Ny i gruppen - behandling efter 3 1/2 år ICSI med TESA

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juni 2012

tarkoflen

Lou skriver:

Tak for svar. 

Ja kender godt det med at være den der er noget i vejen med, det var jeg jo selv den første lange periode!! Det er rigtig hårdt!! Men skønt at man kan blive hjulpet, så man alligevel har muligheden!!!

Er ked af at det ikke lykkes for jer i første forsøg, så har du været igennem hormonerne for ingen nytte, men i det mindste regulere de dig så i får større chance næste gang. Det var jeres første forsøg så? Hvor er i i behandling henne? 

Fedt at du ik havde mange bivirkninger, det frygter jeg lidt!! Er lidt følsom i forvejen og er os lidt bange for at tage en helt masse på af dem, selv om jeg selvfølgelig godt er klar over at det gør man alligevel hvis det lykkes. 

Jeg ved ik hvilken type regulering jeg skal have endnu, om det bliver næsespray eller sprøjter. Er os lidt spændt på det der med at stikke sig selv, men tænker os at man vel venner sig til det! 

Hvordan følte du ventetiden, det er jo alligevel længe man skal sprøjte sig selv med alt muligt ..Jeg er bare så spændt nu!! Kan næsten ik vente!! Hehe 

Tak for opmuntringen, jeg håber også vildt meget på at det bare lykkes i første forsøg, kunne være så dejligt i

Til dig også!!

Jeg er så taknemmelig over, at vi kan blive hjulpet, for der er ikke noget jeg hellere vil, end have en lille baby, der er halvdelen af mig og halvdelen af min dejlige kæreste det bliver så stort, når det lykkedes!

Jeg var også træt af, at det ikke lykkedes, men der var ikke så meget at gøre, to æg var fejlbefrugtet og to havde ikke delt sig som de skulle, så hellere at de ikke gav os forhåbninger, når der alligevel ikke var nogle! Hormonerne var ikke så slemme for mig, det er lidt træls, at man skal huske på det, ÆU var værre, men det er heldigvis hurtigt overstået

Det var vores første forsøg, og vi er i behandling på Skejby. Vi kom direkte i behandling på grund af min endometriose, og at de synes der var for stor risiko for, at det spredte sig og satte sig endnu mere uhensigtsmæssige steder, hvis jeg stoppede på p-piller.

Jeg har ikke taget på af noget af medicinen, jeg er blevet nedreguleret to gange før, og der var det heller ikke noget problem. Har en veninde der har været hele vejen igennem behandlingen og hun har ikke taget på, altså ud over da hun var gravid

Vi nåede ikke så meget ventetid, for jeg fik taget æg ud onsdag og blev ringet op fredag, at der ikke var nogle at lægge tilbage... Men der er selvfølgelig ventetiden mens man tager hormoner og næsespray og den er lidt træls, men man er jo også vildt spændt på hvordan det hele foregår! Jeg tror at ventetiden fra man har fået lagt æg op til man kan teste er den værste, men det ved jeg af gode grunde ikke endnu

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2012

Lou

ønskebarn74 skriver:

Vi har været igennem 1 IVF forsøg, der var kun 1 til oplægning.. Så ikke så meget valg her.. Endte i BIOkemisk graviditet..

2. forsøg var ICSI og der var ingen til oplægning..

3. ICSI igen 2 lagt op og 6 på frys.. Positiv.. Endte i tidlig SA..

4. ICSI 2 lagt op 5 på frys.. Negativ..

1. Fryseforsøg 5 tøet op.. 2 lagt op.. Negativ..

2. Fryseforsøg 3 tøet op.. 2 lagt op.. BP d. 13.6.

Vi har stadig 3 på frys og 1 friskt forsøg tilbage i det offentlige..

Vi bliver anbefalet 2æg oplagt, da jeg snart bliver 38år..

Vi har forsøgt at få børn i over 10år uden held..

Jeg har PCOS..

