Hvad synes i om denne grafik om autostole?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.000 visninger
19 svar
0 synes godt om
10. juni 2012

Autostol.dk

Jeg får rigtig mange henvendelser og spørgsmål til autostol reglerne og hvilke anbefalinger og gode råd der er.

Jeg kan også se, at rigtig mange indlæg om autostole på Baby.dk går på reglerne, anbefalinger osv. 

For at gøre det lidt nemmere, har jeg nu fået lavet en grafik, der forsøger, at forklarer alle reglerne samt anbefalingerne mv.

Det kunne være fedt med lidt feedback på den, så har du tid og lyst til, at se den igennem, kan du se den her  http://www.autostol.dk/infografik/

Alt feedback modtages med kyshånd.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2012

Autostol.dk

Det behøver ikke være på selve reglerne, men måske mere på:

opstillingen,
opsætningen,
farverne,
overskuelighed,
rækkefølge osv.

Anmeld

10. juni 2012

Maja_4000

Jeg synes det ser fint ud

Det eneste jeg synes er "galt" , er at tegningen med isofix ser lidt forvirrende ud .. I hvert fald for mig som ikke bruger det

Anmeld

11. juni 2012

Autostol.dk

Maja_4000 skriver:

Jeg synes det ser fint ud

Det eneste jeg synes er "galt" , er at tegningen med isofix ser lidt forvirrende ud .. I hvert fald for mig som ikke bruger det

Hej,

Ja den har jeg også selv  tænkt lidt på, men det er bare svært, at lave den anderledes, hvis man skal have alle informationerne med.

Men jeg går lige i tænke boks. Kan være jeg kan komme på noget andet, som stadig viser det hele.

Men fedt med en tilbage melding - mere af det tak :O)

Anmeld

11. juni 2012

Muffinmus

Jeg synes umiddelbart det er en fin side.

I hvert fald fik jeg faktisk netop besvaret min tanke der kom i går om hvorvidt minb datter måtte flytte stol selv om hun IKKE vejer 15 kg. Men det kan jeg jo så se hun ikke må, så dejligt med nemt svar:-)

At hun så sikkert kommer til at sidde i juniorbaby stolen til hun er 5-6år er noget andet, for der går dælme lang tid før hun rammer 15 kg.

At selen så ikke kan udløses ved sammenstød var jeg slet ikke klar over, troede mere det var et spørgsmål om hvordan den ville sidde på et barn på 3,5 år. så tak for svar:-)

Anmeld

11. juni 2012

hekran

Superfin opsætning og pædagogisk forklaring. Overskuelig og overkommelig, uden alt for meget info og paragraffer. Sådan en 'strimmel' burde man få udleveret på sygehuset med alle de andre infopjecer - flot arbejde

Anmeld

11. juni 2012

Dot D

Sikke en god forklaringsliste.... Den skal du lige have sneget ind ved   fødegangene rundt om i landet, så den kan ligge sammen med alle de første papirer, man får udleveret...

Så tror jeg, de fleste vil få gjort det mest rigtige med hensyn til autostole...

Jeg fik selv lige en oplysning, jeg ikke kendte.

Så mange tak for at du har været med til at sikre mit barn ( 4 år og ikke helt 15 kg endnu) så jeg skifter lige tilbage til nummeret mindre igen

Anmeld

11. juni 2012

Autostol.dk

Dot D skriver:

Sikke en god forklaringsliste.... Den skal du lige have sneget ind ved   fødegangene rundt om i landet, så den kan ligge sammen med alle de første papirer, man får udleveret...

Så tror jeg, de fleste vil få gjort det mest rigtige med hensyn til autostole...

Jeg fik selv lige en oplysning, jeg ikke kendte.

Så mange tak for at du har været med til at sikre mit barn ( 4 år og ikke helt 15 kg endnu) så jeg skifter lige tilbage til nummeret mindre igen

Hej,

Ja det var da faktisk en ret god ide. Må lige se, hvordan jeg får kringlet den - for det vil da helt sikkert hjælpe og være en god oplysning for mange.

Må lige hjem og se de papirer igennem, som vi fik da Oskar blev født. Kan være jeg kan spore mig ind på det den vej igennem.

Det var godt, at jeg kunne hjælpe og super, at hun lige komme tilbage i stol nr. 2 :O)

Der er ikke mange, der ved det med 15 kg og bilens 3-punktsele, så du er bestemt ikke den første, som sætte barnet tilbage.

Anmeld

11. juni 2012

Dot D

Autostol.dk skriver:

Hej,

Ja det var da faktisk en ret god ide. Må lige se, hvordan jeg får kringlet den - for det vil da helt sikkert hjælpe og være en god oplysning for mange.

Må lige hjem og se de papirer igennem, som vi fik da Oskar blev født. Kan være jeg kan spore mig ind på det den vej igennem.

Det var godt, at jeg kunne hjælpe og super, at hun lige komme tilbage i stol nr. 2 :O)

Der er ikke mange, der ved det med 15 kg og bilens 3-punktsele, så du er bestemt ikke den første, som sætte barnet tilbage.

Jeg håber, du får held med det, man kan jo ligeså godt "redde" alle dem, der "reddes" kan

Anmeld

11. juni 2012

Autostol.dk

Dot D skriver:

Jeg håber, du får held med det, man kan jo ligeså godt "redde" alle dem, der "reddes" kan

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.