Studiejob.. hm ..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.131 visninger
24 svar
0 synes godt om
7. juni 2012

BellaCiinea

Det er jo absolut ikke til at finde noget hvor jeg kan bruges!! 

Sådan noget butik halløj og tankstation det er SLET ikk mig.. Så det dur bare ikk... =/

Og ellers er der faktisk ikk rigtig det helt vilde...

Jeg vil jo gerne være dagplejer... Så ville jo gerne ha et studiejob i den dur... 

Så jeg kan optjene nok timer til at jeg kan få dagpenge efter HF.. Da der ikk rigtig er andre muligheder for mig. Kan ikke få KH, og havde egentlig planer om at gå på barsel direkte efter HF, evt. lige efter mine eksamen.. (hvis det går som planlagt ^^ )

Tænker at det er godt at jeg har fået mit eget barn også, før jeg tænker på at blive dagplejer (selvom jeg har de FINESTE anbefalinger og har fået afvide af nogle dagplejer osv, at jeg sagtens selv ville kunne starte på allerede nu, baseret på mine kompetencer), og vil slet ikk kunne spare sammen til at ku ha råd til at flytte i et passende hus, lige efter HF.. så ville jo gerne ha det år, mens jeg evt. var på barsel til at spare sammen og se tingene an..

Men åhh det hele er en jungle =/

Sorry at det blev så rodet! Håber det giver mening alligevel 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2012

JulieE

Hvad med at blive vikar i en daginstitution? Altså hvis du har mulighed for at arbejde i dagtimerne nogle dage... Det er jo særdeles relevant arbejde og der er ofte noget at få her i sommerferien også 

Anmeld

7. juni 2012

come2

IsabellaCiinea skriver:

Det er jo absolut ikke til at finde noget hvor jeg kan bruges!! 

Sådan noget butik halløj og tankstation det er SLET ikk mig.. Så det dur bare ikk... =/

Og ellers er der faktisk ikk rigtig det helt vilde...

Jeg vil jo gerne være dagplejer... Så ville jo gerne ha et studiejob i den dur... 

Så jeg kan optjene nok timer til at jeg kan få dagpenge efter HF.. Da der ikk rigtig er andre muligheder for mig. Kan ikke få KH, og havde egentlig planer om at gå på barsel direkte efter HF, evt. lige efter mine eksamen.. (hvis det går som planlagt ^^ )

Tænker at det er godt at jeg har fået mit eget barn også, før jeg tænker på at blive dagplejer (selvom jeg har de FINESTE anbefalinger og har fået afvide af nogle dagplejer osv, at jeg sagtens selv ville kunne starte på allerede nu, baseret på mine kompetencer), og vil slet ikk kunne spare sammen til at ku ha råd til at flytte i et passende hus, lige efter HF.. så ville jo gerne ha det år, mens jeg evt. var på barsel til at spare sammen og se tingene an..

Men åhh det hele er en jungle =/

Sorry at det blev så rodet! Håber det giver mening alligevel 

Hvorfor ikke tage pædagoguddannelsen? så optimerer du da dine chancer rigtig meget.

Mht til fritidsjob, kunne du jo sende uopfordrede ansøgninger til instutioner der har weekend åbent, hvis du ikke kan arbejde i hverdage grundet skole.

Anmeld

7. juni 2012

BellaCiinea

JulieE skriver:

Hvad med at blive vikar i en daginstitution? Altså hvis du har mulighed for at arbejde i dagtimerne nogle dage... Det er jo særdeles relevant arbejde og der er ofte noget at få her i sommerferien også 

Tjah det ku godt være en mulighed, men er jo bare en ung ufaglært =/

Anmeld

7. juni 2012

BellaCiinea

come2 skriver:

Hvorfor ikke tage pædagoguddannelsen? så optimerer du da dine chancer rigtig meget.

Mht til fritidsjob, kunne du jo sende uopfordrede ansøgninger til instutioner der har weekend åbent, hvis du ikke kan arbejde i hverdage grundet skole.

Har søgt ind på Pædagogisk Assistent udd. 2 gange nu... fik afslag for et par uger siden... så havde HF i baghånden. og starter til august...

Mjaeh, tænker også bare at jeg gerne vil ha et liv.. altså i weekenderne =/

Åh det svært..

Anmeld

7. juni 2012

come2

IsabellaCiinea skriver:

Har søgt ind på Pædagogisk Assistent udd. 2 gange nu... fik afslag for et par uger siden... så havde HF i baghånden. og starter til august...

Mjaeh, tænker også bare at jeg gerne vil ha et liv.. altså i weekenderne =/

Åh det svært..

Jeg har os fået afslag fra den uddannelse 2 gange, så tager pædagog uddannelsen istedet.

Man ser jo heller ingen job opslag hvor de søger en pædagogisk assistent, så tror man uddanner sig til arbejdsløshed ved den uddannelse

Så bliver det svært for dig at få et fritidsjob hvis du ik vil arbejde i weekender 

Anmeld

7. juni 2012

BellaCiinea

come2 skriver:

Jeg har os fået afslag fra den uddannelse 2 gange, så tager pædagog uddannelsen istedet.

Man ser jo heller ingen job opslag hvor de søger en pædagogisk assistent, så tror man uddanner sig til arbejdsløshed ved den uddannelse

Så bliver det svært for dig at få et fritidsjob hvis du ik vil arbejde i weekender 

Ville ha taget Pædagogisk Ass. udd. for at optimere min viden omkring børn osv, og for at jeg havde en udd. og fordi at jeg ikk kan blive dagplejer lige nu og her... Skal jo ikk bruge nogen udd. som dagplejer.. 

Jah gør det nok =/

Anmeld

7. juni 2012

come2

IsabellaCiinea skriver:

Ville ha taget Pædagogisk Ass. udd. for at optimere min viden omkring børn osv, og for at jeg havde en udd. og fordi at jeg ikk kan blive dagplejer lige nu og her... Skal jo ikk bruge nogen udd. som dagplejer.. 

Jah gør det nok =/

Nej det kræver ingen uddannelse, men som tiderne er nu er man oppe imod rigtig mange kvalificerede mennesker.

Så uddannelse uddannelse uddannelse er vejen frem for at komme forrest i køen.

Anmeld

7. juni 2012

JulieE

IsabellaCiinea skriver:

Tjah det ku godt være en mulighed, men er jo bare en ung ufaglært =/

Hvilken uddannelse du har er ikke super vigtigt som vikar. Hvis du gerne vil børnene er du langt... Jeg arbejder som pædagogmedhjælper i en børnehave og jeg er slet ikke uddannet inden for faget. men drømmer om det  I den børnehave jeg er i, har vi tre relativt faste vikarer. to af dem læser noget relevant, men den sidste som vi er rigtig glade for holder sabbat år efter gymnasiet og vil læse til sygeplejerske  lang forklaring for at sige, at du ikke er uden muligheder for vikararbejde, hvis du vil... Prøv at ringe rundt til daginstitutioner i dit område og snak med lederen. forklar, hvad du gerne vil på sig og at du gerne vil lave noget, der er relevant for dette 

Anmeld

7. juni 2012

BellaCiinea

come2 skriver:

Nej det kræver ingen uddannelse, men som tiderne er nu er man oppe imod rigtig mange kvalificerede mennesker.

Så uddannelse uddannelse uddannelse er vejen frem for at komme forrest i køen.

Det er rigtigt =) Var også derfor jeg ville tage PA'en..

Og Pædagog Semi kan jeg ikk komme ind på.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.