Ny i gruppen - behandling efter 3 1/2 år ICSI med TESA

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.896 visninger
18 svar
0 synes godt om
8. juni 2012

Lou

Ja jeg er som sagt ny i gruppen. Min mand og jeg har kæmpet med PB i 3 1/2 år .. der skulle gå 2 1/2 år fra jeg smed p pillerne til jeg fik min mens efter hjælp fra riget, da mine hormoner var helt messed up!! Så har vi prøvet naturligt i et år, hvor vi for et par måneder siden fandt ud af at min mand ikke havde sæd i sædvæsken.. jeg var KNUST!! Men i denne uge fik min mand lavet en TESA og det viste sig at han producerede sædceller ... den mest fantastiske nyhed!! 

Det har været en helt ufattelig turbulent og hård periode, hvor man føler det har gået konstant ned af bakken, men nu er der endelig lys forude. Vi er begge i slutningen af 20'erne og jeg håber det gør, at vi har gode muligheder. 

Vi skal igennem ICSI med TESA og jeg skal havde den lange behandling.. så det er også noget af en mundfuld. 

Hvis der er nogen der har lyst til at give råd og vejledning til den proces  vi skal igennem ville jeg være så taknemmelig!!! 

Jeg ved endnu ikke hvornår vi kommer igang, fordi de holder 2 ugers sommerferie i Holbæk i Juli, så det bliver enten i min næste cyklus eller gangen efter... det er så surealistisk at skulle igang nu.. WOW kan ikke fatte at der måske endelig kommer til at ske noget. 

Nå men glæder mig til at være en del af gruppen, håber i har en masse gode råd og information.... og gode historier!!

Lou

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2012

tarkoflen

Velkommen til

Her er det mig den er gal med, så vi har ikke skulle igennem TESA, men jeg kan fortælle lidt om lang protokol, hvis du har brug for det?

Jeg var ikke voldsomt påvirket af hormonerne i vores første forsøg, men jeg fik heller ikke nok, så der kom desværre kun 4 æg ud og ingen blev til noget. Men jeg satser på, at næste forsøg med flere hormoner ikke bliver for slem

Med hensyn til at stikke sig selv, så er det lidt grænseoverskridende første gang synes jeg, men det er ikke slemt og nålen er meget lille og fin

I forhold til hvis du skal nedreguleres med næsespray, så synes jeg det værste var, at man skulle huske det 4 gange dagligt... Men så er det så smart at man på apoteket kan tilmelde sig en sms service, så man får en sms om, at man skal huske at tage det det synes jeg var ret smart!

Æg udtagningen er meget forskellig fra person til person... For mig var det ikke særlig rart, men har to veninder, der stort set ikke mærkede det! Så jeg er nok bare skide udheldig, at jeg har endovæv eller noget siddende, så det gør ondt...

Rigtig meget held og lykke med projektet håber det lykkedes i første forsøg

Du spørger bare, hvis der er mere du vil vide!

Stort

Anmeld

8. juni 2012

Lou

Velkommen til

Her er det mig den er gal med, så vi har ikke skulle igennem TESA, men jeg kan fortælle lidt om lang protokol, hvis du har brug for det?

Jeg var ikke voldsomt påvirket af hormonerne i vores første forsøg, men jeg fik heller ikke nok, så der kom desværre kun 4 æg ud og ingen blev til noget. Men jeg satser på, at næste forsøg med flere hormoner ikke bliver for slem

Med hensyn til at stikke sig selv, så er det lidt grænseoverskridende første gang synes jeg, men det er ikke slemt og nålen er meget lille og fin

I forhold til hvis du skal nedreguleres med næsespray, så synes jeg det værste var, at man skulle huske det 4 gange dagligt... Men så er det så smart at man på apoteket kan tilmelde sig en sms service, så man får en sms om, at man skal huske at tage det det synes jeg var ret smart!

Æg udtagningen er meget forskellig fra person til person... For mig var det ikke særlig rart, men har to veninder, der stort set ikke mærkede det! Så jeg er nok bare skide udheldig, at jeg har endovæv eller noget siddende, så det gør ondt...

Rigtig meget held og lykke med projektet håber det lykkedes i første forsøg

Du spørger bare, hvis der er mere du vil vide!

Stort

Tak for svar. 

