Kraftig nedløbsrefleks

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.404 visninger
10 svar
0 synes godt om
6. juni 2012

morlinen

Hej alle

Herhjemme er der stadig meget temperament under amningerne fra lillepigens side (4 mdr snart). Jeg er sikker på, at hun bla. bliver sur over min kraftige nedløbsrefleks. Jeg VED hun er sulten, fordi hun hapser på som en lille grovæder, men når nedløbsrefleksen går igang (hvis hun ikke er blevet sur inden, fordi mælken ikke kommer strømmende) endnu, så forsluger hun sig, og stikker i et vræl.

Det er så hårdt HVER gang at skulle 'bearbejde' hende, eller hvad vi skal kalde det, til igen at tage fat. Når det så lykkedes smågræder hun måske stadig, og forsluger sig derfor igen... Det er ikke hver gang det kører sådan her, men lige nu er jeg bare enormt frustreret, fordi det har været sådan de sidste 2 gange idag.

Mine spørgsmål er:

Er der nogen, som har en god idé til at gøre nedløbsrefleksen mindre kraftig? Virker blokamning?

Og er der nogen, som helt har droppet at amme på denne baggrund? Har tænkt tanken mange gange, fordi det er træls at det skal ende sådan så tit. Det gør både mig og bebs ked af det. Og vil jo bare gerne nyde hende, når nu hun er så glad og veltilfreds på alle andre tidspunkter.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2012

fairlady

Forstår ikke helt problemet? Er det fordi din baby er for ivrig? Det er vist meget normalt!

Anmeld

13. juni 2012

morlinen

Problemet er, at hun bliver sur og ked af, at det ikke bare kører, og at hun skal spulles så meget at hun forsluger sig, sluger en masse luft og hoster. Alt dette især pga. min kraftige nedløbsrefleks.

Så hvad kan man gøre, for at gøre den mindre kraftig? Nogle der har gode erfaringer?

Anmeld

13. juni 2012

babymus77

Skal lige være med .... Kommer der for meget pÅ en gang, indtil hun får ordentlig fat???

Anmeld

13. juni 2012

christinak

morlinen skriver:

Hej alle

Herhjemme er der stadig meget temperament under amningerne fra lillepigens side (4 mdr snart). Jeg er sikker på, at hun bla. bliver sur over min kraftige nedløbsrefleks. Jeg VED hun er sulten, fordi hun hapser på som en lille grovæder, men når nedløbsrefleksen går igang (hvis hun ikke er blevet sur inden, fordi mælken ikke kommer strømmende) endnu, så forsluger hun sig, og stikker i et vræl.

Det er så hårdt HVER gang at skulle 'bearbejde' hende, eller hvad vi skal kalde det, til igen at tage fat. Når det så lykkedes smågræder hun måske stadig, og forsluger sig derfor igen... Det er ikke hver gang det kører sådan her, men lige nu er jeg bare enormt frustreret, fordi det har været sådan de sidste 2 gange idag.

Mine spørgsmål er:

Er der nogen, som har en god idé til at gøre nedløbsrefleksen mindre kraftig? Virker blokamning?

Og er der nogen, som helt har droppet at amme på denne baggrund? Har tænkt tanken mange gange, fordi det er træls at det skal ende sådan så tit. Det gør både mig og bebs ked af det. Og vil jo bare gerne nyde hende, når nu hun er så glad og veltilfreds på alle andre tidspunkter.

Vi har præcis samme problem herhjemme og jeg prøver så vidt muligt hver gang at ligge mig halvvejs ned når jeg ammer det skulle sænke den hurtige nedløbs refleks men han forsluger sig nogen gange alligevel og så fortalte mig sp at jeg skulle skifte bryst for hver ny amning, også selvom brystet ikke er tømt og det har også hjulpet 

Anmeld

13. juni 2012

MariaJ

Det slås vi også lidt med herhjemme. Jeg har prøvet med blokamning og synes det måske har hjulpet lidt, men jeg ved ikke helt om jeg tør fortsætte med det, for min dreng er kun fem uger, og jeg har læst, at man helst ikke skal gøre det, når de er så små. Men du burde godt kunne prøve det. Det skal nedsætte produktionen lidt.

Ellers har jeg prøvet at lægge ham til i det, der vist hedder tvillingestilling. Det har faktisk hjulpet rigtig meget. Det er som om han bedre kan sluge al mælken, når han er lidt mere oprejst. Du kan sikkert google et billede af det, men det jeg mener er at jeg lægger ham til, så han ligger langs min side med benene mod min ryg. På den måde kommer han lidt højere op end i almindelig ammestilling, hvor han ligger på tværs foran.

Anmeld

13. juni 2012

MariaJ

Glemte at svare på, om det fik mig til at opgive amningen. Ikke sådan lige umiddelbart, og jeg håber jo at vi får det til at køre bedre, men jeg kan godt følge dig i, at det er meget, meget frustrerende. Her er det især et problem om natten (ved ikke helt hvorfor), men vi har et par gange givet flaske om natten,fordi det var til at blive sindssyg af at han var så urolig, men ikke rigtig kunne finde ud af at spise.

Anmeld

14. juni 2012

morlinen

babymus77 skriver:

Skal lige være med .... Kommer der for meget pÅ en gang, indtil hun får ordentlig fat???

Ja, der kommer så meget når nedløbsrefleken går igang, at hun bliver sur, hopper af og nægter nogle gange at tage fat igen. Så dvs. det ødelægger hele amningen, og så må jeg prøve igen senere, fordi hun er en lille stædig rad

Samtidig forsluger hun sig, og sluger VIRKELIG meget luft og hoster og harker...

Anmeld

14. juni 2012

morlinen

christinak skriver:

Vi har præcis samme problem herhjemme og jeg prøver så vidt muligt hver gang at ligge mig halvvejs ned når jeg ammer det skulle sænke den hurtige nedløbs refleks men han forsluger sig nogen gange alligevel og så fortalte mig sp at jeg skulle skifte bryst for hver ny amning, også selvom brystet ikke er tømt og det har også hjulpet 

Tak for svar

Hvis jeg lægger mig ned, lægger hele måltiden sig jo oven på den luft hun sluger, så hun gylper når hun bøvser... Så fik at vide af en ammerådgiver, at jeg skulle sidde så oprejst så muligt, så hun kom så meget op i lodret som muligt...

Men det er da et forsøg værd. Vil bare gerne finde et eller andet der gør situationen nemmere.

Anmeld

14. juni 2012

babymus77

morlinen skriver:

Ja, der kommer så meget når nedløbsrefleken går igang, at hun bliver sur, hopper af og nægter nogle gange at tage fat igen. Så dvs. det ødelægger hele amningen, og så må jeg prøve igen senere, fordi hun er en lille stædig rad

Samtidig forsluger hun sig, og sluger VIRKELIG meget luft og hoster og harker...

Jeg gjorde det at jeg lige malkede lidt ud med hånden inden, så brystet ikke var så hårdt og fyldt:-) Det hjalp her...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.