Hej alle
Herhjemme er der stadig meget temperament under amningerne fra lillepigens side (4 mdr snart). Jeg er sikker på, at hun bla. bliver sur over min kraftige nedløbsrefleks. Jeg VED hun er sulten, fordi hun hapser på som en lille grovæder, men når nedløbsrefleksen går igang (hvis hun ikke er blevet sur inden, fordi mælken ikke kommer strømmende) endnu, så forsluger hun sig, og stikker i et vræl.
Det er så hårdt HVER gang at skulle 'bearbejde' hende, eller hvad vi skal kalde det, til igen at tage fat. Når det så lykkedes smågræder hun måske stadig, og forsluger sig derfor igen... Det er ikke hver gang det kører sådan her, men lige nu er jeg bare enormt frustreret, fordi det har været sådan de sidste 2 gange idag.
Mine spørgsmål er:
Er der nogen, som har en god idé til at gøre nedløbsrefleksen mindre kraftig? Virker blokamning?
Og er der nogen, som helt har droppet at amme på denne baggrund? Har tænkt tanken mange gange, fordi det er træls at det skal ende sådan så tit. Det gør både mig og bebs ked af det. Og vil jo bare gerne nyde hende, når nu hun er så glad og veltilfreds på alle andre tidspunkter.
Anmeld