Ja kender godt det med at være den der er noget i vejen med, det var jeg jo selv den første lange periode!! Det er rigtig hårdt!! Men skønt at man kan blive hjulpet, så man alligevel har muligheden!!!

Er ked af at det ikke lykkes for jer i første forsøg, så har du været igennem hormonerne for ingen nytte, men i det mindste regulere de dig så i får større chance næste gang. Det var jeres første forsøg så? Hvor er i i behandling henne? 

Fedt at du ik havde mange bivirkninger, det frygter jeg lidt!! Er lidt følsom i forvejen og er os lidt bange for at tage en helt masse på af dem, selv om jeg selvfølgelig godt er klar over at det gør man alligevel hvis det lykkes. 

Jeg ved ik hvilken type regulering jeg skal have endnu, om det bliver næsespray eller sprøjter. Er os lidt spændt på det der med at stikke sig selv, men tænker os at man vel venner sig til det! 

Hvordan følte du ventetiden, det er jo alligevel længe man skal sprøjte sig selv med alt muligt ..Jeg er bare så spændt nu!! Kan næsten ik vente!! Hehe 

Tak for opmuntringen, jeg håber også vildt meget på at det bare lykkes i første forsøg, kunne være så dejligt i

Til dig også!!

Anmeld

8. juni 2012

ønskebørn74

Lou skriver:

Ja jeg er som sagt ny i gruppen. Min mand og jeg har kæmpet med PB i 3 1/2 år .. der skulle gå 2 1/2 år fra jeg smed p pillerne til jeg fik min mens efter hjælp fra riget, da mine hormoner var helt messed up!! Så har vi prøvet naturligt i et år, hvor vi for et par måneder siden fandt ud af at min mand ikke havde sæd i sædvæsken.. jeg var KNUST!! Men i denne uge fik min mand lavet en TESA og det viste sig at han producerede sædceller ... den mest fantastiske nyhed!! 

Det har været en helt ufattelig turbulent og hård periode, hvor man føler det har gået konstant ned af bakken, men nu er der endelig lys forude. Vi er begge i slutningen af 20'erne og jeg håber det gør, at vi har gode muligheder. 

Vi skal igennem ICSI med TESA og jeg skal havde den lange behandling.. så det er også noget af en mundfuld. 

Hvis der er nogen der har lyst til at give råd og vejledning til den proces  vi skal igennem ville jeg være så taknemmelig!!! 

Jeg ved endnu ikke hvornår vi kommer igang, fordi de holder 2 ugers sommerferie i Holbæk i Juli, så det bliver enten i min næste cyklus eller gangen efter... det er så surealistisk at skulle igang nu.. WOW kan ikke fatte at der måske endelig kommer til at ske noget. 

Nå men glæder mig til at være en del af gruppen, håber i har en masse gode råd og information.... og gode historier!!

Lou

Velkommen til, er ked af det også er nødvendigt for jer...

Ved hvad TESA er men har ikke erfaring selv, da det kun er mig der fejler noget her..

Men vi får er også i ICSI behandling og jeg ruger pt. på 2 fine fryseæg..

Held og lykke med det hele!!!

Anmeld

8. juni 2012

Putomanen

Jeg er ked af at høre, at det ikke lykkes jer naturligt. Men det er da rigtig godt, at I kan få hjælp. Så håber jeg, at det lykkes i første hug

Det er en lang proces at være i behandling med en masse følelser, både gode og dårlige. Mit bedste råd må være at tage det som det kommer og forsøge at lade være med at tænke for meget over hvad der kan gå galt. Det er meget nemmere sagt end gjort, det ved jeg

Det er meget forskelligt hvilke bivirkninger og smerter folk oplever, men generelt set er det ikke så slemt. Jeg har ikke selv haft slemme bivirkninger, men psykisk kan det være ret hårdt. Jeg har dog ikke kendskab til TESA, "kun" ICSI forsøg.

Jeg håber, at forløbet bliver godt for dig.

Anmeld

8. juni 2012

Lou

ønskebarn74 skriver:

Velkommen til, er ked af det også er nødvendigt for jer...

Ved hvad TESA er men har ikke erfaring selv, da det kun er mig der fejler noget her..

Men vi får er også i ICSI behandling og jeg ruger pt. på 2 fine fryseæg..

Held og lykke med det hele!!!

Ihh det lyder da dejligt.. Spændende !! Hvor længe er der til du skal have taget blodprøve? Håber rigtig meget for jer det lykkes. 

