Nægter at spise rugbrøds stykker ..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

945 visninger
13 svar
0 synes godt om
7. juni 2012

Anonym trådstarter

Min dreng er 7 måneder og nægter at spise rugbrøds tern. Jeg propper endda smørost på og lægger dem i vand først for at han kan lære det, men det eneste han gør er at holde munden åben og lave en slags fake host. han nægter at lukke munden så rugbrødden falder ud igen. Det samme gør han med kartoffelmos, og alt andet for den sags skyld, han vil kun have flydende kost.

Hvad skal jeg gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2012

sne190810

Måske er det for tidligt for ham?

Min datter har altså heller aldrig været den store rugbrød, eller bare brødspiser i det taget. Hun er først nu her i en alder af 20 måneder begyndt at spise brød og rugklapper og den slags. Og det er stadig i små doser. Nogle børn elsker det, og propper det ind. Andre er ikke så vilde med det og skal måske lige vænne sig til det ..

Anmeld

7. juni 2012

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Anonym skriver:

Min dreng er 7 måneder og nægter at spise rugbrøds tern. Jeg propper endda smørost på og lægger dem i vand først for at han kan lære det, men det eneste han gør er at holde munden åben og lave en slags fake host. han nægter at lukke munden så rugbrødden falder ud igen. Det samme gør han med kartoffelmos, og alt andet for den sags skyld, han vil kun have flydende kost.

Hvad skal jeg gøre?

sådan var min yngste os.
kartoffelmosen blændede jeg så den var helt fin og så gradvist gjorde den lidt tykkere over en periode så han lærte det.
med hensyn til rugbrød lærte han først at spise det da han var blevet et år. han brød sig ikke om at have det i munden.
kan huske at jeg i starten også tænkte hvorfor vil han ikke, og det skal han da i den alder. og jeg prøvede flere gang men valgte til sidst at sige okay han vil ikke så vi venter. jeg prøvede en lille uge fra han var 6-12 mdr. før han begyndte at spise det.
så tror bare du skal tage det helt roligt og give ham den tid han har brug for.
min ældste søn elskede rugbrød og kartofelmos og har spist det fra han var 6 mdr.
børn er bare forskellige og din skal nok også lære det når han er helt klar

Anmeld

7. juni 2012

Anonym trådstarter

sne190810 skriver:

Måske er det for tidligt for ham?

Min datter har altså heller aldrig været den store rugbrød, eller bare brødspiser i det taget. Hun er først nu her i en alder af 20 måneder begyndt at spise brød og rugklapper og den slags. Og det er stadig i små doser. Nogle børn elsker det, og propper det ind. Andre er ikke så vilde med det og skal måske lige vænne sig til det ..

Hvad vil du anbefale at jeg gør? bare undgår at lave det? er ret frusteret, han er jo i den alder hvor de skal begynde at have mere fast føde 

Anmeld

7. juni 2012

Anonym trådstarter

hannetheis skriver:

sådan var min yngste os.
kartoffelmosen blændede jeg så den var helt fin og så gradvist gjorde den lidt tykkere over en periode så han lærte det.
med hensyn til rugbrød lærte han først at spise det da han var blevet et år. han brød sig ikke om at have det i munden.
kan huske at jeg i starten også tænkte hvorfor vil han ikke, og det skal han da i den alder. og jeg prøvede flere gang men valgte til sidst at sige okay han vil ikke så vi venter. jeg prøvede en lille uge fra han var 6-12 mdr. før han begyndte at spise det.
så tror bare du skal tage det helt roligt og give ham den tid han har brug for.
min ældste søn elskede rugbrød og kartofelmos og har spist det fra han var 6 mdr.
børn er bare forskellige og din skal nok også lære det når han er helt klar

Puha lyder godt at en har samme oplevelse! Så må jeg bare finde noget andet at tilbyde ham.. og som du siger gøre kartoffelmosen tyndere  mange tak for svar

Anmeld

7. juni 2012

twinny

vores drengene er nu 9 mdr. Men da de var 7 mdr var rugbrød overhovedet ikk noget de ville smage på. Så prøvede jeg, da de var 8 mdr og det røg lige ned. Og nu spiser de det glædeligt og masser af det.

Det kan du lige skal vente lidt.

Anmeld

7. juni 2012

Clisolka

Anonym skriver:

Hvad skal jeg gøre?

Han kløjes ikke i rugbrødet?

Vi startede først med at give min datter rugbrød da hun var 8 mrd. - hun kunne slet ikke finde ud af det før. Vi startede da hun var 6 mrd., men vi måtte holde en rugbrødspause. I dag er hun 19 mrd. og elsker rugbrød - eller pålægget, må jeg hellere skynde mig at skrive 

Anmeld

7. juni 2012

Anonym trådstarter

Babymor2010 skriver:

Han kløjes ikke i rugbrødet?

Vi startede først med at give min datter rugbrød da hun var 8 mrd. - hun kunne slet ikke finde ud af det før. Vi startede da hun var 6 mrd., men vi måtte holde en rugbrødspause. I dag er hun 19 mrd. og elsker rugbrød - eller pålægget, må jeg hellere skynde mig at skrive 

Okay, tror jeg holder en pause med rugbrød, selvom det er lidt øv, så frem til alle de lækre madder jeg kunne give ham

Anmeld

7. juni 2012

MariaJ

Bare prøv igen og igen med pauser ind imellem. Sådan har det været med meget mad herhjemme. Pludselig en dag kan de lide det. I mine ører lyder han måske også til at være lige ung nok til at kunne forventes at ville have rugbrød. Da min datter var syv måneder var vi stadig på niveauet en-to terninger tynd grøntsagsmos og amning ved siden af. Det vender lige pludselig.

Anmeld

7. juni 2012

Clisolka

Anonym skriver:

Okay, tror jeg holder en pause med rugbrød, selvom det er lidt øv, så frem til alle de lækre madder jeg kunne give ham

Ja prøv at holde en lille pause og så prøv igen - det var måden vi gjorde det på herhjemme. I starten spiser de jo heller ikke ret meget rugbrød 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.