Hvilken olie skal jeg bruge til friturestegning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

73.895 visninger
23 svar
0 synes godt om
7. juni 2012

Anonym trådstarter

Har lovet unger pomfritter som fra grillen, men hvilken olie skal jeg købe?

Jeg ved godt at det ikke er sundt, så det har jeg ikke behov for kommentarer til.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2012

BellaCiinea

Anonym skriver:

Har lovet unger pomfritter som fra grillen, men hvilken olie skal jeg købe?

Jeg ved godt at det ikke er sundt, så det har jeg ikke behov for kommentarer til.

Vi køber vidst nok altid rapsolie eller solsikkeolie (kan ikk huske hvilken &nbsp  Da det er knap så fed som alm. fritureolie

Anmeld

7. juni 2012

Lady Marion <3

Friture olie , men kræver det ikke en friture gryde ??  Der kommer til at stinke voldsomt i hytten

Anmeld

7. juni 2012

lis_j

Jeg plejer at bruge rafinol. Husk at åbne vinduer imens du bruger det ;-)

Anmeld

7. juni 2012

Anonym trådstarter

Lady Marion <3 skriver:

Friture olie , men kræver det ikke en friture gryde ??  Der kommer til at stinke voldsomt i hytten

Man kan sagtens bruge en alm. gryde, og vi har en god emhætte.

Anmeld

7. juni 2012

tarkoflen

Altså man må vel godt spise usundt engang imellem selvom man har børn

Jeg mener det skal være solsikke eller raps olie og at der er en af dem, der er bedre egnet til høje temperaturer end den anden, men jeg kan selvfølgelig ikke huske det men hvad mon fritureolie er lavet af?

Anmeld

7. juni 2012

BellaCiinea

tarkoflen skriver:

Jeg mener det skal være solsikke eller raps olie og at der er en af dem, der er bedre egnet til høje temperaturer end den anden, men jeg kan selvfølgelig ikke huske det men hvad mon fritureolie er lavet af?

Bruger også altid enten solsikke eller rapsolie... (kan heller ikk huske hvilken)

Fritureolie er federe, og lugter mere

Anmeld

7. juni 2012

FrkT

Du kan købe en med 3 liter olie i som direkte hedder fritureolie i stort set alle butikker hvor du køber almindelig olie. Den fritureolie er en blandingsolie, typisk af rapsolie, solsikkeolie og lignende. Det er fuldstændig ligegyldigt om du bruger rapsolie, solsikkeolie, fritureolie eller noget lignende. Du skal bare holde dig fra olivenolie, hørfrøolie og andre specialolier, da de ikke kan varmes op til den samme temperatur og derfor bare vil brænde.

Anmeld

7. juni 2012

FrkT

IsabellaCiinea skriver:

Bruger også altid enten solsikke eller rapsolie... (kan heller ikk huske hvilken)

Fritureolie er federe, og lugter mere

Vil lige rette dig, fritureolie er IKKE federe end solsikkeolie og rapsolie, da det netop er en blanding af de almindelige olier som dem.... hvis du synes det lugter mere er det nok bare fordi du ikke er vant til lugten af olierne blandet - eller også er det ren indbildning.. men federe - det er den altså ikke 

Anmeld

7. juni 2012

FrkT

tarkoflen skriver:

Fritureolie er en blanding af almindelige olieformer, typisk solsikkeolie og rapsolie - sommetider også andre former...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.