I april måned sidder jeg hjemme en aften og hygger med famillien. Det ringer på døren og jeg får rejst mig lidt hurtigt og jeg får en voldsom smerte i brystet. Jeg er ikke pivet og slår det lidt hen. Herefter har jeg ondt i brystet i lang tid og da jeg så pludselig begynder at få hjertebanken bliver jeg nervøs. På det tidspunkt er vi på ferie i USA og jeg vælger at vente med at gå til lægen til vi kommer hjem.
Min læge fortæller mig at jeg har fået en fibersprængning i brystet og det er derfor jeg har ondt. Det er desuden meget normalt at man kan få hjertebanken i perioder og det er meget forskelligt hvad der udløser det. I mit tilfælde er det nok fibersprængningen der er årsagen.
Min læge ville dog gerne være sikker på at der ikke er et problem med mit hjerte og at det "bare" er fibersprængningen der driller. Så derfor har jeg fået påsat en hjertemonitor jeg skal have på i 2 dage.
Men den er jo ikke skide smart, lille eller diskret. Så pt. render jeg rundt med denne "fætter" spændt fast på brystet. Man kan jo ikke undgå og se den og for ikke at gøre børnene bange (eller lyst til at flå den af) har jeg valgt at skjule den under et tørklæde 
Men jo, så smart er jeg lige pt.
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)
Anmeld