Nægter at spise rugbrøds stykker ..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juni 2012

HeidiØ

William blir snart 9 mdr.. det var det samme med ham da han var 7 mdr - altså, rugbrød er jo en smule tørt og også bittert.. selvom man "vander" det - vi prøvede med leverpostej på, det gad han sku ikke.. så holdte vi pause nogle dage og prøvede igen. Så gad han godt. Man nu gider han ikke leverpostej!

De er sku ikke til at blive kloge på, hehe! Her eeelsker han rugbrød med smør og torskerogn. Men en dag gad han ikke det Så prøvede jeg faktisk dagen efter at lave ærtemos med lidt hvidløg i + lidt olie.. puttede det på brødet. Og SÅ gad han godt igen

Man må forsøge sig frem - mit råd er egentlig at holde lidt pause, så kan det være det blir interessant igen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2012

Wimmie

Anonym skriver:

Hvad vil du anbefale at jeg gør? bare undgår at lave det? er ret frusteret, han er jo i den alder hvor de skal begynde at have mere fast føde 

Jeg fik at vide at der ikke er nogen grund til at starte på rugbrød før 8-9 måneder hvis de ikke viser tegn på at de er klar til det...og det lader det jo ikke til at han er, så jeg ville nok vente en måneds tid og så forsøge igen og indtil da koncentrere mig om mos og grød og gradvist gøre disse tykkere i konsistensen 

Anmeld

8. juni 2012

modesty

Det gider vores dreng på knap 8 mdr. heller ikke medmindre det bliver blødt op, OG most med en gaffel OG blandet sammen med noget andet.

Til gengæld er han vild med at få små stykker af f.eks avocado og banan som han selv kan "tygge" på. Så prøv med noget der har en anden og blødere konsistens end rugbrød.

Anmeld

8. juni 2012

MelikkazMoar

Anonym skriver:

Min dreng er 7 måneder og nægter at spise rugbrøds tern. Jeg propper endda smørost på og lægger dem i vand først for at han kan lære det, men det eneste han gør er at holde munden åben og lave en slags fake host. han nægter at lukke munden så rugbrødden falder ud igen. Det samme gør han med kartoffelmos, og alt andet for den sags skyld, han vil kun have flydende kost.

Hvad skal jeg gøre?

måske for tidligt ?

Melikka er først begyndt for 2-4 uger siden på det, og hun er et år nu..

hun har KUN ville spise købe grød og glas mad ! virkelig irreterende.. stille og roligt har jeg byttet lidt rundt her og der, og nu er hun faktisk blevet god til både brød og rigtig mad..

Men Melikka vil ikke høre tale om at spise bondebrød  
vi får det simpelthen ikke i hende, istedet bruger vi noget mørkt rugbrød uden kerner fra Lidl, og det spiser hun tilgængæld med hvidløgs ost

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.