Puha det er noget af en omgang i har været igennem, det er jeg godt nok ked af på jeres vegne. Kan slet ikke forestille mig hvordan det føles når man endelig tror det lykkes og så det ender i en SA. 

Nej så kan jeg godt forstå at i vælger to æg, man ønsker bare alle chancer man kan få.

Dejligt du ruger på to æg nu, jeg håber virkelig det lykkes for jer denne gang.

og fra mig

Anmeld

11. juni 2012

Lou

Putomanen skriver:

Jeg er ked af at høre, at det ikke lykkes jer naturligt. Men det er da rigtig godt, at I kan få hjælp. Så håber jeg, at det lykkes i første hug

Det er en lang proces at være i behandling med en masse følelser, både gode og dårlige. Mit bedste råd må være at tage det som det kommer og forsøge at lade være med at tænke for meget over hvad der kan gå galt. Det er meget nemmere sagt end gjort, det ved jeg

Det er meget forskelligt hvilke bivirkninger og smerter folk oplever, men generelt set er det ikke så slemt. Jeg har ikke selv haft slemme bivirkninger, men psykisk kan det være ret hårdt. Jeg har dog ikke kendskab til TESA, "kun" ICSI forsøg.

Jeg håber, at forløbet bliver godt for dig.

Tro mig jeg er også lykkelig over at vi kan få hjælp! Det er mærkeligt og svært at erkende at man ikke selv kan, men det er en stor stor lettelse at det ikke bare stopper der!!

Jeg er forberedt på at det bliver en lang proces, med op og nedture.. man kan sige det gode er at man allerede har kæmpet så længe og har udholdt så meget, så det at man er endt her giver blot lidt mere håb og det kan man jo godt leve lidt på!! Jeg kan dog godt mærke at jeg nu er lidt utålmodig efter at komme i gang. 

Jeg er glad for at høre det omkring birvirkningerne, jeg har hørt så om flere som bliver lidt hormonella, og det frygtede jeg lidt. 

Angående TESA så er det jo min mand der skal igennem det, og det er jo et lille kirugisk indgreb, så det er der ikke så mange bivirkninger ved. 

Tak for svar, jeg bliver hele tiden klogere. 

Anmeld

11. juni 2012

Lou

Nessie skriver:

Jeg har ingen erfaring med TESA, men synes det er positivt at der stadig er en chance for jer

Vi har været igennem ICSI, og er lige startet på næsespray til nedregulering igen, og regner med at starte op på hormoner omkring d. 20/6.

Jeg har ikke haft særlig mange bivirkninger af hormonerne, og heldigvis heller ikke haft de store smerter under ÆU.

Håber det lykkes for jer hurtigt, når I kommer i gang med behandlingen

Der er super dejligt at der er chancer for os, jeg har været knust de sidste par måneder, hvor jeg troede at lyset bar blevet slukket for os. 

Hvordan afgør de om man skal på næsespray eller sprøjter? Jeg har ikke fået noget af vide om hvad de regner med at starte mig på endnu. 

jeg håber sådan at vi kommer i gang i denne omgang, det står og falder på en eller to dage og det rammeri sommerferien eller uden for.. det er lidt nervepirrende!!

Håber det kommer til at gå godt for jer i denne omgang. Det spændende at følge nogen som skal igennem noglelunde det samme som en selv..  

Anmeld

11. juni 2012

Putomanen

Lou skriver:

Tro mig jeg er også lykkelig over at vi kan få hjælp! Det er mærkeligt og svært at erkende at man ikke selv kan, men det er en stor stor lettelse at det ikke bare stopper der!!

Jeg er forberedt på at det bliver en lang proces, med op og nedture.. man kan sige det gode er at man allerede har kæmpet så længe og har udholdt så meget, så det at man er endt her giver blot lidt mere håb og det kan man jo godt leve lidt på!! Jeg kan dog godt mærke at jeg nu er lidt utålmodig efter at komme i gang. 

Jeg er glad for at høre det omkring birvirkningerne, jeg har hørt så om flere som bliver lidt hormonella, og det frygtede jeg lidt. 

