Kan en 3 årige have sep. angst????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.029 visninger
37 svar
0 synes godt om
6. juni 2012

Solstrålebørn

Ja jeg spørger simpelthen fordi jeg ikke kender til det... 

Hun har fint kunne sove på eget værelse uden problemer,... De sidste mange aftener er hun vågent kl. 23.00 shaap... 

Vågner med skrig og der er virkelig skrigeri, grædende, råber og skriger efter sin far ved navn.. Hun bliver beroliget, tilbudt noget at drikke og der bliver sagt godnat og hun bliver lagt ned igen... 

Når lyset slukkes, skriger hun op og kalder på sin far ved navn, hun bliver ved og ved indtil en af os kommer.. sådan har det kørt den sidste halvanden time og de andre aftener... Hun vækker os allesammen sammen plus underboerne fordi det er så lydt her... 

Er det sep. angst?? 

Er på fra mobilen, derfor det er kort og hurtigt skrevet og sikkert med tastefejl...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2012

helle85

Solstrålebørn skriver:

Hun har fint kunne sove på eget værelse uden problemer,... De sidste mange aftener er hun vågent kl. 23.00 shaap... 

Vågner med skrig og der er virkelig skrigeri, grædende, råber og skriger efter sin far ved navn.. Hun bliver beroliget, tilbudt noget at drikke og der bliver sagt godnat og hun bliver lagt ned igen... 

Når lyset slukkes, skriger hun op og kalder på sin far ved navn, hun bliver ved og ved indtil en af os kommer.. sådan har det kørt den sidste halvanden time og de andre aftener... Hun vækker os allesammen sammen plus underboerne fordi det er så lydt her... 

Er det sep. angst?? 

Er på fra mobilen, derfor det er kort og hurtigt skrevet og sikkert med tastefejl...

det kunne godt lyde som om hun har marit og ikke tør at sove igen nå der er mørkt.

er der sket noget nyt i jeres hverdag evt børnehave start?

for børn bearbejder de ting de har oplevet af dagen nå de sover

i kunne evt finde en lampe som ikke lyser så meget som i kan tænde nå hun vågner om natten og se om det hjælpe 

jeg tror dog godt at børn kan lide af sep. angst (men tror så også det kommer til udtryg om dagen også)

Anmeld

6. juni 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Hayy har du stået og kigget ind af vores vindu  eller hva?? Ej spøg til side!! 

Det er det samme her hjemme og har været det i perioder det sidste halve år. 

Et par timer efter thea er puttet, " vågner " hun  pga marerit. Hun er ik rigtig vågen, men man ka snakke med hende og her den anden aften, sagde hun at hun drømte om løver der ville tage hende! 

Vi er nærmest nød til at vække hende, før hun stopper med at græde, og hun så ka sove vidre. Og tit så tager vi hende bare med ind i vores seng.

Tror de har en alder nu, hvor de er så opmærksomme på alt og her ska thea feks være storesøster om 4 uger og det fylder meget i hendes lille hovede! Vh stine

Anmeld

6. juni 2012

christina92

I kan eventuel undersøge det som hedder Natteangst.

Det kan opstå hvis barnet f.eks. har haft et slemt mareridt, og derefter er bange for at det skal komme igen og vågner derfor hurtigt efter det er faldet i søvn.

Ved natteangst er der ikke adskillelsesangst ellers..

Bare et forslag, ved man kan finde en masse på nettet om det.

Anmeld

6. juni 2012

Solstrålebørn

Hun har ikke mareridt, det snakker hun slet ikke... det er ligeså slemt her idag, bare faderen går på toilet skriger hun op... 

Anmeld

6. juni 2012

Solstrålebørn

6. juni 2012

Carl-Emil's mor

Solstrålebørn skriver:

Er det sep. angst?? 

hmm kan læse flere også oplever det - jeg oplever det altså også her med Carl-Emil men han er kun 4,5 mdr

Herhjemme skete der alt for sindsyg meget de sidste mange dage ( på den negative konto)  og jeg sover stort set ikke om natten så jeg har jo forklaringen - troede jeg.. for når jeg nu kan læse at så "mange" børn er inde i den periode så undres jeg altså lidt

Ihvertfald så kæmpe god "bedring" eller hvad man nu bør sige.. kram til jer og håb om en rolig nat..

Anmeld

6. juni 2012

Carl-Emil's mor

Solstrålebørn skriver:

op

faktisk så fik jeg et link af min veninde..

http://terror-night.blogspot.dk/ det passer delvist på min søn... hvordan passer det hos jer?

Anmeld

6. juni 2012

Solstrålebørn

Carl-Emil's mor skriver:

faktisk så fik jeg et link af min veninde..

http://terror-night.blogspot.dk/ det passer delvist på min søn... hvordan passer det hos jer?

Synes det er meget svært... 

For hun virker ikke til at have haft mareridt, hun snakker ikke om det... Dagen i dag har faktisk været slem.. Bare faderen gik på toilet, skreg hun op og råbte "Faar du må ikke forlade mig"... 

Bare han gik, skreg hun op... 

Anmeld

6. juni 2012

Carl-Emil's mor

Solstrålebørn skriver:

Synes det er meget svært... 

For hun virker ikke til at have haft mareridt, hun snakker ikke om det... Dagen i dag har faktisk været slem.. Bare faderen gik på toilet, skreg hun op og råbte "Faar du må ikke forlade mig"... 

Bare han gik, skreg hun op... 

prøv at tjek linket og google begrebet.

min venindes søn var som din datter fra han var 2,5-6 år som han er nu og selv nu har han det stadigvæk i perioder, men han taler aldrig om det som marridt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.