Er jeres også sådan? (15 mdr)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.725 visninger
17 svar
0 synes godt om
6. juni 2012

Den lykkelige

Min datter er som forandret de sidste par uger..
Hun er blevet så bestemt, sur over at få nej og når man snakker til hende og spørger hende om ting siger hun hele tiden NEJ NEJ NEJ.. hun skriger og græder når hun skal have tøj på, børstet tænder, tør ble, i bad (men når hun så er i badet er hun glad ).. og vrider sig i armene.. hun løber væk fra en og smider sig ned og bliver sur osv..
Jeg tænker om det er fordi hun har fundet ud af hun kan have et valg? Men er bange for om det fordi hun ikke trives..
Men hold op et temperament  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2012

B&J

hihihih det er ange vi har prøvet det daniel er heldig vis lige kommet over det tror det er fordi de har fundet ud af at når jeg siger nej jamen så skal jeg se hvad der sker og han havde også han ikke vil i bad men når han var der ville han ikke op igen hihihihihi

børn er sjove.... en dag lå han sig også ned på gulvet fordi han ikke fik sin vilje så lå min kæreste sig ned ved siden af ham og gjorde det samme så kiggede han sådan øhhh far hvad laver du det kunne man næsten se han tænkte hihihihih

lige pt har vi en fase der hedder mor mor mor mor mor ... og i lang lang lang tid har det været far der skulle putte far der skulle dit far der skulle skifte ble osv.. nu er det kun mor 

Anmeld

6. juni 2012

Faith

Det lyder MEGET som min søn! Han er godt nok lidt ældre (23 mdr), men tror drenge udvikler sig langsommere end piger.

Han siger "NEJ" til alt! Bliver hamrende sur hvis noget går ham imod og smider sig ned på gulvet. Han kan tilmed finde på at slå, hvilket vi slår meget hårdt ned på, for jeg vil bare ikke have at mine børn slår andre mennesker!

Det er en helt normal og sund del af deres udvikling. De finder ud af at de er et selvstændigt individ og at grænserne kan skubbes. Det skal du overhovedet ikke være bekymret for. Selvom det kan være noget så frustrerende mens det står på

Anmeld

6. juni 2012

morethanperfect

Den lykkelige skriver:

Hun er blevet så bestemt, sur over at få nej og når man snakker til hende og spørger hende om ting siger hun hele tiden NEJ NEJ NEJ.. hun skriger og græder når hun skal have tøj på, børstet tænder, tør ble, i bad (men når hun så er i badet er hun glad ).. og vrider sig i armene.. hun løber væk fra en og smider sig ned og bliver sur osv..
Jeg tænker om det er fordi hun har fundet ud af hun kan have et valg? Men er bange for om det fordi hun ikke trives..

Tjaaa , det gør vores søn også .

Han er 19 mdr. nu og startede nok ca der omkring .. 

Han er sååå stædig , og smider sig på gulvet og slår og sparker hvis ikke han eks. må få en tomat henne i brugsen ..  

Tror det er starten på selvstændighedsalderen .. Lang ord .. Hehh ..

Anmeld

6. juni 2012

Den lykkelige

Faith skriver:

Det lyder MEGET som min søn! Han er godt nok lidt ældre (23 mdr), men tror drenge udvikler sig langsommere end piger.

Han siger "NEJ" til alt! Bliver hamrende sur hvis noget går ham imod og smider sig ned på gulvet. Han kan tilmed finde på at slå, hvilket vi slår meget hårdt ned på, for jeg vil bare ikke have at mine børn slår andre mennesker!

Det er en helt normal og sund del af deres udvikling. De finder ud af at de er et selvstændigt individ og at grænserne kan skubbes. Det skal du overhovedet ikke være bekymret for. Selvom det kan være noget så frustrerende mens det står på

Ha ha ok ja så er jeg ikke alene..  Men dejlig det er som det skal

Anmeld

6. juni 2012

Den lykkelige

morethanperfect skriver:

Tjaaa , det gør vores søn også .

Han er 19 mdr. nu og startede nok ca der omkring .. 

Han er sååå stædig , og smider sig på gulvet og slår og sparker hvis ikke han eks. må få en tomat henne i brugsen ..  

Tror det er starten på selvstændighedsalderen .. Lang ord .. Hehh ..

Ok så jeg ikke alene
Men ja tænkte også det er den fase.. gad vide hvor længe den vare
Ja vores slår også  smider med det hun har i hænderne osv..

Anmeld

6. juni 2012

Den lykkelige

B&J skriver:

hihihih det er ange vi har prøvet det daniel er heldig vis lige kommet over det tror det er fordi de har fundet ud af at når jeg siger nej jamen så skal jeg se hvad der sker og han havde også han ikke vil i bad men når han var der ville han ikke op igen hihihihihi

børn er sjove.... en dag lå han sig også ned på gulvet fordi han ikke fik sin vilje så lå min kæreste sig ned ved siden af ham og gjorde det samme så kiggede han sådan øhhh far hvad laver du det kunne man næsten se han tænkte hihihihih

lige pt har vi en fase der hedder mor mor mor mor mor ... og i lang lang lang tid har det været far der skulle putte far der skulle dit far der skulle skifte ble osv.. nu er det kun mor 

Dejlig at høre jeg ikke er den eneste.. men troede ikke det ville komme så hurtig  

Anmeld

6. juni 2012

morethanperfect

Den lykkelige skriver:

Ok så jeg ikke alene
Men ja tænkte også det er den fase.. gad vide hvor længe den vare
Ja vores slår også  smider med det hun har i hænderne osv..

Jamen siger de ikke op til 3 år ..
Heheheh  

Anmeld

6. juni 2012

Angelspot

Den lykkelige skriver:

Jeg har en søn på 15 mdr som er i gang med det samme. Og ja, man bliver lidt træt af at høre sig selv sige NEJ og DU MÅ IKKE og HOLD SÅ OP og hvad man ellers kan komme med af variationer.

Min dejlige søn er også begyndt at 'skabegræde', altså at kaste sig til siden og græde/skrige og hyle så højt som en stukket gris. Og det over ganske små bitte ting.

Men jeg tror ikke du skal klantre dig selv og tro at han ikke trives, tværtimod lyder det meget normalt

Er bare selv bekymret for om det her fortsætter de næste 15 år 

Anmeld

6. juni 2012

onlyme

Den lykkelige skriver:

lyder som vores søn på snart 11 mdr,.
Eneste forskel er han ikke er på gåben endnu, så han farer ikke rundt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.