Angående TESA så er det jo min mand der skal igennem det, og det er jo et lille kirugisk indgreb, så det er der ikke så mange bivirkninger ved. 

Tak for svar, jeg bliver hele tiden klogere. 

Ja, det tog mig også lang tid at få bearbejdet tanken om, at vi ikke selv kunne lave et barn derhjemme under dynen, men at vi måtte få hjælp! Men jeg tror at jeg i sidste ende er fuldstændig ligeglad med, hvordan barnet er lavet, når jeg sidder med det i mine arme

Ja, det er meget godt at du kender lidt til tålmodighed, men ventetiden i behandlingsverdenen er heeeelt ulidelig, og der er rigtig meget af den. Både under udredning og behandling. Forhåbentlig er jeres ventetid snart slut

Ud over din mands indgreb, så lyder det som om behandlingen bliver det samme som IVF/ICSI.

Skal I ikke til et infomøde på sygehuset, hvor de forklarer lidt om behandlingen osv?

Anmeld

12. juni 2012

Lou

LISBETH:-) skriver:

Velkommen til

Jeg har "kun" været igennem IUI-H ialt 11 gange. Men har også fået 2 dejlige piger ud af det. Så det har været hele kampen værd!

Min yngste lider af et sjældent syndrom så vi skal have hjælp (igen) til nr. 3 som vi går og venter tid til riget engang her i sommer. Jeg skal have taget æg ud som skal renses op for syndromet og så befrugtes og sættes op igen. Ved ikke hvad det så hedder? Og så selvfølgelig homonbehandling og en masse andet for at holde på fosteret, hvis jeg bliver gravid, da jeg har aborteret 6 gange tidligere.

Så har ikke lige erfarring med det i skal igennem men en masse omkring homoner og ventetid osv osv osv. Jeg har været på pergotime som er piller og 5 x puregon som er indsprøjtninger. Jeg havde helt klart flest bivirkninger med pillerne! Indsprøjtningerne bliver en vanesag. Man kan vende sig til mange mærkelige ting, når man bare vil det nok

Rigtig meget held og lykke. Glæder mig til at følge dig!

Hej Lisbeth

Puha jeg var lige inde og læse din profil, i har godt nok været meget igennem, det er da helt vildt!! det er jeg kad af at læse.

Dejligt at i har fået to skønne piger ud af indsatsen alligevel, så i har haft lykken til at smile trods alt.

Hvilke bivirkninger har du haft, har det været mest fysisk eller psykisk?

Jeg re spændt på at skulle det hele igennem, det er underligt at man frygter det lidt, men på den anden side kan man ikke vente, fordi man bare ønsker at komme i gang.

Om vores begandling kommer i gang i denne måned eller næste står og falder med en/to dage, og det virker bare så uoverskueligt. Vil bare i gang med det samme hehe.... øv.. men man kan vel lige så godt vende sig til ventetiden.

fra mig.

Anmeld

12. juni 2012

Lou

La´chrissen skriver:

Velkommen til
Du er velkommen til at skrive til mig også, hvis du skulle have nogle spørgsmål eller bare lyst til at snakke.

Jeg er pt i gang med andet icsi forasøg med lang protokol. Er stadig kun i næsespray stadiet.
Det er min kæreste den er gal med. Hans første prøver var der heller ikke noget i prøverne, så fik han også lavet en TESA for at se om han havde nogle celler og det var der heldigvis også.
Vi var indstillet på at han skulle have lavet en i første forsøg da jeg fik taget æg ud, men han skulle medbringe en sæd prøve og der var nogle stykker i så de kunne bruge dem istedet for. Og det må man sige han var ret glad for Men nu må vi se denne gang om han kan selv igen.

Jeg fik rimelig meget hormon sidste gang så jeg dannede en masse æg. tror det var store de tog ud hvor var rigtig gode, Fik sat op, men desværre blev det ikke til noget.Og de sidste havde ikke delt sig god nok med cellerne. så de blev kasseret.

