Koldhæve/langtidshæve

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.245 visninger
24 svar
0 synes godt om
9. juni 2012

Mussen2

Jeg skal bage boller til i morgen formiddag og kom til at tænke på om jeg kunne vinde noget tid ved at koldthæve dem, men hvordan omregner jeg gær og hævetid? Og bliver de ligeså gode. Hvor skal dejen hæve henne?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2012

Tullebobs

Hejsa

Du skal bare bruge ca. 15 g gær til 500 g mel (alm basis portion). Dejen skal hæve i tildækket skål i køleskabet

Hilsner fra Trine

Anmeld

9. juni 2012

Dinna88

Første gang jeg koldthævede i lang tid var det et uheld. Dejen blev færdig for sent, så smed den bare i køleren natten over. Det fungerede fint med den mængde der normalt skulle i

Anmeld

9. juni 2012

Maja88

i min opskrift bruger jeg 5 g gær til 600g mel+.. det hæver i køleskabet

Anmeld

9. juni 2012

Mussen2

Tullebobs skriver:

Hejsa

Du skal bare bruge ca. 15 g gær til 500 g mel (alm basis portion). Dejen skal hæve i tildækket skål i køleskabet

Hilsner fra Trine

Tak. Uha ved sart ikke om jeg tør, når nu det er til gæster....skal de efterhæve så?

Anmeld

9. juni 2012

Mussen2

Jeg har lige googlet mig frem til at der skal bruges 1/3 mindre gær

Anmeld

9. juni 2012

Tullebobs

Ja så passer det med de 15 g jo også ca.  Jeg bager aldrig andet end koldhævede boller - det er så nemt

Dejen er jo lidt klistret (den skal bare røres sammen, ikke noget med at ælte det), så jeg plejer at sætte bollerne på pladen med våde fingre, så hænger den ikke i. Boller ser noget tilfældige ud, men de hæver flot op. Jeg plejer at lave dem efterhæve 10-15 min på pladen inden jeg bager dem.

Prøv også at google 'verdens bedste brød' - og det er det

God bagelyst fra Trine

Anmeld

9. juni 2012

Muffin_girl

Mussen2 skriver:

Jeg skal bage boller til i morgen formiddag og kom til at tænke på om jeg kunne vinde noget tid ved at koldthæve dem, men hvordan omregner jeg gær og hævetid? Og bliver de ligeså gode. Hvor skal dejen hæve henne?

Jeg har en rigtig god opskrift.. Vil du have den ?

Anmeld

9. juni 2012

Mussen2

AalborgPigen skriver:

Jeg har en rigtig god opskrift.. Vil du have den ?

Ja tak gerne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.