeld

13. juni 2012

Twinklee

Ploffer skriver:

Ej tusind tusind tak skal du have Det kunne jeg bestemt bruge til rigtig meget

Det var så lidt -er selv engelsklærer og har folk til eksamen for tiden, så jeg er lidt inde i det

Anmeld

13. juni 2012

Ploffer

Twinklee skriver:

Det var så lidt -er selv engelsklærer og har folk til eksamen for tiden, så jeg er lidt inde i det

Det var til virkelig meget hjælp Nu er jeg da i det mindste kommet lidt videre

Hvilket niveau er du engelsk lærer på?

Tror det der hyler mig ud af den er alle de politiske ord og aspekter af sådan en tale Gik f. eks. fuldstændig i panik fordi jeg syntes at det lød mærkelig at en tænketank hedder en think tank Men heldigvis er en af vores venner englænder så fik lige lidt god hjælp der

Anmeld

13. juni 2012

Twinklee

B-niveau på hf, men skal undervise på a-niveau i gymnasiet efter sommerferien. Hvad niveau skal du op i?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.