Frk. Himmelblå skriver:
"Alt" jeg behøver at vide om autostole?
Jamen, så synes jeg, du mangler lidt om, hvor man skal "gå hen", hvis man har et barn, der er handicappet eller motorisk bagud. Hvis man fx har en tre-årig med lav muskel-tonus, som derfor ikke kan holde sit hoved 100% i længere tid af gangen. - Hvilke regler gælder så? Bagudvendt? Ku' bare være fedt, hvis siden nåede HELE vejen rundt.
Kan godt li' grafikken. - Er den lige til at printe, hvis det er? Ku' være super, hvis man kunne lave et print til lige at snuppe med på shoppeturen...
Isofix illustrationen er ikke gavnlig, hvis man ikke kender det i forvejen. Måske skulle du undlade at forklare så udførligt i første omgang, - men mere tage det i grove træk, og så linke til illustrationen, som en hjælp til dem, der netop ER kommet hjem med en isofix-stol og som har det i bilen...

Hej,
Ja det var jo faktisk et rigtig godt punkt.
Når du skriver "siden" mener du så grafikken eller autostol.dk?
Hvis det er til grafikken, skal jeg lige have tænkt over, hvordan jeg drejer den.
For mit udgangspunkt var, at fortælle om de regler, som de fleste kunne bruge og så ville jeg have de lidt midre almindelige regler på hjemmesiden, hvor man så kunne læse mere om dem.
Autostolen til en handicappet er ofte ikke noget, man bare lige køber i den alm. butik og man kan jo få tilskud mv. til det.
Alt det med bagudvendte autostole, handicappet børn osv. har jeg valgt ikke, at sætte mig så meget ind i, da jeg har et samarbejde med Lena Larsen, som nok er det tætteste vi kommer på en dansk ekspert i bagudvendte autostole og autostole til lidt mere specielle situationer. Så derfor plejer det, at være hende jeg henviser til i de situationer.
Jeg er dog ved, at udbytte siden med flere informationer om bagudvendte autostole og et indlæg omkring autostole til handicappet er jo oplagt.
Isofix
Er det illustrationen med alle pilene på eller er det den, som viser autostolen i basen (den lille)?
Som den er lige pt. kan man ikke bare lige printe den ud - den fylder for meget. Men når den er helt færdig, vil den blive lagt op som PDF, som bare lige er til at printe ud og tage med på shopping :O)
Super gode indput - flere af dem tak