At vælge nf scanning fra, hvorfor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.152 visninger
17 svar
0 synes godt om
13. juni 2012

Anonym trådstarter

Ja har lige siddet og fuldt med i en samtale mellem to kvinder- og den ene har lige været til nf, og en anden hun valgte det fra fordi hun og manden ville have barnet alligevel og så bare har betalt sig til scanninger. Jeg undre mig lidt for, hvorfor dog gøre det på den måde ? Nogle herinde fra der har gjort sådan og hvorfor ? Er somsagt bare nysgerrig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2012

.....

Hmm, om du vil have barnet uanset hvad eller ej, så for mit vedkommende, ville jeg se en NF scanning som en helt naturlig ting at komme igennem, når det engang skal være min tur . Så jeg kan ikke lige følge dem i, hvorfor de ikke vil til den scanning

Men de skal selvfølgelig have lov til at gøre tingene på deres måde . Jeg undre mig bare over det, ligesom du gør

Anmeld

13. juni 2012

raca

vi fravalgte NF... jeg blev skannet i uge 8 og der var alt fint, jeg havde ikke behov for termins bestemmelse.. derfor fra valgte jeg det..

jeg viste jeg måske ville få en viden om barnet, som jeg ikke helt viste hvad jeg skulle stille op med..

jeg mener ikke man skal bruge de offenliges tilbud, som en ret.. skanning er et tilbud, også må man gøre op med sig selv om man har brug for den viden det giver adgang til.. hvis man ikke vil bruge den viden til noget mener jeg man skal fravælge det.. eller betale sig fra det..

men pt syntes jeg de rer en tildens til at skanninger er et skønt kik til den lille for hyggens skyld for de fleste.. og dette er jeg sku lidt gal over... da jeg synte pengene kunne være brugt meget bedre...eks på ekstra jm ol...

MD valgte vi til da det var væsenligt at vide for mig om barnet var ok og der ikke var evt hjertefejl el... så der var behov for at det blev født på sygehuset, da jeg planlage hjemmefødsel og fødte hjemme.

Anmeld

13. juni 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
raca skriver:

vi fravalgte NF... jeg blev skannet i uge 8 og der var alt fint, jeg havde ikke behov for termins bestemmelse.. derfor fra valgte jeg det..

jeg viste jeg måske ville få en viden om barnet, som jeg ikke helt viste hvad jeg skulle stille op med..

jeg mener ikke man skal bruge de offenliges tilbud, som en ret.. skanning er et tilbud, også må man gøre op med sig selv om man har brug for den viden det giver adgang til.. hvis man ikke vil bruge den viden til noget mener jeg man skal fravælge det.. eller betale sig fra det..

men pt syntes jeg de rer en tildens til at skanninger er et skønt kik til den lille for hyggens skyld for de fleste.. og dette er jeg sku lidt gal over... da jeg synte pengene kunne være brugt meget bedre...eks på ekstra jm ol...

MD valgte vi til da det var væsenligt at vide for mig om barnet var ok og der ikke var evt hjertefejl el... så der var behov for at det blev født på sygehuset, da jeg planlage hjemmefødsel og fødte hjemme.

For mig er det en blanding af begge dele: Både for at se at der ikke er noget galt med baby, men også for hyggens skyld.

Anmeld

13. juni 2012

.....

mor:) skriver:

For mig er det en blanding af begge dele: Både for at se at der ikke er noget galt med baby, men også for hyggens skyld.

Jeg synes også at man skal have lov til det for hyggens skyld . Der er jo trods alt lang "vente tid", på at baby kommer til verden

Anmeld

13. juni 2012

QueDee

Jeg har valgt det fra i alle mine tre graviditeter, da jeg jo var sund og rask - og ikke i nogen risikogruppe.

Anmeld

13. juni 2012

Strawberry skriver:

Jeg synes også at man skal have lov til det for hyggens skyld . Der er jo trods alt lang "vente tid", på at baby kommer til verden

ja og jeg synes da det er en smuk ting...jeg kunne i hvert fald ikke holde tårene tilbage.

Anmeld

13. juni 2012

Tanja1234

Som jeg oplevede NF så var der fokus på meget mere end bare risikoen for Downs. Der blev også tjekket alle mulige andre ting og hvis jeg skal være helt ærlig så vil jeg hellere tage beslutning om en evt. abort grundet problemer i uge 11 end i uge 19.

Vi tog NF scanningen som en selvfølge, men vi var også enige om at vi ikke vil ahve et barn med downs.

Anmeld

13. juni 2012

.....

mor:) skriver:

ja og jeg synes da det er en smuk ting...jeg kunne i hvert fald ikke holde tårene tilbage.

Det er jeg helt enig med dig i. Det er jo også en mulighed for at manden/kæresten kan opleve glæden af at der er et barn på vej, når han nu ikke kan mærke det fysisk som kvinder kan

Anmeld

13. juni 2012

Strawberry skriver:

Det er jeg helt enig med dig i. Det er jo også en mulighed for at manden/kæresten kan opleve glæden af at der er et barn på vej, når han nu ikke kan mærke det fysisk som kvinder kan

det har du helt ret i

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.