40 i feber? Be om hjælp.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.270 visninger
15 svar
0 synes godt om
5. juni 2012

Saram

Godaften piger.

Min datter har siden lørdag nat haft feber og været snottet. Den har ligget på imellem 38,5 - (nu) 40.

Hun har svinget meget mellem hvordan hun har haft det. Men har gennerelt siden været meget pylleret og sløv i det. Her til aften er det bare blevet være og hun var heeelt død i det. 

Hun er nu kommet i seng, men er lidt i tvivl om jeg skal tjekke hendes temp. i løbet af natten?

Hun sover kun i en kortærmet boddy, med sin dyne halvt om sig. (Hun ligger sig alligevel oven på den når hun falder i søvn).

Udover feberen ku det godt ligne noget svamp hun har i munden, har i prøvet det sammen tid med feber?  

Og hvor høj er det nu at feberen skal være før man skal ringe til vagtlægen?

Håber nogen kan hjælpe.  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2012

ano14316

Saram skriver:

Godaften piger.

Min datter har siden lørdag nat haft feber og været snottet. Den har ligget på imellem 38,5 - (nu) 40.

Hun har svinget meget mellem hvordan hun har haft det. Men har gennerelt siden været meget pylleret og sløv i det. Her til aften er det bare blevet være og hun var heeelt død i det. 

Hun er nu kommet i seng, men er lidt i tvivl om jeg skal tjekke hendes temp. i løbet af natten?

Hun sover kun i en kortærmet boddy, med sin dyne halvt om sig. (Hun ligger sig alligevel oven på den når hun falder i søvn).

Udover feberen ku det godt ligne noget svamp hun har i munden, har i prøvet det sammen tid med feber?  

Og hvor høj er det nu at feberen skal være før man skal ringe til vagtlægen?

Håber nogen kan hjælpe.  

Hvis jeg var dig ville jeg ringe til lægevagten nu.

i følge laegevagten.dk skal man ringe til læge med det samme:

Hvis barnet er sløvt med påvirket almentilstand (ligger helt stille i sengen, ikke vil høre historie eller lege). Hvis barnet har feber og vejrtrækningsbesvær. Hvis temperaturen er over 40,5°C. Hvis barnet er under 4 måneder og har feber. Hvis barnet får feberkramper.

Og sådan læser jeg helt sikkert det du skriver..

Åhh lillemus, rigtig god bedring. jeg håber ikke der er for lang kø..

Anmeld

5. juni 2012

ano14316

Godaften piger.

.............

Du får også lige linket, så kan du selv se hvad der ellers står.

Det er en super side, jeg ofte har brugt til at vurdere om jeg skal blive urolig..

http://www.sygeboern.dk/sygdom/feber

Anmeld

5. juni 2012

Saram

ano14316 skriver:

Det er en super side, jeg ofte har brugt til at vurdere om jeg skal blive urolig..

Okay, tusinde tak skal du have. 

Har bare lige puttet hende i seng, men kan jo altid lige ringe og høre hvad de siger alligevel. Undrede mig bare for, hun har sådan set prøvet at leget hele dagen, og klare det ok, i et par min. ad gangen.. Men ligepludselig, lagde jeg mig med hende i sengen og kunne se hun bare lå og kiggede ud i luften og så meget sløv ud.. 

Anmeld

5. juni 2012

Saram

ano14316 skriver:

Hov, hvordan med at tjekke hende i nat? Ved du noget om det? 

Anmeld

5. juni 2012

L&V

Saram skriver:

Da min datter havde så høj feber sku jeg tjekke hver til hver anden time hele natten så det var bare af med bleen også ta temp

Anmeld

5. juni 2012

ano14316

Saram skriver:

Det synes jeg også du skal spørger lægevagten om..

Det med at hun ligger og sover, der kan du evt. spørger om de ikke kan komme ud. Sidst Magnus var syg, der sagde de selv at de ville komme ud i stedet for at jeg skulle komme op til dem om natten.

Det gode var så at det hele løjede af imens jeg ventede på at de kom, og så kunne jeg bare ringe og sige at de ikke behøvede at komme alligevel, og Magnus bemærkede jo ikke noget til det..

Anmeld

5. juni 2012

Saram

Månsson skriver:

Da min datter havde så høj feber sku jeg tjekke hver til hver anden time hele natten så det var bare af med bleen også ta temp

Tusinde tak for dit svar.

Har også lige snakket med vagtlægen og han spurgte om de skulle se hende. Fortalte så at hun lige var kommet i seng men han sagde også at jeg skulle tjekke hendes temp. om et par timer og så lade hende sove hos mig. Og blive hun mere sløv, så skulle jeg ringe igen.. 

Anmeld

5. juni 2012

L&V

Saram skriver:

Tusinde tak for dit svar.

Har også lige snakket med vagtlægen og han spurgte om de skulle se hende. Fortalte så at hun lige var kommet i seng men han sagde også at jeg skulle tjekke hendes temp. om et par timer og så lade hende sove hos mig. Og blive hun mere sløv, så skulle jeg ringe igen.. 

Det var så lidt der er ikke noget værre end når ens pus er syg Go bedring med hende

Anmeld

5. juni 2012

Saram

ano14316 skriver:

Det synes jeg også du skal spørger lægevagten om..

Det med at hun ligger og sover, der kan du evt. spørger om de ikke kan komme ud. Sidst Magnus var syg, der sagde de selv at de ville komme ud i stedet for at jeg skulle komme op til dem om natten.

Det gode var så at det hele løjede af imens jeg ventede på at de kom, og så kunne jeg bare ringe og sige at de ikke behøvede at komme alligevel, og Magnus bemærkede jo ikke noget til det..

Har også lige snakket med ham nu og han spurgte om de skulle se hende, hvor jeg så forklarede at hun lige nu sov, men han sagde jeg skulle tjekke hendes temp. om et par timer og så lade hende sove inde hos mig i nat. Og blev det værre, skulle jeg ringe igen, og så skulle de se hende. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.