Hurtig hjælp til majsvælling :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juni 2012

lilledittemor

Månsson skriver:

Der står at børn ikke må være under 4måneder og ikke meget over 6
Det er hvis hip som hap, børn med træg mave må man i hvert fald ikke gi majs vælling men gerne grød så som pernille siger så tror jeg bare jeg ville lave tynd grød da vælling heller ikke er særlig tykt eller noget

Det er også det jeg siger

Jeg har prøvet at give hende tynd grød - det kløjs hun i fordi det løber ned i halsen før hun får styr på tungen.
Så jeg tænkte at flasken kunne hjælpe hende.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2012

L&V

Ditte_Marie skriver:

Det er også det jeg siger

Jeg har prøvet at give hende tynd grød - det kløjs hun i fordi det løber ned i halsen før hun får styr på tungen.
Så jeg tænkte at flasken kunne hjælpe hende.

Det er jo det der er en del af træningen, at lære og vende tungen.. Hvis man ikke kan styre grøden så er man jo nok bare ikke klar til se mad endnu.. Men prøv da bare vælling

Anmeld

5. juni 2012

lilledittemor

Månsson skriver:

Det er jo det der er en del af træningen, at lære og vende tungen.. Hvis man ikke kan styre grøden så er man jo nok bare ikke klar til se mad endnu.. Men prøv da bare vælling

Hun ER klar

Jeg ved bare ikke hvor lang tid de normalt er om at lære at styre tungen.
Nogle gange kan hun sagtens - andre gange kan hun ikke, og så kløjs hun i det og gider ikke mere.

Anmeld

5. juni 2012

L&V

Ditte_Marie skriver:

Hun ER klar

Jeg ved bare ikke hvor lang tid de normalt er om at lære at styre tungen.
Nogle gange kan hun sagtens - andre gange kan hun ikke, og så kløjs hun i det og gider ikke mere.

Et par uger tror jeg er meget normalt men ellers snak med sp kan være hun har et godt triks

Anmeld

5. juni 2012

lilledittemor

Månsson skriver:

Et par uger tror jeg er meget normalt men ellers snak med sp kan være hun har et godt triks

Okay - vi har prøvet i halvanden uges tid, så kan være at det kommer snart så
Har snakket med sp, men hun havde ikke rigtig nogle ideer ud over hvad jeg selv kom med.

Anmeld

5. juni 2012

mortilnoahogmelina

Ditte_Marie skriver:

sståståsværstartståstestarted

Nej men jeg tænkte at det ville være nemmere for hende i flasken
For selvom grøden er helt tynd, så har hun lidt svært ved det.
Hvor længe gik der før dit barn havde lært det helt?

Vi startede op på grød da han var 4 måneder men måtte stoppe igen fordi han slet ikke kunne finde ud af det . Da han var 5 måneder prøvede jeg igen fordi vi skulle rejse udlands og jeg synes det ville være godt han kunne blive ordentlig mæt af noget andet . @ starten gik det ikke så godt men jeg blev ved og ved at give ham det og ja bare 14 dage senere spiste han rigtig flot ..

Mit bedste råd vil være at du skal blive ved og ved for dit barn skal lære det , og hvis du fortsætter med at give eks vælling og modermælk jamen så lære hun stadig ikke og bruge tungen da døv kommer fra flaske .

Grød opstart er svineri i starten men de skal nok lære det , og din fætter bliver snart 6 måneder hun har behov for andet end flaske snart .
Jeg håber i finder en god løsning .

Kram

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.