Hurtig hjælp til majsvælling :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.544 visninger
15 svar
0 synes godt om
5. juni 2012

lilledittemor

Hej piger

Sagen er den at vi vil prøve med majsvælling til vores datter, så hun måske bedre kunne vænne sig til at spise grød (da hun kløjs i det).

Vi har købt en pakke fra Semper, men hvorfor står der "Fra 6 måneder" på? Vores datter er lidt over 5 måneder - må hun få det?
Hvad har i af erfaring med vælling?

Håber i kan og vil hjælpe
Hav en god dag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2012

mortilnoahogmelina

Vællig er først fra 6 måneder .

Vi brugte det i en flaske inden natten da vores dreng var 6 måneder .

Men jo hun må gerne få det hvis du mener det , men det anbefales jo ikk hun får det før 6 måneder . Alt muligt med sundhedsstyrelsen osv som jeg ikk lige kan huske ..

Anmeld

5. juni 2012

L&V

Ditte_Marie skriver:

Hej piger

Sagen er den at vi vil prøve med majsvælling til vores datter, så hun måske bedre kunne vænne sig til at spise grød (da hun kløjs i det).

Vi har købt en pakke fra Semper, men hvorfor står der "Fra 6 måneder" på? Vores datter er lidt over 5 måneder - må hun få det?
Hvad har i af erfaring med vælling?

Håber i kan og vil hjælpe
Hav en god dag

Det er rigtigt det er fra 6 måneder men det er grød jo os så hvis du vurdere det så gør du bare det.. Bare husk at der ikke er så meget næring i men ligger tungere end mme

Anmeld

5. juni 2012

lilledittemor

Pernille08 skriver:

Vællig er først fra 6 måneder .

Vi brugte det i en flaske inden natten da vores dreng var 6 måneder .

Men jo hun må gerne få det hvis du mener det , men det anbefales jo ikk hun får det før 6 måneder . Alt muligt med sundhedsstyrelsen osv som jeg ikk lige kan huske ..

Okay tak for svar

Anmeld

5. juni 2012

lilledittemor

Månsson skriver:

Det er rigtigt det er fra 6 måneder men det er grød jo os så hvis du vurdere det så gør du bare det.. Bare husk at der ikke er så meget næring i men ligger tungere end mme

Grød skal jo senest gives ved 6 måneder. Det er mere for at vores datter skal vænne sig til den tykke konsistens, så hun måske bedre vil spise grøden

Det er ikke fordi der er noget "farligt" i majsvællingen?

Anmeld

5. juni 2012

L&V

Ditte_Marie skriver:

Grød skal jo senest gives ved 6 måneder. Det er mere for at vores datter skal vænne sig til den tykke konsistens, så hun måske bedre vil spise grøden

Det er ikke fordi der er noget "farligt" i majsvællingen?

Det ska det nu ikke men pyt med det.. Nej det kan bare være hårdt ved maven

Anmeld

5. juni 2012

mortilnoahogmelina

Vælling er faktisk ikke særlig tykt i konsistensen . Det kan komme ud af en flaske med alm sutte hoved hvis de sutter hårdt nok .
Jeg ville bare lave grøden ekstra tynd . Det gjorder vi i starten .

Anmeld

5. juni 2012

lilledittemor

Månsson skriver:

Det ska det nu ikke men pyt med det.. Nej det kan bare være hårdt ved maven

Der står i Sundhedsstyrelsens kogebog at de ikke skal være meget ældre end 6 måneder

Men det er vel mildere for maven end grød er?

Anmeld

5. juni 2012

lilledittemor

Pernille08 skriver:

Vælling er faktisk ikke særlig tykt i konsistensen . Det kan komme ud af en flaske med alm sutte hoved hvis de sutter hårdt nok .
Jeg ville bare lave grøden ekstra tynd . Det gjorder vi i starten .

Nej men jeg tænkte at det ville være nemmere for hende i flasken
For selvom grøden er helt tynd, så har hun lidt svært ved det.
Hvor længe gik der før dit barn havde lært det helt?

Anmeld

5. juni 2012

L&V

Ditte_Marie skriver:

Der står i Sundhedsstyrelsens kogebog at de ikke skal være meget ældre end 6 måneder

Men det er vel mildere for maven end grød er?

Der står at børn ikke må være under 4måneder og ikke meget over 6
Det er hvis hip som hap, børn med træg mave må man i hvert fald ikke gi majs vælling men gerne grød så som pernille siger så tror jeg bare jeg ville lave tynd grød da vælling heller ikke er særlig tykt eller noget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.