Krav om bleskrift i dagpleje?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.594 visninger
14 svar
0 synes godt om
13. juni 2012

Anonym trådstarter

Hej Jeg vil bar hører er der nogen krav om bleskrift i dagpleje ? Jeg nemlig hente mit barn kl halv tolv og der havde hun den samme ble på som fra i morges kl otte og den var vikelig stor med tis - kan man sætte krav ? Eller er nogen lovmæssig krav ? - skøn dag til alle

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2012

lisesp83

Dagplejen skal passe dit barn som du selv ville.

Så ja, jeg ville sige noget.

Jeg har selv været det igennem, dog bare med afføring der ikke blev tørret ordentlig af, da blev jeg halvsur, da det skete nogle gange, så jeg sagde det til min dagpleje på en pæn måde, og nu er der intet at komme efter.

Anmeld

13. juni 2012

Anonym trådstarter

lisesp83 skriver:

Dagplejen skal passe dit barn som du selv ville.

Så ja, jeg ville sige noget.

Jeg har selv været det igennem, dog bare med afføring der ikke blev tørret ordentlig af, da blev jeg halvsur, da det skete nogle gange, så jeg sagde det til min dagpleje på en pæn måde, og nu er der intet at komme efter.

Okay jeg har rigtigt svært ved sætte krav til en der ansat, da jeg ikke er deres chef . Men jeg tror jeg vil prøve at hente hende samme tidspunkt i nogen dage for at se om det bar var en gang eller ej ! Men de har ikke nogen krav om bleskrift ?

Anmeld

13. juni 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Ja, du kan sagtens sige det til dp. Der er jo mange måder, at sige tingene på.

På et tidspunkt var min datter meget rød når jeg hentede hende, og der nævnte jeg det i vs og så var de mere obs på det.

Anmeld

13. juni 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Hej Jeg vil bar hører er der nogen krav om bleskrift i dagpleje ? Jeg nemlig hente mit barn kl halv tolv og der havde hun den samme ble på som fra i morges kl otte og den var vikelig stor med tis - kan man sætte krav ? Eller er nogen lovmæssig krav ? - skøn dag til alle

ved ikke om man kan kræve det, men jeg ved at bleskift for det meste kun sker inden de skal sove og når de har sovet til middag. Og selvfølgelig også hvis det er en lorteble skal det skiftes med det samme.

Anmeld

13. juni 2012

Rockertand

Anonym skriver:

Okay jeg har rigtigt svært ved sætte krav til en der ansat, da jeg ikke er deres chef . Men jeg tror jeg vil prøve at hente hende samme tidspunkt i nogen dage for at se om det bar var en gang eller ej ! Men de har ikke nogen krav om bleskrift ?

Jeg håber rigtigt meget, at jeg misforstår dit indlæg - for jeg læser det som mistroisk, angribende og regelrytter-agtigt??!

Hvorfor i alverden tager du ikke bare en lille venlig snak med din dagplejemor om det? Hvorfor vil du afprøve din teori og forsøge at sætte hende i miskredit? 

Jeg ser overhovedet ikke min dagplejemor som en "ansat, jeg ikke er chef for" - jeg ser min dagplejemor som en dejlig kvinde, jeg kan snakke med hende om alt, jeg kan betro hende mit dyreste eje uden bekymringer - og hvis jeg en sjælden gang har haft et spørgsmål om noget som helst, så er hun der med det samme, imødekommende og besvarende, og vi finder en god løsning sammen.

Anmeld

13. juni 2012

Valle81

Der er om krav,

Herreste gud, det er en ting tisse ble, og ikke puha. De fleste børn sover jo også med en ble i tolv timernes en bliver skiftet. Dernæst kunne det jo tænkes at de ville have skiftet men at du kom lige får hn havde tænkt det. Det kunne måske være det ar en dag hvor et af børnene havde haft det svær tog hun var kommet lidt bagud i hendes normale rytme.

Jeg har selv været dp og med mindre de har lavet puha i bleen, så blev de skiftet inden de skulle sove.Jeg gik altså ikke og mærkede om de havde tisset meget. Det gør og har jeg heller ikke gjort på mine egne tre børn.

Christina

Anmeld

13. juni 2012

Mor til L&S

Tror altså også det er meget normalt at børnene bliver skiftet inden middagsluren og så efter middagsluren eller om eftermiddagen medmindre de selvfølgelig laver stort...

Anmeld

13. juni 2012

tinasmor

Hej TS

jeg har læst svarene igennem og ser overhoved ikke dit indlæg som mistroisk, angribende og regelrytter-agtigt.

Og det med at du vil vente et par dage og se efter, går jeg ud fra du bare ville gøre fordi du ikke ville sige noget hvis det var en engangsforestilling og ikke fordi du vil "fange" hende.

Bortset fra det, så tror jeg det er meget normalt at de har den samme ble på indtil lige inden de skal sove hvor de så får en ny en på, og så igen lige ved en 3 halv 4 tiden.

Der er ingen regler for det, ligesom der heller ikke er det i vuggestuen. Hvis det er fordi du selv skrifter hver 3 time eller dit barn har meget rød numse eller lign, så kan du spørge dit dp om hun vil skrifte en ekstra gang fordi du prøver at forebygge rød numse eller lign.

Anmeld

13. juni 2012

Metteris

Rockertand skriver:

Jeg håber rigtigt meget, at jeg misforstår dit indlæg - for jeg læser det som mistroisk, angribende og regelrytter-agtigt??!

Hvorfor i alverden tager du ikke bare en lille venlig snak med din dagplejemor om det? Hvorfor vil du afprøve din teori og forsøge at sætte hende i miskredit? 

Jeg ser overhovedet ikke min dagplejemor som en "ansat, jeg ikke er chef for" - jeg ser min dagplejemor som en dejlig kvinde, jeg kan snakke med hende om alt, jeg kan betro hende mit dyreste eje uden bekymringer - og hvis jeg en sjælden gang har haft et spørgsmål om noget som helst, så er hun der med det samme, imødekommende og besvarende, og vi finder en god løsning sammen.

Eh, jeg tror altså bare TS mener at der ikke er grund til at blæse det op, hvis det bare var en engangsting. 
Jeg synes da det er fint at hun lige giver tingene en chance inden hun begynder at snakke, VENLIGT, med sin DP. Der er jo ingen grund til at gøre DP'eren ked af det hvis det bare var et tilfælde. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.