Men som sagt skriv endelig. Jeg vil mere end gerne svare på evt spørgsmål

På en måde fedt at høre fra en anden, som også ved hvad det er at have været igennem det med ingen sædceller og derefter TESE.

Jeg synes det var helt urimelig hårdt, først så fattede jeg ikke helt hvad det kunne komme til at betyde, men efterhånden som det gik op for mig blev jeg mere og mere ødelagt indeni. Vi havde prøvet så længe, hvor det var mig der havde åndssvage hormoner, og da de så fik rettet op for det, så troede man ikke på man skulle mere igennem.

Men det er da fedt at din kæreste slap for TESEN i anden omgang ;O) Vildt at der pludselig var noget i hans prøve alligevel.

Det var trist at det ikke lykkes for jer første gang, det håber man jo sådan, så man slipper for mere ventetid og flere hormoner.. men det er jo nok de fleste som ender med at skulle det igennem nogle gange.

Puha gruer allerede for det... Det godt man har nogle herinde som er igennem de samme ting, så man kan sparre og støtte.

fra mig

Anmeld

12. juni 2012

La´chrissen

Lou skriver:

På en måde fedt at høre fra en anden, som også ved hvad det er at have været igennem det med ingen sædceller og derefter TESE.

Jeg synes det var helt urimelig hårdt, først så fattede jeg ikke helt hvad det kunne komme til at betyde, men efterhånden som det gik op for mig blev jeg mere og mere ødelagt indeni. Vi havde prøvet så længe, hvor det var mig der havde åndssvage hormoner, og da de så fik rettet op for det, så troede man ikke på man skulle mere igennem.

Men det er da fedt at din kæreste slap for TESEN i anden omgang ;O) Vildt at der pludselig var noget i hans prøve alligevel.

Det var trist at det ikke lykkes for jer første gang, det håber man jo sådan, så man slipper for mere ventetid og flere hormoner.. men det er jo nok de fleste som ender med at skulle det igennem nogle gange.

Puha gruer allerede for det... Det godt man har nogle herinde som er igennem de samme ting, så man kan sparre og støtte.

fra mig

Ja det er med at bruge hinanden så godt man kan herinde men det skal nok lykkedes

Anmeld

12. juni 2012

LISBETH:-)

Lou skriver:

Hej Lisbeth

Puha jeg var lige inde og læse din profil, i har godt nok været meget igennem, det er da helt vildt!! det er jeg kad af at læse.

Dejligt at i har fået to skønne piger ud af indsatsen alligevel, så i har haft lykken til at smile trods alt.

Hvilke bivirkninger har du haft, har det været mest fysisk eller psykisk?

Jeg re spændt på at skulle det hele igennem, det er underligt at man frygter det lidt, men på den anden side kan man ikke vente, fordi man bare ønsker at komme i gang.

Om vores begandling kommer i gang i denne måned eller næste står og falder med en/to dage, og det virker bare så uoverskueligt. Vil bare i gang med det samme hehe.... øv.. men man kan vel lige så godt vende sig til ventetiden.

fra mig.

For mig har bivirkninger for det meste været fysisk. Jeg så dobbelt, sådan så jeg ikke turde kører bil, havde meget ondt i hovedet konstant, kvalme og bare generelt ubehag!

Ja vi har været ret meget igennem, og det har været hårdt. Men når man når til målstregen så giver det hele mening. Man skal bare lærer og holde fast mens løbet kører - og det kan godt være svært, men hang on så komme belønningen i sidste ende!

Ventetiden er ulidelig!!! Og jeg kender godt alt til det med at man slet ikke kan overskue skuffelsen over at igen igen igen at skulle have udsat sin behandling bare pga. et par dage. Vi har lige fået brev fra riget med en masse papirer vi skulle udfylde og så skal de sendes i morgen. Håber så snart vi får en tid og kan komme igang. Når først man har besluttet sig så skulle det helst have været igår:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.