At vælge nf scanning fra, hvorfor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juni 2012

raca

ok... det det offenlige sygehus væsen skal betale for...

lidt hygge,

lidt underholdning

mens i fordriver ventiden..

jeg forstår godt dem der er i riciko gruppen.. men alm sunde og raske folk der ikke liger inden for riciko gruppen...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2012

PernilleogLouis

Vi vidste vi ville have barnet selvom det var et barn med fx Downs syndrom - vi gik dog alligevel til nf fordi hvis mit barn skulle have DS så ville jeg gerne have graviditeten til at forbedre mig i - istedet for at skulle "komme mig over det" når først min baby var her. 

Anmeld

13. juni 2012

Tanja1234

raca skriver:

ok... det det offenlige sygehus væsen skal betale for...

lidt hygge,

lidt underholdning

mens i fordriver ventiden..

jeg forstår godt dem der er i riciko gruppen.. men alm sunde og raske folk der ikke liger inden for riciko gruppen...

Jeg er i store træk enig med dig - men jeg synes dog ikke umiddelbart at risikogruppen er så nem at definere..

Jeg er ung og har ingen downs børn i familien eller lignende, men fik alligevel dårlige tal til scanningen og måtte ud i en moderkagebiopsi.

Anmeld

13. juni 2012

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
raca skriver:

vi fravalgte NF... jeg blev skannet i uge 8 og der var alt fint, jeg havde ikke behov for termins bestemmelse.. derfor fra valgte jeg det..

jeg viste jeg måske ville få en viden om barnet, som jeg ikke helt viste hvad jeg skulle stille op med..

jeg mener ikke man skal bruge de offenliges tilbud, som en ret.. skanning er et tilbud, også må man gøre op med sig selv om man har brug for den viden det giver adgang til.. hvis man ikke vil bruge den viden til noget mener jeg man skal fravælge det.. eller betale sig fra det..

men pt syntes jeg de rer en tildens til at skanninger er et skønt kik til den lille for hyggens skyld for de fleste.. og dette er jeg sku lidt gal over... da jeg synte pengene kunne være brugt meget bedre...eks på ekstra jm ol...

MD valgte vi til da det var væsenligt at vide for mig om barnet var ok og der ikke var evt hjertefejl el... så der var behov for at det blev født på sygehuset, da jeg planlage hjemmefødsel og fødte hjemme.

Kan ikke forstå hvorfor du bliver gal over at nogen betaler for at få foretaget skanninger??  Ja, pengene kunne måske bruges på noget andet men det er da kun dejligt at se den lille. Og hvis man har pengene til det (ved ikke hvad det koster) så kan jeg slet ikke se problemet.

Jeg undrer mig bare over hvordan du kan blive gal over det....??

Anmeld

13. juni 2012

Kofoed.

kicha skriver:

Vi vidste vi ville have barnet selvom det var et barn med fx Downs syndrom - vi gik dog alligevel til nf fordi hvis mit barn skulle have DS så ville jeg gerne have graviditeten til at forbedre mig i - istedet for at skulle "komme mig over det" når først min baby var her. 

Jeg er helt enig. Vil rigtig gerne vide om, der er noget specielt ved barnet, så jeg kan gøre klart til det og opbygge en viden omkring det.

Anmeld

13. juni 2012

ledermus

Anonym skriver:

Ja har lige siddet og fuldt med i en samtale mellem to kvinder- og den ene har lige været til nf, og en anden hun valgte det fra fordi hun og manden ville have barnet alligevel og så bare har betalt sig til scanninger. Jeg undre mig lidt for, hvorfor dog gøre det på den måde ? Nogle herinde fra der har gjort sådan og hvorfor ? Er somsagt bare nysgerrig

Har ikke læst alle svar

men jeg var til scanning deromkring hvor NF lå for at se om alt derinde var som det skulle være og får lavet en terminsberegning men valgte selve NF-scanningen fra da jeg vidste at jeg ville beholde selvom det skulle have været et barn med downs syndrom. Faktisk var det personalet der scannede der synes vi så ikke skulle lave NF-beregningen og det havde jeg det fint med

Anmeld

13. juni 2012

raca

Omsorgsgiver skriver:

Kan ikke forstå hvorfor du bliver gal over at nogen betaler for at få foretaget skanninger??  Ja, pengene kunne måske bruges på noget andet men det er da kun dejligt at se den lille. Og hvis man har pengene til det (ved ikke hvad det koster) så kan jeg slet ikke se problemet.

Jeg undrer mig bare over hvordan du kan blive gal over det....??

hvad de selv betalerer jeg ligeglad med...

men at de bare tager til skanning for hyggensskyl på offenlige sygehuse forde det er et tilbud..også kan de jo ligeså godt UDNYTTE det

Anmeld

13. juni 2012

Tona

Anonym skriver:

Ja har lige siddet og fuldt med i en samtale mellem to kvinder- og den ene har lige været til nf, og en anden hun valgte det fra fordi hun og manden ville have barnet alligevel og så bare har betalt sig til scanninger. Jeg undre mig lidt for, hvorfor dog gøre det på den måde ? Nogle herinde fra der har gjort sådan og hvorfor ? Er somsagt bare nysgerrig

Jeg skal ærligt indrømme at vi valgte at gå til NF udelukkende for at få terminen bestemt og fordi at det var hyggeligt og dejligt at se barnet og få at vide at der var liv i det osv. til trods for at vi på forhånd havde afgjort med os selv at vi ikke ville have en abort ligemeget hvad

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.