Hvornår er man stor nok til værelse på 1.sal?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juni 2012

HeXeri

Anonym skriver:

Ja hvornår er man gammel nok til at få værelse på første sal? Jeg tænker selfølgelig med hensyn til trapper osv. Manden synes jeg er pylret, vi har jo en drøm af et (børne)værelse på første salen vi ikke bruger og storesøster har nu lagt lidt billet ind på det værelse da vi snakkede omrokering af værelser. Tænke tænke. Skud fra hoften, hvor gamle skulle jeres være?

Her er drengen 2 og han har stormet op og ned af trappen i lidt over 6 måneder. Hæsblæsende tempo som får især fars hjerte til at stoppe op et kort øjeblik
Vi startede da han gik helt stabilt, satte ham på det øverste trin og viste ham hvordan han kunne glide på numsen ned af trinnet. Han synes det var hylende morsomt og fik opfattet det ret hurtigt. Og vi har naturligvis en 0-fjol-ned-af-trappen-regel som blev indført da han havde styr på hvordan man kom op og ned stabilt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2012

Anonym trådstarter

Frk Mig skriver:

Noah på lige knap 3 år har værelse på 1 sal .. Men han er der kun når han skal sove .. Men vi flytter her om 1½ mdr og der får han værelse i stue plan. Og det glæder jeg mig til .. Så kan alt hans legetøj komme ind på værelset istedet for stuen

Min erfaring siger mig nu de slæber legetøjet med ind i stuen alligevel Men jeg forstår godt hvad du mener, det er uden tvivl lidt mere praktisk når de er så små at de har værelse i samme plan som resten af familien opholder sig.

Anmeld

13. juni 2012

Plysbjørnen

Anonym skriver:

Ja hvornår er man gammel nok til at få værelse på første sal? Jeg tænker selfølgelig med hensyn til trapper osv. Manden synes jeg er pylret, vi har jo en drøm af et (børne)værelse på første salen vi ikke bruger og storesøster har nu lagt lidt billet ind på det værelse da vi snakkede omrokering af værelser. Tænke tænke. Skud fra hoften, hvor gamle skulle jeres være?

Hmm det har mine børn haft siden de var små... Men til at starte med havde de legetøj i stuen... Den store på 4 har fået alt sit legetøj op, og den lille som er 3 får det sidste op inden sommeren er omme...

Anmeld

13. juni 2012

Anonym trådstarter

HeXeri skriver:

Her er drengen 2 og han har stormet op og ned af trappen i lidt over 6 måneder. Hæsblæsende tempo som får især fars hjerte til at stoppe op et kort øjeblik
Vi startede da han gik helt stabilt, satte ham på det øverste trin og viste ham hvordan han kunne glide på numsen ned af trinnet. Han synes det var hylende morsomt og fik opfattet det ret hurtigt. Og vi har naturligvis en 0-fjol-ned-af-trappen-regel som blev indført da han havde styr på hvordan man kom op og ned stabilt.

Uh nej det ville jeg slet ikke turde! Min datter er knap 5. Men jeg tænker mere over det med at hun selvfølgelig selv står op om natten og går på wc, tar noget at drikke og lign- og tænk nu hvis mit trætte lille barn falder ned af trappen i mørket. Ej puha.. Manden mener jo hun sagtens kan regne ud hun skal gå med åbne øjne og holde fast selv om hun er træt. Det er desværre ikke en mulighed at bygge wc på førstesalen - det ville ellers løse problemet lidt

Anmeld

13. juni 2012

Anonym trådstarter

Aniteb skriver:

Hmm det har mine børn haft siden de var små... Men til at starte med havde de legetøj i stuen... Den store på 4 har fået alt sit legetøj op, og den lille som er 3 får det sidste op inden sommeren er omme...

Hvordan har i gjort med trappen når de selv står op om natten? Er i ikke bange for de halvsover og falder ?

Anmeld

13. juni 2012

Karo

Anonym skriver:

Jeg tænker at det kan de vel have fra start af.

Det eneste er at så længe de ikke er sikre nok til at tage trappen alene, må der gå en voksen med når de skal op og ned.

Anmeld

13. juni 2012

Karo

Anonym skriver:

Hvordan har i gjort med trappen når de selv står op om natten? Er i ikke bange for de halvsover og falder ?

Jeg tillader mig lige at blande mig her.

Man kan jo sætte et gitter op foran trappen som barnet ikke selv kan åbne.

Anmeld

13. juni 2012

Plysbjørnen

Nu ligger vores badeværelse jo på 1. salen... Så det er jo ikke noget problem... Det i kan gøre er at sætte et gitter op, så hun er nød til at vække jer når hun skal ned (hvis i altså også har værelse på 1. sal)... eller også stole på og håbe at hun ikke vælter ned...

Anmeld

13. juni 2012

2babygirls

Anonym skriver:

Vi har kun værelser ovenpå så det gav sig selv. Hun er 20mdr nu og klarer selv trapperne.
Vi har også.et toilet ovenpå.

Anmeld

13. juni 2012

Plysbjørnen

Tina&Martin skriver:

Vi har kun værelser ovenpå så det gav sig selv. Hun er 20mdr nu og klarer selv trapperne.
Vi har også.et toilet ovenpå.

Nemlig vi har også kun oven på.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.