Hvordan besluttede i jer for to æg. Jeg synes det er svært! Vi vil nok helst ha et ad gangen, men vil os gerne have den bedste chance for at blive gravid i første forsøg!! Det svært sys jeg!! 

Knus til dig

Anmeld

8. juni 2012

ønskebørn74

Ihh det lyder da dejligt.. Spændende !! Hvor længe er der til du skal have taget blodprøve? Håber rigtig meget for jer det lykkes. 

Hvordan besluttede i jer for to æg. Jeg synes det er svært! Vi vil nok helst ha et ad gangen, men vil os gerne have den bedste chance for at blive gravid i første forsøg!! Det svært sys jeg!! 

Knus til dig

Vi har været igennem 1 IVF forsøg, der var kun 1 til oplægning.. Så ikke så meget valg her.. Endte i BIOkemisk graviditet..

2. forsøg var ICSI og der var ingen til oplægning..

3. ICSI igen 2 lagt op og 6 på frys.. Positiv.. Endte i tidlig SA..

4. ICSI 2 lagt op 5 på frys.. Negativ..

1. Fryseforsøg 5 tøet op.. 2 lagt op.. Negativ..

2. Fryseforsøg 3 tøet op.. 2 lagt op.. BP d. 13.6.

Vi har stadig 3 på frys og 1 friskt forsøg tilbage i det offentlige..

Vi bliver anbefalet 2æg oplagt, da jeg snart bliver 38år..

Vi har forsøgt at få børn i over 10år uden held..

Jeg har PCOS..

Anmeld

8. juni 2012

Nessie

Jeg har ingen erfaring med TESA, men synes det er positivt at der stadig er en chance for jer

Vi har været igennem ICSI, og er lige startet på næsespray til nedregulering igen, og regner med at starte op på hormoner omkring d. 20/6.

Jeg har ikke haft særlig mange bivirkninger af hormonerne, og heldigvis heller ikke haft de store smerter under ÆU.

Håber det lykkes for jer hurtigt, når I kommer i gang med behandlingen

Anmeld

8. juni 2012

LISBETH:-)

Velkommen til

Jeg har "kun" været igennem IUI-H ialt 11 gange. Men har også fået 2 dejlige piger ud af det. Så det har været hele kampen værd!

Min yngste lider af et sjældent syndrom så vi skal have hjælp (igen) til nr. 3 som vi går og venter tid til riget engang her i sommer. Jeg skal have taget æg ud som skal renses op for syndromet og så befrugtes og sættes op igen. Ved ikke hvad det så hedder? Og så selvfølgelig homonbehandling og en masse andet for at holde på fosteret, hvis jeg bliver gravid, da jeg har aborteret 6 gange tidligere.

Så har ikke lige erfarring med det i skal igennem men en masse omkring homoner og ventetid osv osv osv. Jeg har været på pergotime som er piller og 5 x puregon som er indsprøjtninger. Jeg havde helt klart flest bivirkninger med pillerne! Indsprøjtningerne bliver en vanesag. Man kan vende sig til mange mærkelige ting, når man bare vil det nok

Rigtig meget held og lykke. Glæder mig til at følge dig!

Anmeld

8. juni 2012

La´chrissen

Lou skriver:

Lou

Velkommen til
Du er velkommen til at skrive til mig også, hvis du skulle have nogle spørgsmål eller bare lyst til at snakke.

Jeg er pt i gang med andet icsi forasøg med lang protokol. Er stadig kun i næsespray stadiet.
Det er min kæreste den er gal med. Hans første prøver var der heller ikke noget i prøverne, så fik han også lavet en TESA for at se om han havde nogle celler og det var der heldigvis også.
Vi var indstillet på at han skulle have lavet en i første forsøg da jeg fik taget æg ud, men han skulle medbringe en sæd prøve og der var nogle stykker i så de kunne bruge dem istedet for. Og det må man sige han var ret glad for Men nu må vi se denne gang om han kan selv igen.

Jeg fik rimelig meget hormon sidste gang så jeg dannede en masse æg. tror det var store de tog ud hvor var rigtig gode, Fik sat op, men desværre blev det ikke til noget.Og de sidste havde ikke delt sig god nok med cellerne. så de blev kasseret.

Men som sagt skriv endelig. Jeg vil mere end gerne svare på evt spørgsmål

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.